Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:53

12
فروردین
زیبایی در بهار

زیبایی در بهار

گاهی اوقات صبح‌ها وقتی كه از خواب بیدار می‌شوید از شدت پف چشم‌هایتان دوست ندارید كه از خانه خارج شوید. برای درمان پف چشم در اوایل فصل بهار می‌توانید سر خود را بالا نگه دارید و یك خیار سرد را برش زده و قاچ‌قاچ كنید.

متأسفانه با آغاز فصل، انواع حساسیت‌ها افزایش می‌یابند. سرفه، عطسه، خارش چشم، سوزش آن و پف كردن چشم‌ها و بینی، آب‌ریزش بینی همه از عوارض حساسیت‌های فصلی هستند.

گاهی اوقات صبح‌ها وقتی كه از خواب بیدار می‌شوید از شدت پف چشم‌هایتان دوست ندارید كه از خانه خارج شوید. برای درمان پف چشم در اوایل فصل بهار می‌توانید سر خود را بالا نگه دارید و یك خیار سرد را برش زده و قاچ‌قاچ كنید، قاچ‌های خیار را داخل یك تكه پارچه تمیز قرار دهید و پارچه را داخل یخچال قرار دهید و بگذارید كه چند ساعت آنجا بماند. سپس پارچه را روی چشم‌های خود قرار دهید.

آفتاب بهاری و تأثیر آن بر روی پوست

نور آفتاب خصوصاً اشعه ماورای بنفش در تابش مستمر و طولانی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. با افزایش گرمای هوا، تعریق پوست و بدن افزاش می‌یابد و باید به تناسب آن بهداشت پوست و شست‌وشوی مناسب انجام شود. در غیر اینصورت بسیاری از بیماری‌های پوستی و مو بروز می‌كنند.

رشد قارچ‌ها، افزایش خارش، سرخی و التهاب و تورم پوست گاه می‌تواند شدت یابد و تبدیل به مشكلی بسیار حاد شود. در فصل بهار افرادی كه پوست‌های كك و مكی دارند، بیشتر شاهد این لكه‌های ریز روی پوست‌شان خواهند بود. فصل بهار فصل كك و مك است. علت آن هم این است كه سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست وقتی كه در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند رنگدانه بیشتری می‌سازند و این لكه‌ها را پررنگ‌تر می‌كنند.

پزشكان و متخصصان پوست به این افراد توصیه می‌كنند كه از تمشك، گریپ‌فروت، چای سبز، اكالیپتوس و گردو بیشتر استفاده كنند. زیرا میوه‌ها و مواد غذایی فوق حاوی تركیبات هیدروكینون هستند و این تركیبات می‌توانند از تشكیل ملانین جلوگیری كنند. در ضمن این تركیبات شامل مواد روشن‌كننده پوستی آربوتین می‌باشند كه موجب روشن شدن نسبی پوست می‌شوند.

برای جلوگیری از ازدیاد كك و مك‌ها باید از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده كنید و تا جائی كه امكان دارد كمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. با فرا رسیدن فصل بهار و رفتن به مهمانی‌ها، همه می‌خواهند، لك‌های روی صورت خود را به حداقل برسانند.

استفاده از میوه‌های بهاری

برای آنكه از میوه‌های فصل بهار بهره‌مند شوید، بهتر است كه از مركبات و توت‌ها شروع كنید در اوایل فصل بهار این میوه‌ها بسیار رایج هستند. آنها سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها هستند و باعث می‌شوند تا پوست‌شما حیات دوباره بگیرد. برای تهیه یك ماسك خوب از آنها می‌توانید یك فنجان آب پرتقال را گرفته و كمی نشاسته ذرت به آن اضافه كنید سپس خمیر بدست‌آمده را روی پوست خود بمالید.

برای پاكسازی و سم‌زدایی پوست خود نیز می‌توانید یك ماسك خانگی ساده تهیه كرده و آن را روی پوست‌تان بمالید به این منظور: 1 فنجان روغن (زیتون) با 8 لیوان شكر و 1 آواكادو (برای ایجاد رطوبت) میكس كنید و بعد آن را روی پوست‌تان بمالید. ماسك به دست آمده را می‌توانید برای مدتی در یخچال نگهداری و روزی یكبار استفاده كنید.

این ماسك از هر ماسكی كه از داروخانه و فروشگاه‌ها خریداری می‌كنید بهتر است خصوصاً اگر با آن به استقبال بهار بروید، فقط با یك‌بار امتحان آن متوجه تأثیر شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

 

برچسب ها: زیبایی، ماسک زیبایی، مراقبت از پوست، پوست و مو، زیبایی پوست، پاک سازی بدن، سم زدایی بدن، رفع پف چشم تعداد بازديد: 1254 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز