Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:53

15
شهریور
جوان سازی دست‌ها

جوان سازی دست‌ها

پس از صورت، دست‌ها بهترین مشخصه سن هستند، اما دست‌ها معمولا کمتر از صورت مورد توجه قرار می‌‌گیرند. دست‌ها بیش از صورت در معرض آفتاب، مواد شوینده، محرک‌ها و ضربه‌ها هستند.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو و زیبایی

 

بالا رفتن سن، طراوت و شادابی پوست دست از بین رفته و به دلیل کاهش بافت چربی زیر پوست، دست حالتی استخوانی بخود می‌‌گیرد و بنابراین مفاصل، تاندون‌ها و عروق برجسته مشخص می‌‌شوند.

پوست دست علاوه بر چروک ریز و کاهش الاستیسته می‌‌تواند دچار لک‌های تیره شود که ظاهری ناخوشایند به آن می‌‌دهد مسلما با افزایش سن و یا عدم مراقبت صحیح از پوست دست، این ناحیه ظاهری خشک پیدا می‌‌کند و گاها لک و چروک‌های ریز روی آن پدیدار می‌‌گردد:

روش‌های مختلفی بسته به معاینه ممکن است به فرد پیشنهاد گردد

۱- میکرودرم و لایه برداری

۲-میکرونیدلینگ

۳-مزوتراپی

۴-تزریق پلاکت غنی شده

۵-تزریق فیلر

علاوه بر درمان‌های کلینیکی فوق که توسط پزشک انجام می‌‌شود لازم است تا از مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب برای پوست دست استفاده گردد.

برای کاهش برجستگی عروق و تاندون‌ها و رفع لاغری پشت دست‌ها که در اکثر خانم‌ها ایجاد می‌‌شود می‌‌توان از فیلرها (پرکننده‌ها) استفاده کرد که این فیلرها می‌‌تواند از نوع طبیعی باشند (مثل چربی خود فرد و یا انواع مصنوعی مثل انواع ژل‌ها (radiesse) به زیر پوست تزریق می‌‌شوند و بالاتر بردن پوست ظاهر عروق و تاندون‌ها را محو کند.

این فیلر به مدت 1 تا 2 سال باقی می‌‌ماند و پس از آن باید دوباره تزریق شود.

فیلر طبیعی همان انتقال چربی است که از خود فرد گرفته می‌‌شود و پس از آماده‌سازی در همان جلسه در محل مورد نظر در زیر پوست دست تزریق می‌‌گردد و این خود باعث می‌‌شود که لاغری دست از بین برود و عروق و تاندون‌ها دیگر نمایان نباشند.

به دلیل وجود سلول‌های بنیادی فراوان در بافت چربی انتقال یافته، تزریق چربی سبب کلاژن‌سازی دست می‌‌شود و چروک ریز دست‌ها و رطوبت دست نیز بهبود می‌‌یابد.

چربی معمولا از پهلوها از شکم برداشته می‌‌شود، نیاز به پانسمان و بخیه ندارد و به صورت سرپائی و بدون بیهوشی انجام می‌‌شود.

این عمل معمولا 1 تا 2 ساعت طول می‌‌کشد و فرد بلافاصله پس از عمل قادر به انجام کارهای روزمره می‌‌باشند.

عوارض این عمل

از عوارض این عمل، تورم دستهاست که 10 تا 15 روز به طول می‌‌انجامد مثل هر عمل دیگر احتمال عفونت نیز وجود دارد که اگر پزشک شرایط استریل این عارضه بسیار نادر است.

مقداری از چربی بیمار را می‌‌توان در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری کرد. تزریق چربی اگر برای بار دوم پس از گذشت 2تا3 ماه انجام شود ماندگاری بهتری به چربی می‌‌دهد.

پشت دست از نواحی است که ماندگاری چربی در آن بسیار خوب است و حداقل برای 3 تا 5 سال نیاز به ترمیم ندارد.

لک‌های پشت دست می‌‌تواند ناشی از تماس با آفتاب باشد و یا بصورت ارثی و ژنتیکی با افزایش سن ایجاد گردد روش‌های مختلفی برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد که شامل کرم‌ها، پیلینگ‌ها، انواع لیزرها،کرایوتراپی وIPL می‌باشد.

 

برچسب ها: پوست و زیبایی، ضد آفتاب، زیبایی دست، شادابی پوست دست، مراقبت از دست، چروک دست، فیلرها تعداد بازديد: 804 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز