Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:29

15
آبان
بیش از نیمی از ایرانیان موهای ناسالمی دارند

بیش از نیمی از ایرانیان موهای ناسالمی دارند

اگر هنوز هم به اهمیت این موضوع که موهای سر چه تاثیری در روابط اجتماعی دارند پی نبرده‌اید، کافیست به صحبت های دکتر پروانه صفایی مقدم روانشناس بالینی نیز در این رابطه دقت کنید.

در تحقیقات اخیر روانشناسان توانستند ثابت کنند که تمامی افراد برای یک بار هم که شده در طول زندگی خود، دچار چالش فکری ریزش مو می شوند.

از آنجایی که ریزش مو پیامدهای ناخوشایند رفتاری - اجتماعی بنا بر ظاهر متفاوت شده فرد دارد، بنابراین این چالش فکری منطقی بنظر می رسد.

آمارها  نشان می‌دهد که 40 درصد از ایرانیان از نظر ظاهری با ریزش مو و طاسی مشکل دارند.

مسائل ظاهری به جنسیت افراد هم ارتباط دارد به طوری که ریزش مو برای 44 درصد مردان و 32 درصد زنان مساله ساز است.

آمار در کشور ما به گونه ایست که شیب حرکتی سلامت مو، به سمت ریزش مو می باشد.

طی تحقیقاتی که توسط کمپانی دکتر ولف به تازگی در ایران انجام شده، مشخص شد که 44 درصد افراد موی سالم دارند و در مقابل 56 درصد افراد دارای موی ناسالم هستند.

البته بخشی از این آمار با توجه به مسائل ژنتیکی و موروثی قابل توجیه است. چرا که عمده دلیل ریزش موی سر در ایران، عامل ارثی دارد.

اگر هنوز هم به اهمیت این موضوع که موهای سر چه تاثیری در روابط اجتماعی دارند پی نبرده‌اید، کافیست به صحبت های دکتر پروانه صفایی مقدم روانشناس بالینی نیز در این رابطه دقت کنید.

وی می گوید 70 درصد زنان در اولین برخورد، نسبت به کم‌پشتی مو و طاسی آقایان واکنش نشان می دهند.

اما عمق این پدیده زمانی مشخص می شود که بدانید حدود 6 درصد از مردان ایرانی حاضر هستند 10 سال از عمر خود را بدهند تا موهای زیبایی داشته باشند!.

نتایج  این آمارها در ایران نشان دهنده آن است که اغلب ریزش موهای مردان به دلایل ژنتیکی و موروثی است و ریزش موی ارثی بزرگترین دلیل ریزش مو در ایران محسوب می شود.

متاسفانه در بازار ایران مشکل ریزش مو تبدیل به یک کسب و کار برای برخی از شرکت‌های بهداشتی شده است و بدون این که دلایل علمی ریزش موی ارثی را ملاک قرار دهند به تجویز و تبلیغ محصولات مختلف برای آن می پردازند.

اما باید بدانید ریزش موی ارثی راه حلی پیشگیرنده دارد و آن تقوبت  موی سر توسط کمپلکس کافئین است.

لذا باید به این موضوع دقت داشت که تبلیغات مختلف برای درمان ریزش موی سر، تبلیغات دروغینی است زیرا ریزش مو یک بیماری نیست و درمانی ندارد ولی ترکیب کمپلکس کافئین در برخی از شامپوها و تونیک ها می‌تواند از ریزش موی ارثی جلوگیری کند و یا روند آن را کنترل نماید.

بنابراین آگاهی مصرف کننده در این خصوص می‌بایست بالاتر برود تا انتخاب صحیح‌تری برای سلامتی موهای خود داشته باشد.

 

برچسب ها: ریزش مو، طاسی، پوست و مو، مراقبت از مو، موی سالم، ریزش مو در مردان، موی ناسالم، دلیل ریزش موی سر در ایران تعداد بازديد: 505 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز