Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:58

13
اردیبهشت
5 باورغلط پزشكی

5 باورغلط پزشكی

مقدار تب در ایجاد تشنج مهم است. بیشتر اوقات سرماخوردگی از نوع ویروسی با تب زیر 5/38 همراه است كه به هیچ عنوان باعث تشنج نمی‌شود.

دكتر نگار بهروز

 

 

دود سیگار درمان مناسب و بی‌ضرر و سریع برای كاهش درد گوش!

دردهای عضلانی و گوش درد با مسكن‌هایی مانند استامینوفن تسكین می‌یابند؛ ولی متاسفانه هنوز بسیاری از والدین با دود سیگار سعی در كاهش درد گوش دارند؛ در حالی كه این كار اصلا فایده‌ای ندارد. البته گرم كردن ناحیه دردناك‌ كمی تسكین دهنده است، توجه داشته باشید كه دودد سیگار به ویژه اگر كودك حساسیت داشته باشد باعث تشدید درد خواهد شد.

كودك سرماخورده من اگر آنتی‌بیوتیك نخورد خوب نمی‌شود!

متاسفانه خیلی از مادرها فكر می‌كنند كه سرماخوردگی كودك آنها با آنتی‌بیوتیك بر طرف می‌شود؛ به همین دلیل قبل از مراجعه به پزشك به كودك خود آنتی‌بیوتیك می‌دهند. از طرف دیگر این مادران حتی اگر پزشك برای كودك‌شان آنتی‌بیوتیك تجویز نكند، او را به پزشك دیگری برده و اصرار برر تجویز دارند. در حالی كه نوع میكروب سرماخوردگی در صورت ویروسی بودن به هیچ عنوان به آنتی‌بیوتیك نیازی ندارد.

تب باعث تشنج می‌شود!

مقدار تب در ایجاد تشنج مهم است. بیشتر اوقات سرماخوردگی از نوع ویروسی با تب زیر 5/38 همراه است كه به هیچ عنوان باعث تشنج نمی‌شود. در ضمن در صورتی كه تب كنترل شود و به 40 درجه نرسد، نمی‌تواند تشنج بدهد. به یاد داشته باشید كه تب بالا در بین سنین 6 ماه تا 6 سالل مهم است.

واكسن آنفولانزا بزن، سرما نخور!

متاسفانه به این واكسن به غلط واكسن سرماخوردگی گفته می‌شود؛ در حالی كه بیش از 100 نوع ویروس وجود دارد كه باعث بیماری و منجر به ریزش آب بینی و ... می‌شود كه تنها در واكسن آنفولانزا ویروسی كه آنفلوآنزای شدید ایجاد می‌كند نه سرماخوردگی را كنترل می‌كند. بنابراین واكسنن برای ویروس آنفلوآنزای شایع‌ تولید شده، نه برای سایر ویروس‌ها و واكسن آنفلوآنزا از سرماخوردگی با ویروس‌های دیگر جلوگیری نمی‌كند.

شنیدن موسیقی با هدفون و صدای بلندخیلی لذت داره!

صدای زیاد می‌تواند به گوش داخلی آسیب برساند. برای پیشگیری از مشكلات شنوایی تا آنجا كه ممكن است از سر و صداهای بلند دوری كنید. گوش كردن به موسیقی با صدای بلند، خصوصا از طریق گوشی هدفون، باعث آسیب رساندن به گوش می‌شود.

برچسب ها: سرماخوردگی، تب، تشنج، دود سیگار، مشكلات شنوایی، كاهش درد گوش، واكسن آنفولانزا تعداد بازديد: 910 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز