Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 02:07

31
تیر
7 ماسک برای چشم های خسته (2)

7 ماسک برای چشم های خسته (2)

در اینجا ماسک‌های دیگری برای درمان چشم‌های خسته، از قبیل ماسک قهوه، ماسک سیب زمینی، چای سبز و بادام شیرین، ماسک زردچوبه و لیموترش و ماسک کیوی و ماست آورده شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

4- ماسک قهوه

یک فنجان قهوه دم کنید و بگذارید سرد شود. سپس کمی عسل و روغن ویتامین E به آن اضافه کنید.

5 تا 10 عدد گلوله پنبه را که از قبل آماده کرده اید، درون قهوه فرو برده و پس از گرفتن آب اضافی شان، آن را درون کیسه و داخل فریزر بگذارید.

هر وقت احساس کردید که چشم های تان خسته است، دو پنبه از این ماسک را از فریزر درآورده و روی چشم های خسته تان به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید.

فواید ماسک قهوه

قهوه همانطور که صبح ها، خواب را از سر می پراند، می تواند چشم های خسته و پف کرده تان را نیز بهبود بخشد.

کافئین موجود در قهوه گردش خون را در بدن بهتر کرده و مایع اطراف چشم تان را از چشم ها دور می کند و ورم دور چشم می خوابد.

عسل و روغن ویتامین E در کنار هم، محکم و در عین حال نرم کننده خوبی برای پوست محسوب می شوند. همچنین از تورم پوست می کاهند.

5- ماسک سیب زمینی، چای سبز و بادام شیرین

یک عدد سیب زمینی را پوست کنده و به اندازه دور چشم تان، ورقه ورقه کنید. اکنون یک فنجان چای سبز آماده کنید و درون آن 2 تا 3 قطره روغن بادام بریزید.

بعد از اینکه چای سرد شد، ورقه های سیب زمینی را درون چای بریزید. مخلوط را به مدت 5 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی چشم های خسته تان قرار دهید.

فواید ماسک سیب زمینی، چای سبز و بادام شیرین

همانطور که گفته شد، سیب زمینی، روشن کننده بسیار خوبی است. روغن بادام نیز برای برطرف کردن حلقه های تیره دور چشم مفید است و پوست را طراوت می بخشد.

ویژگی آنتی اکسیدان بودن چای سبز، در کنار کافئین قهوه، چشم های خسته تان را به سرعت شاداب می کند.

6- ماسک زردچوبه و لیموترش

2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه و 2 قاشق غذاخوری آب لیموترش را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. سپس به مدت 30 دقیقه روی چشم های تان گذاشته و پس از آن صورت تان را بشویید.

فواید ماسک زردچوبه و لیموترش

ترکیب زردچوبه و آب لیموترش می تواند چشمان تان را درخشان تر نشان دهد. زردچوبه سفیدکننده طبیعی پوست است و ویژگی های درمانی دارد.

آب لیموترش نه تنها پوست را روشن تر می کند، بلکه اثر خنک کنندگی داشته و چشم های خسته را آرامش می بخشد.

7- ماسک کیوی و ماست

یک عدد کیوی و 2 قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید و درون ظرفی ریخته و به مدت 10 دقیقه در یخچال نگهدارید.

بعد از آن مخلوط را از یخچال درآورده و اطراف چشم تان بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند. سپس چشم تان را بشویید.

فواید ماسک کیوی و ماست

ماست، پف چشم و حلقه های تیره دور چشم را از بین می برد. کیوی سرشار از ویتامین C است و با سرعت بخشیدن به تولید کولاژن، پوست را بهبود بخشیده و احیاء می کند.

ویتامین C موجود در کیوی می تواند پوست اطراف چشم را نیز روشن تر کند. نگهداشتن این مخلوط در یخچال باعث می شود که تورم و پف اطراف چشم تان بخوابد.

 

برچسب ها: ماسک بادام، ماسک چشم، ماسک سیب زمینی، درمان چشم خسته، ماسک قهوه، ماسک چای سبز، ماسک زردچوبه، ماسک لیمو ترش، ماسک کیوی، ماسک ماست تعداد بازديد: 1394 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز