Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:58

15
تیر
به سرعت برنزه شوید

به سرعت برنزه شوید

این روزها اکثر مردم دوست دارند، پوست شان را تیره تر و برنزه کنند تا جذاب تر به نظر آیند.اگر دوست دارید روش های مختلف برنزه کردن را بشناسید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

این روزها اکثر مردم دوست دارند، پوست شان را تیره تر و برنزه کنند تا جذاب تر به نظر آیند. اما نمی دانند برای رسیدن به رنگ دلخواه شان، بدون صدمه زدن به پوست، این کار را چگونه انجام دهند.

اگر دوست دارید روش های مختلف برنزه کردن را بشناسید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

آفتاب و نور ماوراء بنفش

برای برنزه شدن یکی از بهترین روش ها، همان روش قدیمی، یعنی دراز کشیدن زیر نور آفتاب است. اما برای این کار باید به چند نکته اهمیت بدهید تا پوست تان نسوزد:

1- به مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار نگیرید. بسته به نوع پوست، زمان قرار گرفتن زیر نور آفتاب تغییر می کند.

اگر پوست تان روشن است، احتمال دارد در عرض 15 دقیقه برنزه شوید و هر چه پوست فرد تیره تر باشد، مقدار زمان بیشتری می تواند زیر نور آفتاب قرار گیرد اما در هر صورت نباید از 30 دقیقه بیشتر شود.

همچنین شدت نور خورشید از ظهر تا 3 بعد از ظهر زیاد است، بنابراین در این زمان، حمام آفتاب نگیرید.

2- پوست های مرطوب معمولا بهتر از پوست های خشک و کثیف، زیر نور خورشید برنزه می شوند.

بنابراین قبل از اینکه زیر نور خورشید قرار بگیرید، به حمام رفته و پوست تان را خوب شسته و ابتدا سلول های مرده را از روی پوست تان پاک کنید و آن را پس از حمام، با لوسیون حاوی سدیم PCA، مرطوب کنید. 

3- بدون زدن کرم ضدآفتاب هرگز زیر نور خورشید نروید. بهتر است از ضدآفتاب های مناسب با SPF 30 و اگر هم می خواهید داخل آب دریا یا استخر بروید  از ضدآفتاب ضد آب استفاده کنید. بدون وجود ضد آفتاب، نور خورشید حتی اگر پوست را نسوزاند، به آن صدمه می زند.

4- هنگام آفتاب گرفتن، قسمت هایی از بدن تان را که می خواهید، برنزه کنید، به تدریج در برابر نور آفتاب قرار دهید. همچنین عینک آفتابی تان را از روی صورت بردارید تا صورت تان یکدست قهوه ای و یا طلایی رنگ شود.

کرم ها و دستگاه های  برنزه کننده

در حال حاضر محصولات مختلفی در بازار هست که به شما در برنزه کردن کمک می کند. برای استفاده از این کرم ها، حتما دستورالعمل هایشان را مطالعه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر از اسپری مخصوص استفاده می کنید، مراقب باشید، به همه جای بدن، یکنواخت، اسپری کنید تا بدن تان یکدست برنزه شود. البته برای استفاده از این محصولات حتما باید از کسی کمک بگیرید.

در مورد استفاده از این محصولات هم باید گفت که ماده اصلی آنها ماده ای به نام دی هیدروکسی استون است که می تواند برای فرد مشکلاتی از جمله مقاومت به انسولین و در نتیجه دیابت، اختلال های هورمونی و حتی نازایی به وجود آورد.

بنابراین از این محصولات محدود استفاده کنید. از طرفی اشعه ماوراء بنفش دستگاه های برنزه کننده، مانند نور خورشید نمی تواند واکنش محافظتی پوست را تحریک کند و به همین دلیل استفاده از دستگاه برای برنزه شدن مضر است و خطرات صدمه به پوست را با خود دارد.

پس از برنزه شدن

پس از برنزه شدن، تا 12 ساعت دوش نگیرید. از لیف و مواد پیلینگ استفاده نکنید. به پوست تان مرطوب کننده بزنید و از فعالیت هایی که باعث عرق کردن شما می شود، اجتناب کنید.

 

برچسب ها: مراقبت از پوست، ضد آفتاب، آفتاب گرفتن، برنزه شدن، پوست و آفتاب، نور ماوراء بنفش آفتاب، حمام آفتاب تعداد بازديد: 855 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز