Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:23

27
مهر
راه‌های اعجاب‌ انگيز جوان ماندن

راه‌های اعجاب‌ انگيز جوان ماندن

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می‌باشد...

راه‌های اعجاب‌ انگيز جوان ماندن

 

 

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوستی سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در زیر آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

 

 

به پشت بخوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

خوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن به یک شکل خاص منجر به بروز چروک ناشی از خواب می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌لیل چین خورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن لایه فوقانی پوست ایجاد گردیده و به‌تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریج محو نخواهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. خوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن به پهلو منجر به بروز چروک‌های گونه و چانه می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بنابراین بهترین حالت خوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن برای جلوگیری از چروک‌های ناشی از وضعیت خوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن، خوابید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن به پشت است.

 

ماهی بیشتری بخورید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخصوص سالمون:

ماهی سالمون و بیشتر ماهی‌های آبهای سرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منبع مهمی از پروتئین است. پروتئینی که مسئول تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلوک‌های ساختمان پوست است. همچنین منبع امگا 3 است. متخصصین معتقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌های چرب ضروری پوست را تغذیه می‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و آن را سالم و جوان نگه می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و منجر به کاهش چروک‌ها می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

برای خواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن چشم‌ها را جمع نکنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌، برای مطالعه از عینک استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

بعضی حالات چهره که به صورت مکرر تکرار شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مثل جمع‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن چشم‌ها که با فعالیت بیشتر عضلات صورت انجام می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منجر به بروز چروک‌های سطحی بر پوست خواهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و این خطوط از زیر چروک‌های د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ائمی ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بنابراین هنگام مطالعه از عینک‌‌های مخصوص استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر موقع روز آفتاب عینک آفتابی را فراموش نکنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌، که با حفظ پوست د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ور چشم از بروز چروک جلوگیری می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

 مصرف میزان کافی از آلفا هید‌‌‌‌‌‌‌‌‌روکسی اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها:

این ترکیبات طبیعی منجر به لایه‌برد‌‌‌‌‌‌‌‌‌اری از لایه شاخی پوست و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نتیجه بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ظاهر منافذ پوست، خطوط ظریف و چروک‌های سطحی به‌خصوص د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اطراف چشم می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌. فرم‌های قوی‌تر آلفا هید‌‌‌‌‌‌‌‌‌روکسی اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منجر به بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کلاژن می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌. کاربرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ AHA پوست را نسبت به نور حساس‌تر می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بنابراین مصرف ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آفتاب روزانه ضروری است.

 

بیش از اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازه صورت خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را نشویید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

آب می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با محروم کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن پوست از رطوبت و چربی طبیعی که برای محافظت از چروک لازم است اقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌. شستشوی بیش از اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازه پوست، به سد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوستی آسیب می‌رساند‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بنابراین بهتر است از شستشوی بیش از حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوست بپرهیزید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و از صابون‌های حاوی مرطوب‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و یا ژل‌های شویند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه صورت به عنوان جایگزین استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

از کرم‌های حاوی ویتامین C استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌: 

برخی مطالعات متذکر شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که کرم‌های حاوی ویتامین C تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کلاژن را افزایش می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پوست را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر آسیب‌های ناشی از اشعه UVA و UVB محافظت کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و به کاهش لک‌های تیره پوست و بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تون پوستی کمک می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌.بنابراین کاربرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکل د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رستی از ویتامینC  برای بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چروک‌ بسیار خوب است. البته می‌توانید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مشتقات ویتامین C  كه در محصولات مختلف وجود دارد هم استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

برای بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراقبت از پوست سویا مصرف کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

سویا منجر به بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ظاهر پوست و حتی محافظت از آن می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌. مطالعات نشان می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرم موضعی یا حتی فرم خوراکی آن به شکل مولتی ویتامین می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوست را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محافظت کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و حتی ساختار پوست را بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و منجر به نرمی و لطافت پوست و بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تون آن می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

از قهوه و شکلات به عنوان خوراکی‌های ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چروک بهره ببرید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:  

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یک مطالعه، محققین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریافتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که کاکائوها حاوی مقاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌یر بالایی حاوی آنتی‌اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان هستند كه پوست را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محافظت کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، گرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش خون به سلول‌های پوستی را بهبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بخشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و منجر به آبرسانی پوست می‌گرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

از اصول مراقبت پوستی مناسب پیروی کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

اگر می‌خواهید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واقعاً پوست‌ جوان‌تری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشته باشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اصول زیر پیروی کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرچه همه را قبلاً شنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ولی تذکر مجد‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها خالی از لطف نیست:

1 –از آفتاب پرهیز کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

2 – ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آفتاب استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

3 – لباس‌های مناسب د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمان اوج آفتاب بپوشید‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

4 – سیگار نکشید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

5 – مرطوب‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

 

برچسب ها: ویتامین c، زندگی آنلاین، خوراکی‌های ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چروک، چروک‌های د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ائمی تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز