Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:56

18
بهمن
زنی که 40 سال نخندید تا چروک نشود!

زنی که 40 سال نخندید تا چروک نشود!

افرادی که شادند و می‌خندند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند. آنچه واضح است اینکه استرس زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های پوستی است و آکنه و اگزما را تشدید می‌کند و باعث ریزش مو و پیری زودرس می‌شود.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو- فلوشیپ جراحی پوست ،لیزر رییس انجمن متخصصین پوست ایران

 

 

تس کریستین 50 ساله بنا به ادعای خودش نزدیک به 40 سال است که نخندیده تا پوستش چروک نشود! او معتقد است نخندیدن، روشی طبیعی و موثر برای پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی است. این خانم میانسال انگلیسی که هرگز عمل زیبایی انجام نداده می‌گوید هیچ چروکی روی پوستش نیفتاده چون توانسته با نخندیدن، عضلات صورت را کنترل کند.  این خانم اعتراف می‌کند که همیشه صورتی خنثی داشته و در هیچ شرایطی، حتی در روز عروسی‌اش نخندیده است! این تکنیک از سوی برخی مشاهیر هم مورد توجه قرار گرفته است.

همه ما ضرب‌المثل خنده بر هر درد بیدرمان دواست را شنیده‌ایم. این ضرب‌المثل واقعا حقیقت دارد؟

بله، از نظر علمی به اثبات رسیده خنده نه‌ تنها باعث بروز احساسات مثبت در جمع دوستان می‌شود و افکار منفی را دور می‌کند بلکه بر روحیه و سلامت فرد نیز مثبت تاثیر می‌گذارد. 10 دقیقه خنده در روز از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی پیشگیری می‌کند. 

یعنی بین خنده و سلامت پوست و زیبایی ارتباطی وجود دارد؟

بله، نتایج تحقیقات بسیاری نشان داده انسانهای شاد زیباتر و سالم‌ترند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند. رشد مو و ناخن در این افراد بهتر است و حتی روش ایستادن و راه رفتن‌شان نیز اصولی و درست است. این افراد شانه‌ها را عقب می‌دهند و صاف راه می‌روند. حتی به اثبات رسیده زنانی که شادند و رضایت جنسی دارند، از آنجا که سطح استروژن در بدنشان بالاتر است، موهای براقتر و محکم‌تری دارند.

چرا خنده تا این حد تاثیر مثبت دارد؟

افرادی که شادند و می‌خندند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند. آنچه واضح است اینکه استرس زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های پوستی است و آکنه و اگزما را تشدید می‌کند و باعث ریزش مو و پیری زودرس می‌شود. در مطالعه‌ای که در سال 2001 در دانمارک انجام شد، محققان ارتباط بین خلق شاد و غمگین روی پوست را بررسی کردند و مشخص شد در حالت خلقی شادمان، بدن پاسخ کمتری به هیستامین‌های آلرژیک می‌دهد و واکنش‌های پوستی کمتری رخ می‌دهد.

در مطالعه دیگری، چهره خندان و معمولی افراد به داوطلبان نشان داده شد و نتایج نشان داد افراد خندان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و جذاب‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسند. حتی دیده شده خانم‌هایی که افسرده و اخمو هستند، وقتی بوتاکس تزریق می‌کنند و خط اخم برطرف می‌شود، خلقشان هم بهتر می‌شود.

پس به عبارتی خنده نه تنها باعث چروک پوست نمی‌شود بلکه دارویی برای پیشگیری از پیری زودرس است.دقیقاً! خنده می‌تواند ملاک مهمی در پیشگیری از پیری زودرس، سفیدی موی سر و آسیب ناخن باشد. به جای صرف هزینه‌های گزاف و انجام عمل‌های زیبایی می‌توانیم با خندیدن پوست شادابتر و بهتری داشته باشیم.

حرف آخر؟

برخی چروک‌های پوستی به دلیل حرکت عضلات و میمیک صورت ایجاد می‌شود و به آن چروک‌های حرکتی می‌گویند. با افزایش سن، خندیدن و حرف زدن ممکن است باعث بروز خطوط در اطراف دهان و خطوط خنده شود اما مهم این است خط اخم بیش از خط خنده صورت را زشت می‌کند. در عین حال خنده فواید مثبت بی‌شماری دارد که خط خنده در مقایسه با آنها اصلا به چشم نمی‌آید.

 

برچسب ها: آکنه، پوست مو زیبایی، خنده درمانی، خنده و چروک صورت، خنده و سلامت پوست، چین و چروک پوست تعداد بازديد: 1792 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز