Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:06

20
دی
درمانگر خود باشید

درمانگر  خود باشید

عسل برای درمان خراش‌ها و زخم‌ها و بریدگی‌ها مناسب است. این ماده طبیعی با طعم شیرینی كه دارد، حاوی سه نوع ماده التیام دهنده زخم است.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

بسیاری از دردها و بیماری‌ها را می‌توان با ساده‌ترین امكانات در خانه درمان كرد. در آشپزخانه‌تان بخشی از كابینت‌ها را به نگهداری برخی داروها اختصاص دهید. افراد بسیاری هنگام ابتلا به بیماری‌های معمولی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خیلی ساده و راحت خود را در خانه معالجه می‌كنند. آنها مراجعه به پزشك را برای بیماری‌های حاد و خاص ضروری می‌دانند. شما نیز با برخی مواد ارزان و معمولی می‌توانید پزشك را به خانه خود بیاورید.

نمك

از نمك برای درمان بیماری‌های پا استفاده می‌شود. محلول نمك ضد رشد قارچ‌ها است و از تعرق زیاد بدن نیز می‌كاهد. در ضمن نمك پوست را لطیف‌تر می‌كند. 2 قاشق چایخوری نمك را در یك پیمانه آب نسبتا گرم حل كنید و پاهایتان را به مدت 5- 10 دقیقه داخل آن قرار دهید.

آب نیروبخش

 برای رفع خستگی پاها یك شیشه آب نیروبخش را در یخچال گذاشته و مقداری از آن را قبل از خواب بنوشید تا احساس آرامش كنید و سندرم پای بیقرار در شما درمان شود. در ضمن از گرفتگی ماهیچه‌های‌تان نیز جلوگیری می‌شود و این خاصیت در اثر جوهر گنه گنه موجود در آن به وجود می‌آید.

 عسل

 عسل برای درمان خراش‌ها و زخم‌ها و بریدگی‌ها مناسب است. این ماده طبیعی با طعم شیرینی كه دارد، حاوی سه نوع ماده التیام دهنده زخم است. شكر برای جذب رطوبت تا باكتری‌ها نتوانند رشدكنند؛ پروكسید هیدروژن برای جلوگیری از ایجاد عفونت و موم عسل برای كشتن باكتری‌ها استفاده می‌گردد. در ضمن عسل مثل یك نوع بانداژ طبیعی هم عمل می‌كند.

لیمو

 برای كم‌رنگ كردن لكه‌های پوست كه در اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند، یك لیمو را از وسط قاچ كرده و 10- 15 دقیقه روی سطح پوست خود، به خصوص نواحی پر چین و چروك قرار دهید. از نظر متخصصان آرایش و زیبایی، لیموی تازه دارای اسیدی است كه لك‌های پیری را كم‌رنگ می‌كند. اما این اتفاق یكشبه نمی‌‌افتد و باید استمرار یابد. اولین تغییرات 6- 12 هفته بعد مشخص می‌شوند. دقت داشته باشید كه استفاده مكرر از لیمو باعث می‌شود كه به لایه زیرین پوست آسیب برسد و پوست‌تان پوسته‌‌پوسته ‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان اگزما مفید است. این روغن سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه باعث كاهش التهابات می‌شوند. روغن زیتون یكی از اجزای اصلی هر مرطوب‌كننده است كه به تنهایی هم قابل استفاده می‌باشد. بدون هیچ‌گونه ماده شیمیایی حساسیت‌زاست و از هر كرمی مناسب‌تر است. برای جلوگیری از خشكی پوست، روغن زیتون را به طور مرتب روی پوست‌تان بمالید. به این ترتیب اگر قبلا دچار التهابات پوستی می‌شدید، بعد از مدتی این التهابات بسیار كاهش می‌یابند.

شیر

شیر برای رفع دلهره و تشویش بسیار موثر است. این ماده حاوی آمینواسید تریپتوفان است كه می‌تواند احساس آرامش و راحتی ایجاد كند. بنابراین برای آنكه قبل از رفتن به رختخواب به آرامش برسید، یك لیوان شیر بنوشید (نوشیدن شیر ولرم تاثیر بیشتری دارد). متخصصان بر این باورند كه شیر باعث كاهش دلهره، تشویش، افسردگی و انواع ترس‌‌ها می‌شود.

سركه سیب

سركه سیب برای جلوگیری از كبودی و خون‌مردگی موثر است. همچنین یك ماده ضدالتهاب بسیار طبیعی است. كمی سركه سیب را درون یك ظرف ریخته و با یك تكه پنبه كه به آن آغشته كرده‌اید، روی پوست‌تان به آرامی ضربه بزنید و یا اگر قسمتی از پوست‌تان دچار كبودی و خون‌مردگی شده است، آن را به آرامی روی آن بكشید. حتی می‌توانید با افزودن یك سفیده تخم‌مرغ و كمی وازلین به آن یك ماده خمیری تهیه كرده و آن را روی بخش كبود شده بمالید.

چای بابونه

برای رفع پینه و میخچه، اگر دست‌ها و پاهای‌تان دچار برآمدگی و پینه می‌شوند، می‌توانید مقداری چای بابونه را رقیق كرده و دست و پاهای خود را در آن فرو ببرید. بعد از آنكه این كار را چند بار انجام دادید، خواهید دید كه پوست آن قسمت‌ها نرم‌تر شده و سختی و برآمدگی‌شان برطرف می‌شود.

جوش شیرین

جوش شیرین در موارد عفونت دستگاه ادراری مثانه را قلیایی‌تر كرده و به این ترتیب از افزایش و رشد باكتری‌ها جلوگیری می‌كند. یك چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را با حدود 225 گرم آب تركیب و حل كنید و روزی یك بار این محلول را بنوشید. این كار را در موارد نسبتا خفیف عفونت دستگاه ادراری انجام دهید؛ اما در موارد جدی‌تر نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیك است كه باید حتما تحت نظر پزشك استفاده شود.

زنجبیل

برای درمان دل دردها، ریشه زنجبیل برای رفع دل درد بسیار موثر است. از گذشته‌های بسیار دور تا به حال از ریشه زنجبیل برای این منظور استفاده می‌شود. زنجبیل دردهای روده‌ای را نیز درمان می‌كند. به خانم‌های بارداری كه صبح‌ها به هنگام بیداری دچار دل به هم خوردگی و تهوع می‌شوند، توصیه می‌كنیم كه چای زنجبیل بنوشند. یك قاشق چایخوری زنجبیل تازه را در مقداری آب داغ ریخته و بگذارید 10 دقیقه در همان وضعیت بماند. سپس محلول را در لیوان ریخته و نوش‌جان كنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

برچسب ها: پزشك خود باشيد، مزايا و معياب عسل و ليمو، ضررهاي نمك چيست، شير و روغن زيتون چه خاصيت هايي دارند، خواص چاي بابونه تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز