Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:48

13
تیر
روش های داشتن موهای نرم و درخشان

روش های داشتن موهای نرم و درخشان

داشتن موهایی نرم و درخشان کار سختی نیست. کافی است به موهای خود رسیدگی کنید و از ماسک های طبیعی مثل روغن نارگیل، تخم مرغ، آلوئه ورا و عسلو بسیاری ماسک های دیگر استفاده کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

داشتن موهای نرم و درخشان کمی زحمت می خواهد اما کار شاق و طاقت فرسایی نیست. در اینجا چند روش آسان و ارزان برای این منظور ارائه شده است.

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل مورد استفاده نباید تصفیه شده باشد. همچنین کسانی که موهای چرب دارند، نباید این روغن را روی پوست سر زیاد بمالند. در اینجا هدف بیشتر نوک موهاست. زدن روغن را از نوک موها شروع کرده و تا بالا امتداد دهید.

روغن مصرفی باید با توجه به مقدار و جنس موهای تان تعیین شود. سپس موهای تان را بدون شامپو و فقط با آب گرم بشویید و درون حوله به مدت 30 دقیقه قرار دهید.

پس از آن، آنها را با استفاده از شامپو، نرم کننده وآب سرد بشویید و اجازه دهید خشک شوند و یا با سشوار خشک کنید. برای خشک کردن موها از حوله استفاده نکنید.

2- تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ، روش بسیار خوبی برای مرطوب و درخشان کردن موهاست. 2 تا 4 تخم مرغ، بسته به نیازتان، در ظرفی بشکنید. البته از زرده های تخم مرغ باید استفاده کنید.

به زرده ها کمی روغن زیتون بیفزایید تا جایی که روی زرده ها را کاملا بپوشاند. مخلوط را کاملا هم بزنید. قبل استفاده باید موهایتان تمیز باشد.

سپس این مخلوط را 5 تا 6 دقیقه روی موهایتان گذاشته و در انتها با شامپو و ابتدا آب ولرم و سپس سرد بشویید.

3- ماست

ماست هم در نرم کردن موها بسیار موثر است. ابتدا موهای تان را به خوبی برس بکشید. برای این کار از ماست ساده استفاده کنید . ماست یونانی ساده هم گزینه خوبی است.

مراقب باشید که ماست کاملا ساده و بدون افزودنی ها باشد. سپس آن را کاملا روی سر و کل موهای تان پخش کنید و سرتان را ببندید. اگر بخواهید می توانید روی آن را با کلاه پلاستیکی بپوشانید.

پس از 20 تا 30 دقیقه که ماست کاملا خشک شد، موها را با استفاده از شامپو و نرم کننده بشویید.

4- آلوئه ورا و عسل

آلوئه ورا نرم کننده بسیار خوبی است و موها را بازسازی می کند و عسل هم موجب درخشانی موها می شود. ژله آلوئه ورا و عسل و یک نرم کننده خوب را به یک اندازه با هم ترکیب کنید.

البته اگر موهای تیره ای دارید در استفاده از عسل دقت کنید. زیرا عسل رنگ موها را روشن می کند. به جای روغن آلوئه ورا می توانید از روغن جوجوبا هم استفاده کنید.

ترکیب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی موهای تان بگذارید . البته در همان حال سشوار زده و موهای تان را ماساژ دهید. سپس با شامپو و نرم کننده بشویید.

5- سرکه سیب

موهای تان را پیش از استفاده از سرکه با شامپو بشویید و سپس با آب سرد آبکشی نمایید. اکنون دو فنجان سرکه سیب و یک فنجان آب را با هم مخلوط کنید و با دقت به روی موهای تان بریزید.

اجازه دهید این محلول به مدت 15 دقیقه به روی موهای تان بماند. سپس موها را با آب گرم آنقدر بشویید که بوی سرکه از بین برود. پس از استفاده از سرکه سیب متوجه نرم شدن موهای تان می شوید.

استفاده از سرکه سیب، هفته ای یکبار مفید است. در ضمن میکروب کش خوبی هم هست.

 

برچسب ها: آلوئه ورا و مو، زیبایی مو، پوست و مو، مراقبت از مو، موی درخشان، روغن نارگیل و مو، مو و تخم مرغ، ماست و مو، سرکه سیب و مو، عسل و مو تعداد بازديد: 868 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز