Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:07

14
مرداد
سفیدی ابرو

سفیدی ابرو

سفید شدن موها پدیده‌ای طبیعی و وابسته به نژاد و سن است. این پدیده در نژاد سفید از حدود 30 تا 35 سالگی شروع می‌شود و تا 50 سالگی تقریباً نیمی از مردم، نیمی از موهایشان سفید است.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو

 

سفید شدن موها علاوه بر ژنتیک دلایل دیگری هم دارد؛ کم خونی، کمبود ویتامین B12، کمبود مس و برخی ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های دیگر، بیماری ژنتیکی آلبینیسم (در این بیماران فعالیت رنگدانه ها دچار اختلال است بنابراین موها، پوست و چشم‌ها رنگدانه ندارند و به رنگ بسیار روشن یا سفید دیده می‌شوند) و گروهی از بیماری‌های خودایمنی مانند ویتیلیگو و آلوپسی آره آتا هم باعث سفیدی مودر ناحیه‌ای از بدن می‌شوند. 

سفید شدن موها پدیده‌ای طبیعی و وابسته به نژاد و سن است.

این پدیده در نژاد سفید از حدود 30 تا 35 سالگی شروع می‌شود و تا 50 سالگی تقریباً نیمی از مردم، نیمی از موهایشان سفید است.

در سیاه پوستان این اتفاق 10 سال دیرتر می افتد. علت اصلی سفیدی مو، کاهش سلول‌های رنگدانه ای به نام ملانوسیت و کاهش فعالیت آنزیمی به نام تیروزیناز (مسئول تولید رنگدانه مو) است.

سفیدی زودرس

سفید شدن موها اغلب در ریش و سبیل، زودتر از موهای سر و بدن ظاهر می‌شود. سفیدی مو اگر ناشی از کمبود مواد غذایی باشد، معمولاً با جبران ماده مغذی تا حد زیادی قابل برگشت است.

در مبتلایان به بیماری آلوپسی آره آتا، ابتدا قسمتی ازموهای بدن می‌ریزد و بعد از مدتی، دوباره رشد می‌کند ولی این موها دیگر سیاه نیستند.

البته می‌توان به بیماری ویتیلیگو یا لک و پیس هم شک کرد.

 این نوع سفید شدن مودرافراد مستعد به بیماری ویتیلیگویا همان لک و پیس دیده می‌شود.

از علائم بیماری ویتیلیگو سفیدی زودرس مودر همان منطقه درگیر پوست است. برای رد بیماری ویتیلیگو، بهتر است از پوست ناحیه ابرو، نمونه‌ای گرفته شود.

کندن مکرر موها با موچین

برخی تصور می‌کنند اگر موی سفیدی با موچین خارج شود، به موهای سفید اضافه خواهد شد اما این‌گونه نیست.

کندن مکرر موها با موچین فقط به ریشه آن‌ها آسیب می‌زند و موها را از حالت نسبتاً ظریف به ضخیم تبدیل می‌کند.

کندن موهای سفید، جلوی سفیدی مو را نمی‌گیرد، زیرا ریشه همچنان سالم و بدون رنگدانه است و موهای جدیدی كه می‌رویند، باز هم به رنگ سفید خواهند بود.

زبر بودن موها یا رنگ كردن هم آسیبی به رنگدانه ها نمی‌زند.

بعضی از بیماران درباره پیوند موهای سیاه به منطقه‌ای که موهای سفید در آن رشد کرده سؤال می‌کنند.

پیوند موهای سر به ابرو روش مناسبی نیست چون ماهیت ریشه مو در این دو قسمت متفاوت است.

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت از ابرو، زیبایی ابرو، ابروها، سفیدی ابرو، سفیدی زودرس ابرو، کندن مکرر موها با موچین، کندن موهای سفید، ابرو تعداد بازديد: 643 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز