Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:06

18
شهریور
توصيه‌هايی ساده برای درمان جوش صورت

توصيه‌هايی ساده برای درمان جوش صورت

هنگامی كه جوش‌های صورت‌تان خیلی زیاد است از كرم‌های پوشاننده یا پنكیك و كرم‌پودر كمتر استفاده كنید. اگر هم از این مواد استفاده می‌كنید حتماً در آخر روز آنها را از روی صورت‌تان بشوئید.

دكتر ندا قائم‌مقامی؛ متخصص پوست، مو و زيبايی

 

در صورتی که فرد مبتلا به آکنه در مورد این بیماری آگاهی کافی داشته باشد با انتخاب راهکارهای ساده می‌تواند بهتر با این مشکل مقابله کند و از شدت آن بکاهد.

 

صورت خود را تمیز نگه دارید

چه در صورتی كه آكنه (جوش) دارید و یا اینكه صورت‌تان جوش ندارد، شستشوی صورت روزی 2 بار برای پاكسازی آلودگی‌ها و از بین بردن سلول‌های شاخی مرده و حذف چربی اضافه پوست‌تان مهم می‌باشد.

صورت خود را بیش از روزی 2 بار نشوئید چون پوست‌تان خشك و حساس می‌شود. پوست صورت را با آب ولرم بشوئید. از شوینده‌های مخصوص پوست صورت استفاده كنید و صابون‌های بدن را به پوست صورت خود نزنید.

 

از كرم‌پودر‌ها كمتر استفاده كنید

هنگامی كه جوش‌های صورت‌تان خیلی زیاد است از كرم‌های پوشاننده یا پنكیك و كرم‌پودر كمتر استفاده كنید. اگر هم از این مواد استفاده می‌كنید حتماً در آخر روز آنها را از روی صورت‌تان بشوئید.

حتما از كرم‌پودرهای غیر روغنی استفاده كنید و از توجه داشته باشید عبارت‌هایی مانند ضد جوش روی كرم‌تان‌  درج شده باشد.

 

داروهای ضد جوش 

از داروهای ضد جوش كه حاوی خواص ضد باكتری هستند مانند بنزیل پراكساید استفاده كنید. در ابتدا از مقادیر كم سپس از مقادیر بیشتر برای خشك كردن پوست و از بین بردن جوش‌هایتان استفاده كنید.

 

مرطوب كردن پوست یا آبرسانی 

بسیاری از داروهای ضد آكنه حاوی موادی می‌باشند كه پوست شما را بسیار خشك می‌كنند. برای همین حتما در كنار درمان‌های ضد آكنه از مرطوب كننده‌ها نیز استفاده كنید. حتماً مرطوب كننده‌هایی كه استفاده می‌كنید. بر رویشان از عبارت noncomedogenic یا ضد جوش درج شده باشد.

 

روزانه ورزش كنید 

ورزش روزانه برای بدن  و پوست‌تان مفید است. بلافاصله بعد از تمرین و ورزش حمام كنید.

 

دستهای‌تان را هرگز به صورت‌تان نزنید 

هرگز دست‌تان را به صورت‌تان نمالید. چون باعث پخش شدن باكتری روی پوست صورت‌تان می‌شوید همچنین پوست حساس و ملتهب صورت‌تان را بیشتر تحریك می‌كنید هرگز جوش‌هایتان را فشار ندهید زیرا باعث ایجاد زخم و جای جوش (اسكار) در آن ناحیه می‌شوید.

 

پوست خود را تغذیه كنید 

بسیاری از متخصصان معتقدند كه غذاها مثل شكلات باعث ایجاد جوش نمی‌شوند. با این حال در هنگامی كه جوش‌های زیادی دارید از غذاهای چرب و فست‌فود دوری كرده و بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده كنید.

 

آرامش داشته باشید 

بعضی از مطالعات ارتباط مستقیمی با میزان استرس و تعداد جوش‌ها را نشان داده‌اند. به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن اضطراب و استرس باشید.

در هر صورت اگر جوش‌های صورت‌تان با این روش‌ها بهتر نشد حتماً‌ با یك پزشك متخصص مشورت كرده و درمان‌های قوی‌تر توسط پزشك را استفاده كنید.

 

از آفتاب و سولاریوم دوری كنید 

اشعه ماورای بنفش خورشید باعث ایجاد التهاب بیشتر در پوست و قرمزی آن می‌شود. بعضی از درمان‌های ضد جوش، پوست شما را به آفتاب حساس می‌كند. مخصوصاً بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر حتما از كرم‌های ضد آفتاب و كلاه استفاده كنید. در صورتی كه جوش دارید یا پوست‌تان جوش ندارد (در هر صورت) از كرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده كنید. حتما عبارت‌های ضد جوش و غیر روغنی روی كرم ضد آفتاب‌تان درج شده باشد.

 

مراقب موادی كه به موی سرتان می‌زنید باشید 

بسیاری از موادی كه روی موهای سرتان می‌زنید مانند كرم، ژل، پماد، واكس مو و غیره در صورتی كه با پوست صورت‌تان تماس پیدا كنند باعث ایجاد جوش می‌شوند در دوره‌‌هایی كه جوش‌هایتان بیشتر می‌شود.

موهای خود را بیشتر بشوئید موی چرب در تماس با پوست باعث ایجاد آكنه می‌شود.

 

برچسب ها: زیبایی، جوش، آکنه، داروهای ضد جوش، مراقبت از پوست تعداد بازديد: 2070 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز