Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:22

28
خرداد
نکته های مهم در مورد بوتاکس (1)

نکته های مهم در مورد بوتاکس (1)

استفاده از بوتاکس در زمینه‌‌های درمانی نیز برای کسانی که دچار گرفتگی‌‌های عضلات گردن یا اسپاسم پلک هستند، انحراف چشم دارند، دچار تعریق بیش از حد در نواحی مثل زیر بغل هستند یا میگرن دارند، توصیه می‌‌شود.

دكتر محمدعلی نیلفروش‌زاده

  

چند وقت پیش در یک مهمانی متوجه شدم میزبان برای قبولی دخترش در کنکور جایزه ویژهای در نظر گرفته است؛ بوتاکس صورت و بالا کشیدن ابروها!

استفاده تشویقی از بوتاکس برایم خیلی جالب بود. همه جور تشویقی دیده بودم جز جراحی زیبایی تشویقی! در اینکه تزریق سم بوتولونیوم در موارد لازم، آثار درمانی و زیبایی دارد شکی نیست اما هر کاری زمان خاص خود را دارد و انجام آن در هر سن و موقعیتی توصیه نمی شود.

امروزه مد شده بسیاری از دختر خانمها و حتی پسرهای کمسن و سال برای تزریق بوتاکس مراجعه می‌‌کنند و توجیه شان این است که اگر با 6-5 بار زدن بوتاکس عضلات فلج می‌‌شود و چروک نخواهد افتاد، چرا صبر کنیم تا چروک‌‌ها ظاهر شوند؟

نظر شما چیست؟ تزریق بوتاکس از سنین پایین درست است؟

تزریق بوتاکس را می‌‌توان از 18 سالگی شروع کرد؛ یعنی بعد از این سن ممنوعیت تزریق نداریم اما به شخصه تزریق بوتاکس از این سن را توصیه نمی کنم.

استفاده از بوتاکس برای جوانسازی چیزی نیست که باتوجه به عوارضی که دارد بتوان به هر کسی پیشنهاد داد. کسانی باید بوتاکس بزنند که واقعا به آن نیاز دارند.

تزریق بوتاکس برای نوجوانی که چین و چروکی ندارد و بیشتر به هوای بالا کشیدن ابرو یا تغییر چهره می‌‌آید، درست نیست.

اگر هدف از بوتاکس پیشگیری از بروز چین و چروک‌‌های پوستی است، توصیه‌‌های ساده را می‌‌توان جایگزین بوتاکس کرد.

مثلا چه توصیه‌‌هایی‌؟

اگر به موقع از ضدآفتاب و عینک آفتابی و کرمهای مرطوب کننده استفاده کنیم و موقع مطالعه یا تماشای تلویزیون اخم نکنیم شاید تا سال‌‌ها هیچ نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشیم.

حتی با بروز اولین چروک‌‌های سطحی می‌‌توان از لیزر فراکشنال کمک گرفت که به صورت طبیعی پوست را جوانسازی می‌‌کند و بهتر از بوتاکس است.

چه کسانی نامزدهای مناسبی برای تزریق بوتاکس محسوب می‌‌شوند؟

کسانی که به دلیل حرکات زیاد عضلات صورت، چروکهای سطحی روی پوستشان ظاهر شده و در حال پیشرفت و عمیق تر شدن است، برای بوتاکس گزینه مناسبی هستند.

استفاده از بوتاکس در زمینه‌‌های درمانی نیز برای کسانی که دچار گرفتگی‌‌های عضلات گردن یا اسپاسم پلک هستند، انحراف چشم دارند، دچار تعریق بیش از حد در نواحی مثل زیر بغل هستند یا میگرن دارند، توصیه می‌‌شود.

برای رفع چین و چروک چانه و گردن و دور لب یا بالابردن گوشه لب و ابروها و کاهش نمایش لثه موقع خنده نیز می‌‌توان از بوتاکس استفاده کرد اما پزشک متخصص باید این کار را انجام دهد و از بوتاکس استاندارد استفاده شود.

بوتاکس عارضه هم دارد؟

از عارضه بوتاکس‌‌های تقلبی و چینی زیاد شنیده ایم. در ایران بوتاکس کانادایی اصل نداریم اما روی خیلی از بوتاکس‌‌های چینی آرم کانادایی خورده است. حتی بوتاکس‌‌های استاندارد اگر درست و بجا و با دوز مناسب تزریق نشوند، می‌‌توانند عارضه دار باشند.

در چه کسانی و در چه موقعیت‌‌هایی نباید بوتاکس تزریق کرد؟

در خانم‌‌های باردار و شیرده، کسانی که مبتلا به فلج عضلات هستند یا عفونت فعال در محل دارند یا به آلرژی‌‌های فعال مبتلا هستند، تزریق بوتاکس ممنوع است...

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت از پوست، پوست و مو، عوارض بوتاکس، تزریق بوتاکس، کاربرد بوتاکس، موارد منع مصرف بوتاکس تعداد بازديد: 945 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز