Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:33

21
آذر
معجزه کدو حلوایی برای پوست

معجزه کدو حلوایی برای پوست

کدو حلوایی سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را روشن می‌کند و چون پتاسیم دارد به رشد دوباره مو کمک می‌کند. کدو حلوایی خاصیت مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی دارد و براحتی جذب پوست می‌شود.

کدوحلوایی یکی ازسبزی هایی است که درآشپزخانه آن را نادیده می‌گیریم و معمولاً به ندرت از آن دررژیم غذایی روزانه‌مان استفاده می‌کنیم.

اما این را بدانید که کدو حلوایی منبعی غنی از ویتامین‌های مختلف، آنتی اکسیدان‌ها، کاروتین آلفا و بتا است که پاک‌کننده بسیار مناسبی برای پوست است.

کدو حلوایی سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را روشن می‌کند و چون پتاسیم دارد به رشد دوباره مو کمک می‌کند.

کدو حلوایی خاصیت مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی دارد و براحتی جذب پوست می‌شود.

از کدو حلوایی این سبزی پاییز و زمستان غافل نشوید.

ماسک کدو حلوایی برای آکنه

در یک کاسه سفیده یک تخم مرغ را بریزید.

سپس یک قاشق چایخوری پوره کدو حلوایی را به آن اضافه کنید.

ترکیب حاصل را بیست دقیقه روی صورت بگذارید.

بعد از اینکه خشک شد با آب سرد بشویید.

این ماسک جای جوش را نیز به مرور از بین می‌برد.

اسکراب بدن با کدو حلوایی

اسکراب‌های شکری خانگی نه تنها ارزانند، بلکه در برداشتن سلول‌های مرده پوست و صاف‌تر و نرم‌تر کردن پوست بسیار مؤثر است این اسکراب رایحه بسیارخوبی دارد و می‌توانید این اسکراب رابا استفاده ازمخلوط کدو حلوایی پخته شده، شکر قهوه‌ای، روغن نارگیل یا زیتون تهیه کنید. 

محافظ قوی

کدو حلوایی به‌دلیل اینکه مقدار زیادی بتاکاروتن دارد که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج وکدو به وفوریافت می‌شود، از پوست دربرابر تشعشعات ماورای بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تأثیر محافظتی کرم ضدآفتاب را افزایش می‌دهد.

عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست دربرابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌کند. کدو به‌خاطر داشتن آنتی اکسیدان‌ها برای ترمیم آسیب‌های محیطی استفاده می‌شود.

همچنین حاوی آنزیم‌های طبیعی لایه‌برداری است که پوست شما را از شرسلول‌های خشک، خلاص کرده ودر نتیجه پوستتان روشنتر، تمیزتر و خوش رنگ‌تر می‌شود.

ماسک کدو درخشان‌کننده صورت

چهار قاشق غذاخوری پوره‌ کدو حلوایی و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با کمی ماست مخلوط کرده روی پوست بمالید و بعد از بیست دقیقه بشویید.

در آخر شاهد پوستی درخشان و لطیف هستید. 

ماسک ضد پیری کدو حلوایی

نصف قاشق چایخوری عسل، یک قاشق پوره کدوحلوایی، دو قاشق چایخوری پوره سیب و یک قاشق چایخوری شیر را با هم مخلوط کنید و روی صورت بمالید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید سپس بشویید.

این ماسک چین و چروک‌های ریز پوست را به مرور از بین می‌برد و از چین و چروک‌های آینده جلوگیری می‌کند.

 

برچسب ها: ماسک زیبایی، ماسک صورت، آکنه، مراقبت از پوست، ماسک پوست، ماسک جوانی، کدو حلوایی، کدوحلوایی، ماسک ضد پیری، کدو حلوایی و پوست، مراقبت از پوست با کدو حلوایی، ماسک کدو حلوایی، اسکراب بدن با کدو حلوایی، ماسک کدو، ماسک ضد پیری کدو حلوایی تعداد بازديد: 803 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز