Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:45

30
مرداد
وقتی سد پوست شكسته می شود

وقتی سد پوست شكسته می شود

قرمزی پوست که برای بسیاری افراد عذاب آور بوده و به دنبال راهی برای بهبود این وضعیت هستند، به سرخی غیر طبیعی پو ست تعبیر مي‌‌شود...

وقتی سد پوست شكسته می شود

 

 

قرمزی پوست که برای بسیاری افراد عذاب آور بوده و به دنبال راهی برای بهبود این وضعیت هستند، به سرخی غیر طبیعی پو ست تعبیر می‌‌شود. این مشکل در صورت تشخیص علت آن قابل پیشگیری یا درمان خواهد بود.

 

مهمترین عللی که می‌‌تواند منجر به بروز قرمزی پوست شود شامل:

تغییرات آب و هوا: در صورتیکه قرمزی پوست در زمان افت و یا افزایش درجه حرارت محیط رخ دهد، سد پوستی به دلیل کاهش رطوبت و سردی هوا دچار اختلال شده و پوستهای با تیپ کمی چرب به سمت خشکی تغییر پیدا می‌‌کنند و خشکی پوست بتدریج بیشتر شده و پوست را مستعد التهاب می‌‌کند.

آلرژی ها: محصولات موضعی متفاوت خصوصا عطرها و نگهدارنده ها می‌‌تواند باعث واکنش آلرژیک پوست شود. آلرژی غذایی همچنین پوست را مستعد قرمزی و التهاب می‌‌کند. در این موارد انجام Patch test می‌‌تواند در پیشگیری از بروز این نوع آلرژی کمک کننده باشد.

روزاسه: اگر علائم روزاسه از جمله قرمزی صورت، گرفتگی و عروق پوستی برجسته، ضخامت و قرمزی بینی یا بزرگی غدد چربی که به شکل برجستگی متمایل به زرد دیده می‌‌شود باید حتما با متخصص پوست مشاوره شود چرا که تشخیص هر چه سریعتر روزاسه می‌‌تواند از پیشرفت علائم جلوگیری می‌‌کند.سایر عللی که مطرح است، آفتاب سوختگی، کهیر، درماتیت، آکنه، اختلال حرارت بدن، پسوریازیس و واکنش دارویی است.

 

مرطوب‌ كننده‌های موضعی

در صورتیکه دچار قرمزی و تحریک پوست می‌‌شوید، پیشگیری از آسیب سد پوستی می‌‌تواند مانع از بروز التهاب شود. استفاده از مرطوب کننده‌‌های موضعی که ترکیباتی از جمله سرامید، کلسترول، گلیسیرین و استئاریک اسید دارد و تقویت سد پوستی با مصرف اسیدهای امگا3 با مصرف ماهی و دانه‌‌های غلات و مکمل‌‌های غذایی امکان پذیر است.

مصرف منظم مشتقات ضد التهابی می‌‌تواند باعث تسکین پوست شود از جمله نیاسین آمید Licochalon، Fever few، Sulfer، سولفاستامید و سالیسیلیک اسید.

در پوستی که دچار قرمزی می‌‌شود عدم استفاده از ترکیبات و محصولاتی که این قرمزی را بیشتر می‌‌کند، حائز اهمیت است از جمله:

- بنزوییل پروکسید- اگر چه در درمان آکنه موثر است ولی فقط در افرادی‌که یک حساسیت و قرمزی مختصر به این ترکیب پیدا می‌‌کند. مناسب است و برای افراد با پوست گر گرفته شدید و یا متوسط مناسب نیست.

- آلفاهیدروکسی اسید از جمله اسید لاکتیک و گلیکولیک اسید برای تیپهای پوستی حساس مفید نیست.

- ترکیبات حاوی نعنا از جمله روغن نعنا فلفلی، روغن سینامون و منتول باعث بروز گر گرفتگی و تحریک در پوستهای حساس می‌‌شود.

- ویتامین C و اشکال موضعی آن می‌‌تواند باعث بروز قرمزی پوست شود. مصرف کنندگان این محصول می‌‌توانند این آنتی اکسیدان عالی را بصورت خوراکی مصرف کنند و به جای مصرف موضعی آن از آنتی اکسیدانهای موضعی مثل چای سبز و کوآنزیم Q10 استفاده کنند.

 

كرم‌های ضد قرمزی

کرمهای ضد قرمزی با هیدروکورتیزون یا یا سایر استروئیدها اگرچه می‌‌توانند بطو موقت قرمزی پوست را بهبود بخشند ولی باعث اتساع عروق خونی می‌‌شوند این موضوع خصوصا در بیماران مبتلا به روزاسه وضعیت را بدتر خواهد کرد و سیکل التهاب تشدید می‌شود.

 

تونرها:  بطور کلی در افراد مستعد قرمزی پوست باید اجتناب شود چرا که سد آسیب دیده پوستی را ضعیف تر خواهد کرد.

از محصولات لایه بردار اجتناب کنید، ترکیبات Scrub و پاک کننده‌‌های لایه بردار برای پوست‌های حساس مناسب نیست و باعث خراش بیشتر پوست می‌‌شود و به جای آن بهتر ا ست از روش برداشت سلول‌های مرده با کمک ترکیبات غیر سایشی مثل سالیسیلیک اسید استفاده کرد.

 پوشاندن پوست قرمز با کمک محصولات حاوی رنگ برنز زرد امکان‌پذیر است و بخوبی قرمزی را خواهد پوشاند.

 انجام میکرودرم ابریژن، موم داغ، سونا یا حرارت، پوست‌های حساس را تحریک خواهد کرد خصوصا در بیماران روزاسه و در مورد استفاده از محصولات زیبایی و انجام اعمال زیبایی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در درمان قرمزی مزمن پوست انجام (IPL) (Intense Pulsed Light و لیزرهای عروقی می‌‌تواند مفید باشد.

 

.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 531 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز