Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:19

28
دی
درمان بیماری‌های التهابی و آرتریت

درمان بیماری‌های التهابی و آرتریت

شكلات التهابی بدن زمانی بروز می‌كند كه واكنش‌ طبیعی بدن به عفونت‌ها شدت پیدا كرده و از كنترل خارج می‌شود.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 درمان بیماری‌های التهابی و آرتریت با كمك ستاره دریایی

گروهی از متخصصان و كارشناسان بیماری‌های التهاب مفصلی ادعا ‌كرده‌اند كه ستاره دریایی می‌تواند آسم و آرتریت را درمان كند. این كارشناسان تاكید كردند به‌زودی از این جاندار آبزی برای درمان بیماری‌های التهابی استفاده خواهد شد. متخصصان اسكاتلندی در این باره تصریح كردند: روی بدن ستاره‌های دریایی ماده‌ای وجود دارد كه از تفلون تاثیر قوی‌تری دارد و مانع از چسبیدن زباله‌ها به سطح بدن این جانور می‌شود كه اغلب در كف اقیانوس‌ها مستقر می‌شود. بنابراین ماده فوق باعث می‌شود كه سطح بدن ستاره دریایی همواره تمیز باشد.

متخصصان معتقدند كه از این خاصیت نچسب بودن می‌توان استفاده كرده و یك سلاح جدید و حیاتی برای مقابله با بیماری‌های التهابی به دست آورد. مشكلات التهابی بدن زمانی بروز می‌كند كه واكنش‌ طبیعی بدن به عفونت‌ها شدت پیدا كرده و از كنترل خارج می‌شود. بدن برای مقابله با عفونت‌ها گلبول‌های سفید را به محل عفونت می‌فرستد كه این گلبول‌ها به دیواره عروق خونی می‌چسبند و به بافت آسیب می‌رسانند. ماده حاصل از ستاره دریایی می‌تواند این جداره‌های عروق را پاكسازی كرده و التهاب را تسكین دهد.

تاثیر نوع اسباب بازی در رشد مهارت‌های گفتاری

روانشناسان اطفال می‌گویند: نوزادان و خردسالانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها بازی می‌كنند، رشد گفتاری قوی‌تری دارند و دو برابر سریع‌تر از سایر همسالان خود می‌توانند واژه‌ها و كلمات جدید را یاد بگیرند. این رشد سریع كلامی در نوزادان و كودكانی كه با اسباب بازی یك شكل بازی می‌كنند، اغلب دیده نمی‌شود. كارشناسان دانشگاه یووا در بررسی‌های خود با 16 كودك كار كردند كه 18 ماهه بودند و نام 17 شی مختلف را در آغاز مطالعات می‌دانستند. به برخی كودكان اسامی اشیایی آموخته شده بود كه تقریبا شبیه به هم بودند، اما گروهی دیگر از آنها نام اسباب بازی‌هایی را یاد گرفتند كه شكل‌های مختلفی داشتند.

پس از یك ماه از تمرینات معلوم شد كودكانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها، سرگرم بودند به طور متوسط در هر هفته 10 واژه جدید یاد گرفته بودند، اما این آمار جالب در كودكانی كه از اشیاء یك شكل برای بازی استفاده كرده بودند، مشاهده نشد. به‌طور معمول كودكان در این سن بدون هیچ آموزش خاص در هر هفته چهار واژه جدید را می‌آموزند.

 میتوگزانتران ؛روشی نوین برای مقابله با سرطان خون

پزشكان انگلیسی داروی جدیدی را برای بهبود سرطان خون در كودكان معرفی كرده‌اند. این دارو خطر مرگ را در كودكان مبتلا به این نوع سرطان خون به میزان چشمگیری كاهش می‌دهد. داروی جدید میتوگزانتران نام دارد و تاكنون مشاهده شده كه در 70 درصد موارد تا 3 سال طول عمر این كودكان مبتلا را افزایش داده است. داروی جدید تاكنون روی 216 كودك مبتلا به سرطان خون آزمایش شده و نتایج امیدواركننده‌ای داشته است.

این متخصصان تاكید كردند تاثیر داروی فعلی كه برای این بیماران تجویز می‌شود و «بیسین» نام دارد، از داروی جدید به مراتب كمتر است و فقط در 45 درصد موارد می‌تواند مرگ بیمار را به تاخیر بیاندازند. پزشكان انگلیسی تاكید كردند بیمارانی كه از داروی جدید استفاده می‌كنند در عین حال عوارض جانبی خیلی كمتری را هم تجربه می‌كنند. سرطان خون لنفوبلاست شدید هر سال در انگلیس 380 كودك را مبتلا می‌سازد. این سرطان مربوط به گلبول‌های سفید خون می‌شود كه به طور پیشرفته توان بدن را برای مقابله با عفونت‌ها مختل می‌سازد.

استفاده از سم مارمولك برای مقابله با فشار خون

گروهی از متخصصان بین‌المللی اعلام كردند مارمولك‌ها منبع سموم جدیدی هستند كه می‌توان از تركیبات آنها برای مقابله و درمان فشار خون بالا استفاده كرد. برایان فردی، متخصص علوم پزشكی دانشگاه ملبورن، همراهی دستیاران سوئیسی و آمریكایی خود به نتایج مفیدی در این زمینه دست یافته‌اند.

آنها معتقدند كه از این سموم می‌توان داروهای جدیدی تولید كرد و از خواص ویژه آنها در درمان مشكل فشار خون كه امروزه قاتل خاموش انسان‌ها است بهره گرفت. این متخصصان هم‌اكنون روی انتقال این سم ارزشمند مارمولك به یك دارو متمركز شده‌اند تا در نهایت بتوانند به بیماران مبتلا به امراض قلبی كمك كنند.

این متخصصان می‌گویند: اخیرا ما متوجه شده‌ایم كه این سموم تنوع بسیار فوق‌العاده‌ای دارند و سه نوع از این سموم كه تازه شناسایی شده‌اند در واقع می‌توانند فشار خون را پایین بیاورند كه در آینده به دانش پزشكی كمك به سزایی خواهند كرد.

ثبت لحظه تولد انسان برای نخستین بار

پزشكان بیمارستان «كلاریته» برلین برای اولین بار از جنین در حال تولد، اسكن MRIگرفتند. این تصاویر كه با موافقت مادر كودك برای زایمان در دستگاه MRI گرفته شده، شناخت جدید و ارزشمندی را از پروسه زایمان به وجود آورده و در آینده در نجات جان انسان‌ها نقش موثری ایفا خواهد كرد.

به گفته پزشكان، این زایمان به صورت عادی انجام شد و دستگاه تمام مراحل و حركات درون رحم را فیلمبرداری كرد. آنها حتی این توانایی را داشتند كه از این دستگاه برای شنیدن ضربان قلب كودك نیز استفاده كنند. در حالی كه تمام دستگاه‌های MRI لوله‌ای شكل هستند، تیم «كلاریته» یك دستگاه اسكنر باز ساختند كه جای كافی حركت مناسب جنین در كانال تولد ایفا می‌كند. به گفته پزشكان مادر و كودك از سلامت كامل برخوردارند.

 

برچسب ها: استفاده از سم مارمولك، میتوگزانتران مقابله با سرطان، تاثير اسباب بازي در رشد مهارت ها، درمان بیماری‌های التهابی و آرتریت، رشد سریع كلامی در نوزادان تعداد بازديد: 629 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز