Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:34

24
تیر
بهبود ريزش موی خانم‌ها

بهبود ريزش موی خانم‌ها

خانم‌ها هم امروزه در اجتماع فعالانه برخورد می‌کنند و بنابراین تمایل به بهبود اعتماد به نفس در آنها بیشتر از قبل مشهود است...

بهبود ريزش موی خانم‌ها

 

 

خانم‌ها هم امروزه در اجتماع فعالانه برخورد می‌کنند و بنابراین تمایل به بهبود اعتماد به نفس در آنها بیشتر از قبل مشهود است.  تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت فیزیکی، برنامه منظم روزانه و تصور فرد از بدن خویش و به‌طور کلی هر اقدامی که منجر به سلامت و ظاهر بهتر شود، برایشان مورد توجه است.  ریزش مو  نیز یکی از عواملی است که بر زیبایی فرد تأثیرگذار است و اگر چه این مشکل در مردان بیشتر قابل قبول محسوب می‌شود، ولی پذیرش آنها در جنس مؤنث مشکل‌تر است.  ریزش مو در اغلب خانم‌ها در حدود سن 60 ساله و بیشتر رخ می‌دهد ولی ممکن است در خانم‌های قبل از سنین یائسگی و حتی 20 – 30 ساله هم مشاهده شود.  در بین انواع مدل‌های ریزش مو در خانم‌ها یکی از مهم‌ترین علل ریزش موی ارثی مدل زنانه است که با معاینه دقیق و کامل می‌توان به تشخیص نوع ریزش کمک کرد.

 

ریزش مو

در صورتی که خانمی دچار این نوع ریزش مو باشد. ابتدا باید تعیین شود که کدام نوع درمان برای او مؤثر است.  بهترین حالت در انتخاب کاشت مو به عنوان درمان خانمی است که دچار ریزش موی ارثی باشد ولی ناحیه پشت سر او تراکم مناسبی داشته و حجم ریزش مو وسیع نباشد.

در صورتی که خانمی کاندید برای کاشت مو باشد، پزشک با بررسی مدل ریزش مو، سن شروع ریزش مو در خانواده بیمار و همچنین خود فرد، وسعت ریزش مو، وضعیت فعلی ناحیه، نتایج درمان طبی در کند کردن ریزش مو یا رویش موی جدید و توقع او از نتیجه کاشت مو در خصوص انجام کاشت مو تصمیم‌گیری خواهد کرد.  براساس مطالعات حداقل رضایت از کاشت مو در خانم‌ها زمانی رخ خواهد داد که فرد دچار ریزش موی وسیع و حداقل ناحیه دهنده‌ باشد. چراکه اغلب خانم‌ها از کاشت مو توقع افزایش حجم مو و بهبود حالت‌دهی موها را دارند و از آنجایی که معمول‌ترین سن درگیری با این نوع ریزش مو 50 – 30 سال است. ظاهر موها اهمیت ویژه‌ای دارد.  نکته قابل توجه دیگر این که کاشت مو تنها درمان برای ریزش مو محسوب نمی‌شود و می‌توان از آن در جهت بهبود خط رویش مو بهره گرفت.

 

تعادل و زیبایی

همان‌طور که می‌دانید، نسبت‌های اجزاء صورت فاکتور مهمی در تعادل و زیبایی صورت ایفا می‌کند، پیشانی بلند به دلایل ژنتیکی،‌ضربه، جراحی و... رخ خواهد داد. در بسیاری خانمی خصوصاً  نژاد آسیایی پیشانی بلند و عریض مشاهده می‌شود. خط رویش موها به فرم M-shape یا Rectangle (شبیه مستطیلی) در خانم‌ها شایع‌تر است.

یکی از روش‌های اصلاح خط رویش مو، کوتاه کردن پیشانی یا Forhead  بود ولی با این روش تنها طول پیشانی کوتاه خواهد شد و عرض آن تغییری نمی‌کند. در حالی‌که با تکنیک کاشت مو با روش فولیکولار یونیت می‌توان هر دو بخش طول و عرض را بهبود بخشید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 502 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز