Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:55

1
اردیبهشت
مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (2)

مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (2)

هر روز صبح بعد از دوش گرفتن و یا شستن دست و صورت‌تان، مقدار كمی روغن نارگیل روی پوست بدن‌تان بمالید. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی طبیعی، مثل روغن‌های اصلی، پروتئین و ویتامین‌های D, C, A و E می‌باشد كه برای پوست بسیار مفید است.

 

پوست‌های معمولی نیز در ماه‌های سرد نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند، ولی بهتر است افرادی كه در روزهای سرد بیش از حد پوست‌شان آسیب می‌بیند، چند نكته را رعایت كنند:

1- پوست بدن خود را به خوبی مرطوب كنید ...

پوست‌های خشك معمولا حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر از پوست‌های معمولی هستند. این شرایط به خصوص در فصول سرد سال تشدید می‌شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. یكی از كارها این است كه از مصرف لوسیون‌ها و كرم‌های تجاری خودداری كرده و كرم‌هایی را جایگزین كنید كه مواد و تركیبات آنها طبیعی باشد.

هر روز صبح بعد از دوش گرفتن و یا شستن دست و صورت‌تان، مقدار كمی روغن نارگیل روی پوست بدن‌تان بمالید. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی طبیعی، مثل روغن‌های اصلی، پروتئین و ویتامین‌های D, C, A و E می‌باشد كه برای پوست بسیار مفید است. در ضمن كمك می‌كند تا پوست‌تان مرطوب بماند و از پیری زودرس جلوگیری شود.

2- صورت خود را با آب لوله‌كشی (خوردن) نشویید...

اگر پوست صورت شما خشك است، آن را با آب شیر نشویید، زیرا حاوی كلر، فلورید و سایر مواد شیمیایی ناخوشایند است. به جای آن از آب معدنی و یا لوسیون‌هایی كه فاقد الكل هستند برای شست‌و شوی صورت‌تان استفاده كنید. البته به خاطر داشته باشید كه این كار را فقط افرادی انجام می‌دهند كه پوست‌های بسیار خشك و حساس دارند و باید مرتب آن را مرطوب كنند.

3- از صابون جوی دوسر استفاده كنید...

به هنگام حمام كردن می‌توانید از صابون‌های ملایم استفاده كنید. افرادی كه پوست‌های خشك دارند، نباید پوست خود را زیاد كیسه بكشند. هفته‌ای یك بار از صابون ملایم جوی دو سر استفاده كنید تا بدون آسیب زدن به پوست‌تان، آن را تمیز كند. متخصصان پوست می‌گویند، افرادی كه پوست خشك دارند، نباید هر روز دوش بگیرند و هر بار كه دوش می‌گیرند، نباید زمان آن از 1-3 دقیقه بیشتر شود.

بعد از دوش گرفتن نیز برای خشك كردن پوست‌تان، حوله را محكم روی آن نكشید، بلكه این كار را به نرمی انجام دهید. همچنین می‌توانید تا وقتی كه پوست‌تان هنوز مرطوب است و به طور كامل خشك نشده، یك روغن طبیعی (زیتون- نارگیل و ...) روی پوست خود بمالید. زانوها، مچ پا و ساق‌های‌تان را بیشتر روغن بمالید.

4- در رژیم غذایی خود و نوع روغنی كه مصرف می‌كنید، كمی تجدید نظر كنید....

اگر پوست‌تان زیاد خشك، پوسته‌ پوسته و دچار خارش می‌شود و حتی درد می‌كند، بیشتر در معرض ابتلا به اگزما و سایر بیماری‌های پوستی هستید؛ بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود نیز كمی تغییر ایجاد كنید. خوردن ماهی‌های آب‌های سرد، امگا 3 موجود در تخم‌مرغ، روغن نارگیل، روغن سبوس و كره خالص را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

5- هوای محیط را مرطوب نگاه دارید...

در فصول سرد و خشك از دستگاه بخور استفاده كنید و آن را در اتاق خواب خود بگذارید. افزایش میزان رطوبت هوای محیط از خشكی پوست‌تان می‌كاهد. با رعایت این نكات خواهید دید كه تا حد زیادی مشكل خشكی پوست‌تان برطرف می‌شود.

 

برچسب ها: مراقبت از پوست، لطافت پوست، پوست های خشک، پوست‌های معمولی، مرطوب کردن پوست، لوسیون پوست، شستن پوست تعداد بازديد: 589 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز