Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:19

19
آبان
تاثير سبك زندگی بر پوسـت

تاثير سبك زندگی بر پوسـت

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید به تغذیه خود توجه کنید.

تاثير سبك زندگی بر پوسـت

 

 

تغذیه مناسب

 اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید به تغذیه خود توجه کنید. مقادیر مصرف بالاتری از ویتامین C و مصرف کمتر کربوهیدرات با ظاهر بهتر و سن پوست کمتری همراه است. غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مثل ماهی، میوه و سبزیجات در حفظ پوست مؤثر است و در صورت استفاده از کربوهیدرات از انواع تركیبی آن مثل ماکارونی و پاستا و پروتئین مناسب استفاده کنید

 

 

كرم‌های ضد چروك

کرم‌های ضد چروک حاوی ویتامین C و E هستند. برای اثربخشی آنتی اکسیدان درون غذاهای حاوی این ویتامین‌ها سلنیوم مصرف کنید تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید در امان بمانید. این ویتامین‌ها همچنین اثرات مضر پیری،  مثل چروک‌ها و تغییرات رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

 

خواب كافی

7 – 8 ساعت خواب کافی در طول شب باعث می شود پوست شما در بهترین حالت خود قرار گیرد. برای جلوگیری از تأثیر جاذبه بر پوست شما بهتر است به پشت بخوابید و صورت خود را با یک حالت مستمر بر بالش نگذارید.

 خواب ناکافی منجر به حلقه‌های تیره اطراف چشم، پوست رنگ پریده و چشم‌های پف آلوده می‌شود.

 

فواید ورزش

 فواید ورزش بر کلیه اعضاء بدن (به ویژه پوست که بزرگترین ارگان بدن است) واضح است.  ورزش منجر به بهبود خون‌سانی و دفع توکسین‌ها از پوست می‌شود. همچنین بهبود خون‌رسانی اکسیژن و مواد مغذی پوست جهت تهیه بهتر کلاژن ( که منجر به بهبود چروک‌ها می‌شود) را باعث می‌شود.

ورزش به واسطه تعریق مانع بسته شدن منافذ پوست می‌شود. بلافاصله پس از ورزش پوست خود را بشویید و از هدبندهای محکم که مانع تعریق و موجب تحریک پوست می‌شوند اجتناب کنید.

 

استعمال دخانیات

 مصرف سیگار دومین عامل بروز پیری زودرس و خشکی پوست پس از نور آفتاب است. در حقیقت زیر میکروسکوپ، چروک‌های پوستی در یک فرد 20 ساله سیگاری قابل تشخیص است.

سیگار منجر به کاهش جریان خون و کاهش تولید کلاژن می‌شود. کلاژن کمتر منجر به چروک بیشتر و خصوصاً چروک‌های اطراف لب‌ها می‌شود و شما نمی‌توانید این آسیب‌ها را جبران کنید.

 هر روز پوست شما در تماس با آلودگی‌ها، هوای دود آلود یا دود سیگار افراد سیگاری است. شما باید پوست خود را تمیز کنید که با کمک یک صابون ملایم یا اسکراب شبانه یا به کمک نوعی تونر که سلول‌های مرده را از بین ببرد و از کرم رتینوئید یا مرطوب کننده و در مورد پوست‌های چرب از انواع فاقد چربی استفاده کنید.

 

مرطوب كننده‌ها

90 درصد خانم‌های باردار دچار خطوط کشش پوستی یا استریا می‌شوند. استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند ظاهر استریا را بهتر کند. همچنین کاربرد کرم ویتامین A یا لیزر درمانی نیز کمک‌کننده است. آکنه نیز از مشکلات شایع پوستی در دوران بارداری است که به واسطه افزایش هورمون در بدن رخ می‌دهد. بهتر است روزی 2 بار صورت خود را شستشو دهید و از مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنید و جهت درمان آکنه با پزشک خود مشورت نمایید.

 

نور آفتاب

 حدود 90 درصد آسیب‌های پوستی ناشی از نور آفتاب است وحتی ریسک کانسر پوستی دارد. با محافظت از پوست با کمک ضد آفتاب‌های وسیع الطیف که شامل ترکیبات زینک اکسید، تیتانیوم دی اکساید یا avobenzone باشند پوست را حفظ کنید. و بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر که اشعه خورشید شدیدتر است از آفتاب بپرهیزید.

 با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری می‌سازد و الاستین که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد ضعیف‌تر می‌شود. برای بهبود پوست، سلول‌های مرده پوست را با کمک ترکیبات (لایه‌بردار) بازسازی کنید و از صابون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید. کرم‌های رتینوئید یا ویتامین C چروک‌های ظریف را کاهش می‌دهد.

 

خشك شدن پوست

 کافئین در قهوه یا چای کاهش دهنده آب است و می‌تواند منجر به خشک شدن پوست شود ولی مطالعات  نشان داده که اگر مصرف موضعی کافئین انجام شود اثرات مضر آفتاب برمی‌گردد و ریسک کانسر پوستی کاهش پیدا می‌کند.

 

لكه‌های تیره در دوران بارداری

 جهت جلوگیری از بروز ملاسما یا لکه‌های تیره بر پوست در دوران بارداری یا مصرف قرص پیشگیری از بارداری از ضد آفتاب و پرهیز از تماس با نور آفتاب کمک بگیرید.  ملاسما همچنین با کمک پیلینگ شیمیایی، تجویز موضعی هیدروکینون، رتینوئیدها، آزلائیک اسید، کوجیک اسید یا هیدروکسی اسید بهتر می‌شود ولی پرهیز از تماس با نور آفتاب از ضروریات درمان است.

.

برچسب ها: استعمال دخانیات، نور آفتاب، خشك شدن پوست، مرطوب كننده‌ها تعداد بازديد: 523 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز