Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:21

24
فروردین
تلفن همراه خود را در این مکان ها قرار ندهید

تلفن همراه خود را در این مکان ها قرار ندهید

امروزه به سختی می توان کسی را پیدا کرد که تلفن همراه نداشته باشد و تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا رو به افزایش است.

امروزه به سختی می توان کسی را پیدا کرد که تلفن همراه نداشته باشد و تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا رو به افزایش است. ما وابستگی زیادی به این وسیله پیدا کرده ایم و دائما آن را در دست هایمان نگه می داریم و آن را با خود به همه جا، حتی به رختخواب می بریم. با این حال، گذاشتن تلفن همراه در بعضی مکان ها می تواند برای دستگاه مضر باشد و سلامتی ما را هم به خطر اندازد. در این فهرست به ۱۰ مکانی می پردازیم که می بایست از گذاشتن گوشی خود در آنجا پرهیز کنید.

  1. جیب پشتی شلوار

شکی نیست که به دلیل دسترسی سریع به جیب پشتی شلوار، گذاشتن تلفن همراه در آن بسیار راحت است. اما این کار مشکلاتی هم دارد:

صفحه ی تلفن های همراه لمسی است و این صفحات به هر چیزی که با آن ها در تماس باشد واکنش نشان می دهند. به همین دلیل، احتمال دارد بدون آنکه متوجه شوید تلفن شروع به شماره گیری کند.

اگر اغلب در ناحیه ی شکم و پاها احساس درد می کنید این مسأله هم می تواند به دلیل گذاشتن تلفن همراه در جیب پشتی باشد.

در این حالت احتمال فراموش کردن تلفن همراه وجود دارد و ممکن است آن را گم کنید یا تلفن تان بشکند.

  1. جیب جلویی شلوار

مردها اغلب با خود کیف حمل نمی کنند به همین دلیل تلفن همراه شان را در جیب جلویی شلوار می گذارند. اما این کار می تواند به سلامتی آن ها صدمه بزند. تحقیقات نشان می دهد امواج الکترومغناطیس تلفن همراه اثری منفی بر کیفیت و کمیت اسپرم ها دارد. هر چه تلفن خود را مدت زمان بیشتری در جیب شلوار بگذارید، خطر آن بالاتر می رود.

  1. سینه بند

در حوزه ی پزشکی هنوز بر سر موضوع ابتلا سرطان در اثرامواج الکترومغناطیس تلفن همراه اتفاق نظر وجود ندارد. اما بعضی دانشمندان معتقدند گذاشتن تلفن همراه در داخل سینه بند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است از این کار خودداری کنید.

  1. در نزدیکی لگن

طبق پژوهش ها، گذاشتن تلفن همراه در نزدیکی لگن، استخوان های آن را تضعیف می کند. بنابراین مراقب استخوان هایتان باشید و تلفن را داخل یک کیف ضخیم بگذارید.

  1. روی پوست

تلفن همراه را روی پوست تان قرار ندهید. با این کار، باکتری های روی صفحه ی تلفن و کلیدهای آن به پوست صورت تان منتقل شده و امواج الکترومغناطیس نیز به شما نزدیک تر می شود. اما پس چطور با تلفن همراه صحبت کنیم؟ تلفن را حداقل ۰/۵ تا ۱/۵ سانتی متر از صورت تان دور نگه دارید.

  1. متصل به شارژ

البته شارژ کردن تلفن همراه برای سلامتی مضر نیست (جز زمانی که تلفن در نزدیکی شما باشد و در معرض امواج الکترومغناطیس قرار داشته باشید). اما بهتر است که در طول شب تلفن همراه تان را متصل به شارژ نگه ندارید. این کار از عمر باتری تلفن می کاهد و کارایی آن را کم می کند.

  1. مکان های سرد

زمانی که هوای بیرون سرد است و دمای آن به زیر صفر درجه می رسد، مراقب تلفن همراه تان باشید و آن را مدت زیادی در خیابان یا ماشین رها نکنید. اختلاف دما آسیب زیادی به وسایل الکترونیک می زند. وقتی تلفن همراه را به یک جای گرم بر می گردانید، دستگاه دچار انقباض می شود و این مسأله می تواند منجر به بروز مشکل در اجزای داخلی تلفن شود. اگر در روزهای سرد سال زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانید، یک جلد گرم برای گوشی خود تهیه کنید.

  1. مکان های بسیار گرم

دمای بالا هم برای وسایل الکترونیکی مضر است. توصیه می شود در هوای بسیار گرم، تلفن همراه خود را در داخل ماشین و یا فضای باز رها نکنید. همچنین بهتر است که تلفن همراه را در نزدیکی فر قرار ندهید.

  1. کالسکه ی بچه

ممکن است زمانی که مادرها در عجله هستند تلفن همراه شان را در داخل کالسکه ی فرزندشان بگذارند. بعضی تحقیقات بیان می کند این کار خطرناک است. تلفن های همراه می توانند باعث مشکلات رفتاری مثل بیش فعالی و اختلال کم توجهی در کودکان شوند.

  1. زیر بالش

تلفن همراه تان را در زیر بالش نگذارید چون:

نوتفیکیشن های تلفن همراه در شب، صفحه ی آن را روشن می کند و نور ساطع شده از آن بر تولید هورمون ملاتونین (تنظیم کننده ی خواب و بیداری) اثر می گذارد. این مسأله باعث اختلال در خواب می شود.

امواج الکترومغناطیس در دراز مدت باعث بروز سردرد و سرگیجه می شود.

مواردی از انفجار و آتش سوزی رخ داده است. دمای تلفن همراه در هنگام شارژ بالا می رود و وقتی آن را در زیر بالش قرار می دهید دمای آن کاهش نمی یابد. بهتر است که تلفن همراه را در جایی دور از خود، تخت و دیگران شارژ کنید.

 

برچسب ها: تلفن همراه، گوشی، خطرات، نکات، کالسکه بچه، مضرات موبایل، تششع، اشعه موبایل تعداد بازديد: 665 تعداد نظرات: 0

نظر شما درخصوص این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز