Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:14

5
خرداد
8 راز مهم درباره چين و چروك

8 راز مهم درباره چين و چروك

وقتي كه علت ايجاد چين و چروك‌هاي پوست را بدانيد، راحت‌تر با علائم پيري مقابله يا از آنها جلوگيري مي‌كنيد. اگر فقط چند لحظه داخل يك داروخانه قدم بزنيد، متوجه سيل عظيمي از انواع لوسيون‌ها، سرم‌ها، كرم‌ها و ساير محصولات پوستي و زيبايي ديگر مي‌شويد كه همگي قو

8 راز مهم درباره چين و چروك

 

 

وقتی كه علت ایجاد چین و چروك‌های پوست را بدانید، راحت‌تر با علائم پیری مقابله یا از آنها جلوگیری می‌كنید. اگر فقط چند لحظه داخل یك داروخانه قدم بزنید، متوجه سیل عظیمی از انواع لوسیون‌ها، سرم‌ها، كرم‌ها و سایر محصولات پوستی و زیبایی دیگر می‌شوید كه همگی قول می‌دهند چین و چروك‌ها، لك‌ها و نواقص دیگر را از پوست شما دور كنند. حتی اگر جزء افرادی باشید كه استفاده از كرم ضد آفتاب را فراموش نمی‌كنند، باز هم چیزهای زیادی هستند كه باید از آنها اطلاع بیایید. برخی از حقایق مربوط به پوست باعث تعجب شما می‌شوند. اگر این حقایق را كه احتمالاً تا به حال نشنیده‌اید، بدانید، این مقاله را بخوانید:

 

 1- تابش نور خورشید 

اگر در شرایطی هستید كه هر روز چند ساعتی را در ماشین‌تان می‌گذرانید، بدانید اشعه‌های زیانبار نور خورشید اشعه‌های (UVA) كه باعث افزایش چین و چروك‌های پوست می‌شوند، به راحتی از شیشه اتومبیل عبور كرده و به پوست‌تان نفوذ می‌كنند. فرقی نمی‌كند كه یك روز تابستانی باشد یا نه. بهترین راه برای محافظت از پوست، در برابر این آسیب‌ها، استفاده مرتب از كرم ضد آفتاب است.

 

2- خطوط اخم و مشكلات بینایی

مهم‌ترین دلایل ایجاد چین و چروك‌ها، افزایش سن و تابش نور مستقیم خورشید روی پوست و آسیب‌های ناشی از آن است. اما وجود چین و چروك‌های روی پیشانی و بین ابروها و در واقع خطوط اخم، می‌توانند نشان‌دهنده مشكل بینایی چشم‌ها باشند. بنابراین اگر این مشكل را برطرف سازید، ماهیچه‌های چشم دیگر به سختی فعالیت نمی‌كنند و راحت‌تر وظایف خود را انجام می‌دهند و این خطوط عمیق نیز كمتر و محوتر می‌شوند.

 

 3- كلاژن 

كلاژن از بخش‌های اصلی پوست است كه باعث نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

افزایش تولید كلاژن‌های جدید، سبب می‌شود پوست سفت‌تر، پُرتر و محكم‌تر به نظر برسد و به همین ترتیب چین و چروك‌های آن كاهش یابد. معمولاً لوسیون‌ها حاوی اجزایی مثل ویتامین C، پپتیدها، اسیدهای هیدروكسی آلفا و رتینوئیدها هستند كه همگی باعث تحریك سلول‌ها برای افزایش تولید كلاژن می‌شوند.

 

4-  مرطوب نگه داشتن پوست

همه ما می‌دانیم كه باید هر روز مقدار كافی آب دریافت كنیم تا تمام ارگان‌های بدن خوب كار كنند. نوشیدن این مایع زندگی بخش روی پوست نیز تاثیر مستقیم دارد. وقتی كه پوست خود را مرطوب و خنك نگه می‌دارید، نرم‌تر می‌شود. پوست‌های خشك و كم آب سریع‌تر چروك می‌خورند و معمولاً كدر و مات به نظر می‌رسند و خطوط چهره سریع‌تر روی آنها نمایان می‌شوند. آب می‌تواند سموم اضافی بدن را دفع كند. تجمع این سموم در بدن باعث ایجاد تغییرات منفی روی بدن و پوست می‌شود.

 

 5- خوابیدن به یك سمت بدن

وقتی كه سن و سال‌تان بالا می‌رود و كم‌كم مفهوم پیری را تجربه می‌كنید، ارتباط بافت و كلاژن در صورت شما دیگر مثل سابق محكم نیست؛ بنابراین وقتی كه فقط به یك سمت صورت و بدن می‌خوابید، بعد از مدتی نسبتاً طولانی، پوست شما به شدت پرس و در هم كوبیده می‌شود. قرار گرفتن مداوم صورت روی بالش و فشرده شدن آن باعث افزایش چین و چروك‌ها روی یك طرف پوست می‌شود. بنابراین اگر عادت كنید فقط به یك سمت نخوابید و حالت خود را در طول شب تغییر دهید، تا حدودی از افزایش این نوع چین و چروك‌ها جلوگیری خواهید كرد. حتی بهتر است به پشت خوابیدن را تمرین كنید.

 

 6- ژنتیك

چین و چروك‌های پوست اغلب ریشه‌های ژنتیكی دارند و افزایش و عمیق‌تر شدن آنها بسیار تحت تاثیر ژنتیك است. به پدر و مادر خود نگاه كنید، متوجه شوید كه بروز و افزایش چین و چروك‌ها و سایر علائم پیری، مثل آویزان شدن صورت، گردن و چانه چه زمانی در شما اتفاق خواهد افتاد. بهترین راه برای به تعویق انداختن زمان پیدایش چین و چروك‌ها، یا جلوگیری از افزایش آنها، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و استفاده از كرم ضد آفتاب حاوی روی و دی‌اكسید تیتانیوم است.

 

  7- مواد غذایی با رنگ‌های روشن

غذاها و میوه‌هایی كه رنگ‌های شاد و روشن دارند، مثل تمشك، زغال اخته، فلفل قرمز، اسفناج و ... حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی هستند كه به سلول‌های پوستی كمك می‌كنند تا از خود در برابر آسیب‌های محیطی بهتر دفاع كنند و به همین ترتیب پوست انعطاف‌پذیرتر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. هر چه پوست شما سالم‌تر باشد، چین و چروك‌های كمتری روی آن ظاهر می‌شود؛ زیرا فرصتی برای آویزان شدن و چروكیدگی ندارد. به‌عنوان یك قانون كلی می‌توان گفت: یك رژیم غذایی سالم به سلامت قلب بیشتر كمك می‌كند. چنین رژیمی حاوی ویتامین‌های C بیشتری است (مثل چای سبز و سویا) و نه تنها برای قلب مفید است، بلكه به سلامت پوست نیز كمك می‌كند.

 

  8- نقش حركات صورت 

علاوه بر ژنتیك و سن و سال، برخی حركات تكرای صورت نیز تنش مهمی در چروكیده به نظر رسیدن پوست دارند. حركاتی مثل چین انداختن ابروها، اخم كردن، بالا انداختن ابروها و چین انداختن پیشانی، عمیق خندیدن، بالا بردن گوشه لب و هر گونه حالت و حركت عضلات صورت كه به هنگام تعجب، عصبانیت، سوال كردن و مواقع دیگر بروز می‌كند، باعث می‌شود چین و چروك‌ها شكل بگیرند و هر كدام در جایگاه خود مستقر شوند. معمولاً بهترین راه درمان این چروك‌های عمیق پوستی، تزریق بوتاكس است. شاید عادت به انجام این حركات داشته باشید، ولی هنوز از چروك‌های عمیق روی چهره‌تان خبری نباشد. در واقع بروز این نوع از چین و چروك‌ها چند سال طول می‌كشد و شما فرصت كافی دارید كه عادت خود را تغییر دهید و یا اینكه با نوشیدن آب بیشتر، پوست‌تان را شاداب نگه دارید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، چين و چروك تعداد بازديد: 463 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز