Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:42

10
دی
خشكی مژه ها، علل و راهكارهای درمان

خشكی مژه ها، علل و راهكارهای درمان

عصاره آلوئه‌ورا علاوه بر تاثیرات مثبت پوستی بر روی پلک چشم، سبب انعطاف‌پذیری و درخشندگی مو و مژه‌ها می شود.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

بدون تردید داشتن مژه هایی بلند، حجیم و پُرپشت در زیبایی چهره  انسان اهمیت فوق‌العاده ای دارد و آرزوی هر فردی است. مژه‌های پُرپشت بر زیبایی چشم‌ها افزوده و تصویر منحصر به فردی به چهره  انسان می بخشد. به یقین داشتن مژه‌های زیبا، قطور و تیره، علاوه بر زیبایی چشم ها، باعث جذابیت و افزایش حس اعتماد به نفس به ویژه در خانم ها شده و به یقین از جایگاه روانشناختی و رفتاری تاثیرات به‌سزایی در زندگی فردی و اجتماعی وی دارد. از طرف دیگر فقدان مژه یا داشتن مژه‌هایی کم پشت، در ظاهر شخص تأثیر منفی داشته و می‌تواند در اعتماد به نفس و اثرات روانی تاثیرگذار باشد.

باید گفت موارد گوناگونی در تضعیف، خشکی و ریزش مژه‌ها نقش دارند. افزایش سن از جمله مواردی است که بر روی فرایند رشد و تجدید ساختار مژه ها تاثیر داشته و نتیجه این امر نازک شدن مژه‌ها و کم شدن تعداد آنهاست. از جمله دیگر عوامل مهم در ریزش مژه التهاب فولیکول یا التهاب پلک‌ها است که بر اثر بیماری و یا عفونت ایجاد می‌شود.

التهاب مزمن منجر به ریزش و سفید شدن مژه‌ها می گردد. باید گفت عوامل و فاکتورهایی از جمله استرس، آلودگی، عفونت، مواد شیمیایی و ....از جمله موارد ایجاد التهاب در پلک چشم و ریزش مژه است و بدین‌سان مصرف ترکیباتی با خاصیت ضد التهاب نقش مهمی ‌در جلوگیری از ریزش آن ایفا می‌کند.

استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب، نیز بسیاری از بیماری ها در ریزش مژه موثرند که از آن جمله می توان به بیماری های التهابی پلک و فولیکول مژه (بلفاریت، گل مژه) و بیماری های غدد اشاره کرد. نیز عواملی مانند اختلالات تغذیه ای، مصرف برخی داروها، استرس، قرار گیری در مقابل اشعه های خورشید و آلودگی های محیطی می‌تواند ریزش مژه را به همراه داشته باشد. همچنین بیماریهای غدد همچون  تیرویید  و در نهایت سوء‌تغذیه و کم خونی می توانند باعث ریزش مژه‌ها شوند.

 بدین‌ترتیب باید گفت با همه زیبایی و طراوتی که وجود مژه به چهره انسان می‌بخشد گاه مژه تحت تاثیر عوامل مختلف ژنتیکی، فیزیولوژیکی و محیطی، به مرور زمان ضعیف شده و زیبایی و حجیم بودن خود را از دست داده و شروع به ریزش می‌نماید.

محلول تقویت کننده مژه سریتا با داشتن مواد و ترکیبات موثره، با مکانیزم‌های سلولی باعث افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه‌ها شده و  زیبایی را با خود به ارمغان می‌آورد.

از جمله مهمترین ترکیبانی که در این محصول منحصر به فرد به کار رفته ترکیبی با نام بیماتو پراست است. وجود این ترکیب سبب شده تا محصول تقویت مژه سریتا به عنوان اولین، برترین و تنها محصول دارای این ترکیب در ایران باشد. بیماتوپراست ترکیبی است صد در صد مورد تایید FDA آمریکا که موجب بلندتر، حجیم‌تر و پرپشت‌تر شدن مژه‌ها می‌شود و از همه مطلوب‌تر آن است که ترکیب بیماتوپراست با افزایش تولید ملانین بر روی تیره شدن مژه‌ها و افزایش رنگ آن نقشی ویژه داشته نیز از ریزش مژه جلوگیری می‌نماید.

علاوه بر آن، محصول تقویت مژه سریتا، با دارا بودن ترکیبات پروتیینه، ویتامینه  موثر، علاوه بر تقویت ساختار مژه موجبات رشد آن می‌گردد. این ترکیبات با افزایش خون‌رسانی در فولیکول مژه و تغذیه آن علاوه بر تسریع رشد، سبب جلوگیری از ریزش مژه‌ها می‌شوند. 

از جمله برترین نوآوریهایی که در ساخت این محصول منحصر به فرد به کار رفته بهره‌گیری از ترکیباتی چون عصاره Red clover  (شبدر قرمز) و آلوئه‌ورا در کنار انواع ویتامینهایی چون  نیاسین آمید (B3) و پانتنول (B5) است.

شبدر قرمز گیاهی غنی از مواد مغذی و املاح با ارزشی نظیر کلسیم، کروم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین C بوده که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود نه تنها از آسیبهای وارد شده به مژه و ریزش آن جلوگیری می‌نماید، بلکه باعث رشد و تقویت ساختار مژه می‌گردد. علاوه بر آن وجود اثرات سینرژیسمی ‌(همبستگی بین اثرات بیولوژیکی) بین این عصاره و عصاره آلوئه‌ورا از دیگر نکات برجسته‌ای است که در این محصول وجود دارد.

عصاره آلوئه‌ورا با داشتن بیش از 20 ماده معدنی و ویتامین‌های A, B1 ,B2 ,B6 ,B12 ,C ,E، علاوه بر تاثیرات مثبت پوستی بر روی پلک چشم و بازسازی سلول‌های مرده، سبب انعطاف‌پذیری و درخشندگی مو و مژه‌ها شده و با دارا بودن انواع ترکیبات چون پلی ساکارید و انواع اسیدهای آمینه چون آسپارژین، گلوتامین، والین و هیستیدین از خشکی و شکنندگی مژه‌ها جلوگیری می‌نماید.

بدین ترتیب اگر نگران خشکی و شکستگی مژه‌های خود هستید باید گفت این محصول گزینه مناسبی است که با داشتن عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین پانتنول  (B5) رطوبت و انعطاف از دست رفته را به مژه باز می‌گرداند و با افزایش الاستیسیته مژه، سبب افزایش رشد و نوسازی مژه‌ها می‌گردد. علاوه بر ویتامین (B5)، نیاسین (B3)  که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته علاوه بر مهار التهاب، باعث حفظ و ماندگاری رطوبت در لایه پوستی و پلک شده و تاثیرات آن در کنار ترکیبات ویژه‌ای چون بیزابولول (بابونه) و پپتید بایومیمتیک در ساخته شدن پروتیین‌های ماتریکس مژه، اتصال و استحکام هر چه بهتر همکاری مضاعفی دارند.

در نهایت باید گفت محصول تقویت مژه سریتا محصولی است منحصر به فرد حاصل مهندسی ساختاری و فرمولاسیون ویژه و سینرژیسم بین عصاره‌های گیاهی و ترکیبات ویتامینه – پروتیینه که با دارا بودن انواع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی و ویتامین علاوه بر مهار ریزش مژه، سبب رشد مجدد، افزایش استحکام و ضخامت آن شده و با رطوبت‌رسانی مناسب به ساختار مژه و افزایش انعطاف‌پذیری، علاوه بر تیره‌تر شدن مژه‌ها زیبایی و جذابیت را به چشمان شما هدیه می‌دهد. 

 

برچسب ها: پوست و مو، مراقبت از مژه ها، تقویت مژه ها، محصولات آرایشی، مراقبت از مو، خشکی پوست تعداد بازديد: 5421 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز