Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:18

20
اسفند
جايگاه مطلوب ايران در زمينه تجهيزات پزشكی

جايگاه مطلوب ايران در زمينه تجهيزات پزشكی

ستاد برگزاري نمايشگاه ايران مد – لب سيزدهم جلسات متعددي را با مدير كل ...

جايگاه مطلوب ايران در زمينه تجهيزات پزشكی

 

 

ستاد برگزاری نمایشگاه برنامه‌های متعددی برای ایران مد- لب سیزدهم در نظر داشته است لطفا كمی در این خصوص توضیح بفرمایید.

ستاد برگزاری نمایشگاه ایران مد – لب سیزدهم جلسات متعددی را با مدیر كل محترم تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی جناب آقای مهندس شاه‌مرادی و دكتر متولیان قائم مقام محترم وزیر در امور تجهیزات پزشكی و جناب آقای مهندس شاه‌مرادی داشته است تا هماهنگی‌های لازم را درجهت سیاست‌های درمانی وزارت بهداشت ایجاد نماید و نمایشگاه با اهداف وزارت بهداشت هماهنگی و همسویی خوبی داشته باشد.

 

امسال چه بخش‌هایی به سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران مد – لب افزوده شده است؟

برای نخستین بار ثبت‌نام بازدیدكنندگان و مشاركت‌كنندگان را به صورت الكترونیك با دستگاه باركد خوان انجام می‌دهیم كه مشخصات افراد در آن ثبت می‌شود كه برای مدیریت نمایشگاه بعدی آنها را آنالیز كرده و مورد استفاده قرار دهیم؛ همچنین امسال بخش سخنرانی‌های علمی بسیار پربارتر و با اهداف مرتبط با دانشگاه‌ها تنظیم و اجرا می‌كنیم. یكی دیگر از اقدامات خوب كه در این نمایشگاه صورت گرفته است، حضور رؤسا و مسؤولان كلیه دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور به صورت میهمانان ویژه می‌باشد كه با حمایت كامل اداره كل تجهیزات پزشكی صورت گرفته است.

 

لطفا كمی بیشتر درخصوص سمینارها و كنگره‌هایی كه در این نمایشگاه برگزار خواهد شد توضیح دهید.

در 4 روز برگزاری نمایشگاه، 4 سمینار علمی – تخصصی برگزار خواهد شد كه یكی از این سمینارهای علمی به انجمن دندانپزشكی ایران مربوط می‌شود كه در 4 روز، سمینارهای پروتزهای دندانی رابرگزار خواهند نمود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز سمینار علمی تخصصی دندانپزشكی را در 4 روز برگزار خواهد كرد؛ همچنین سمیناری یك روزه توسط دانشگاه علوم پزشكی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهدشد، سازمان نظام پستاری جمهوری اسلامی ایران نیز سمینار یك روزه پرستاری را برگزار خواهد نمود. تمام سمینارهایی كه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد با امتیاز بازآموزی همراه است.

 

با توجه به نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی در سایر كشورها، كیفیت نمایشگاه ایران مد – لب را چطور ارزیابی می‌نمایید؟

ایران در این زمینه در منطقه از جایگاه خوبی برخوردار می‌باشد اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب هنوز فاصله داریم. مسلماً دانش فنی كه در این تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی وجود دارد یك افق روشنی را برای ما ترسیم می‌نماید؛ همچنین آمادگی و توان خوبی در تولیدكنندگان كشور برای صادرات و خدمات‌رسانی مطلوب در منطقه وجود دارد.

 

تولیدكنندگان و عرضه‌كنندگان تجهیزات و دانش پزشكی داخلی و خارجی استقبال‌شان از نمایشگاه ایران مد – لب سیزدهم چگونه بوده است؟

با توجه به مشكلاتی كه از لحاظ مراحل آماده‌سازی و برگزاری نمایشگاه برای ستاد وجود دارد، خوشبختانه امسال حضور پررنگی را از شركت‌های داخلی و خارجی شاهد هستیم و در نمایشگاه ایران مد – لب سیزدهم حدود 500 شركت داخلی و30 شركت خارجی حضور دارند.

 

چه كشورهایی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؟

در نمایشگاه ایران مد – لب سیزدهم شركت‌های كشورهایی مانند چین، تایوان، تركیه، هند، سوئد، امارات، سوئیس، آلمان، انگلیس، ایتالیا و بلژیك حضور خواهند داشت.

 

در راستای برگزاری این نمایشگاه با چه مشكلاتی روبرو بوده‌اید؟

از عمده مشكلات برگزاری نمایشگاه، مقررات بروكراسی و به درازا كشیدن اخذ مجوز نمایشگاه می‌باشد كه اگر این مقررات بروكراسی كم شود فرصت خوبی برای جذب میهمانان خارجی خواهیم داشت زیرا برای جذب میهمانان خارجی حداقل 6 ماه زمان لازم داریم تا آنها جدول‌شان را برای حضور در نمایشگاه تنظیم نمایند.

 

چه انجمن‌هایی در برگزاری نمایشگاه ایران مد –لب حضور داشتند؟

انجمن‌های زیادی در برگزاری این نمایشگاه با ما تعامل و همكاری دارند. به طور مثال، در این نمایشگاه انجمن دندانپزشكان ایران حضور پررنگی خواهد داشت؛ همچنین سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، انجمن تامین‌كنندگان فرآورده‌های آزمایشگاهی غیرپزشكی، اتحادیه واردكنندگان تجهیزات پزشكی، اتحادیه بازرگانان، سندیكای داروی كشور، شركت‌‌های مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با ما همكاری دارند.

 

به لحاظ ساختاری نمایشگاه سیزدهم ایران مد – لب چه تغییراتی داشته است؟

با توجه به اینكه انجمن صنفی تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی مبتكر ایجاد نمایشگاه ایران مد بوده. در دوره‌های گذشته توسط اعضای خود، این نمایشگاه را برگزار می‌كرده است ولی اخیرا با تشكیل شركت تعاونی تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی كه در بخش اقتصادی بازوی اجرایی انجمن می‌باشد، با توجه به مفاد اساسنامه خود یكی از موضوع فعالیت آن برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی می‌باشد. ساختار مدیریتی شركت تعاونی بدین شرح است كه هیأت مدیره شركت تعاونی كه مركب از پنج نفر از اعضای انجمن صنفی در رأس مدیریت هستند و ستاد برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شركت تعاونی برای برگزاری نمایشگاه اقدام می‌نمایند.

 

با سپاس از فرصتی كه در اختیار ما قرار دادید، در خاتمه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

در پایان ضمن تقدیر و تشكر از تمام همكاران كه در ستاد برگزاری نمایشگاه شبانه روز تلاش كردند تا این نمایشگاه در خور شأن تولیدكنندگان عزیز برگزار شود، از مقامات و مسؤولان محترم دولتی و خصوصی، پزشكان، دندانپزشكان، داروسازان، پرستاران، كارشناسان تجهیزات پزشكی و مهندسی پزشكی، آزمایشگاه داران و تمام دست‌اندركاران بهداشت كشور دعوت به عمل می‌آید تا در تاریخ 24-21 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا كنند و از دستاوردهای تولیدكنندگان و واردكنندگان تجهیزات پزشكی دیدن نمایند.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، Medical equipment، تجهيزات پزشكی تعداد بازديد: 717 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز