Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 08:54

19
بهمن
كـدام روش جوانسازی بهتر است؟

كـدام روش جوانسازی بهتر است؟

پیری پوست صورت که معمولاً با نشانه‌ افتادگی آن مشخص می‌شود در سال‌...

كـدام روش جوانسازی بهتر است؟

 

 

پیری پوست صورت که معمولاً با نشانه‌ افتادگی آن مشخص می‌شود در سال‌های گذشته با درمان جراحی لیفتینگ صورت شناخته می‌شد ولی تجربه چند دهه اخیر نشان داد که تکرار این عمل ظاهر غیر طبیعی و کشیده شده‌ای به پوست می‌دهد.

 1 – کاهش چربی یا حجم صورت

 2 – آسیب پوست صورت ناشی از اثراث مضر نور خورشید

 3– پیشرفت افتادگی و شلی پوست صورت

 درصورتی که علت پیری پوست کاهش حجم صورت باشد، صورت ظاهری تو رفته و توخالی پیدا می‌کند. مناطقی که بیشتر با چربی پر شده بوده خالی می‌شود مثل شیار زیر پلک تحتانی، گونه، گیجگاه، لب‌ها و پلک فوقانی دچار کاهش حجم می‌شود.

 در آسیب ناشی از نور خورشید، تابش اشعه خورشید به صورت فیزیکی فیبرهای الاستیک پوست را در هم می‌شکند و منجر به آسیب DNA پوست می‌گردد که در نهایت منجر به تغییر رنگ غیر طبیعی پوست به شکل لکه‌ها یا کک‌مک می‌شود و حتی اثرات مخرب آن با بروز سرطان پوست همراه است. افرادی که زمان زیادی را زیر نور خورشید سپری می‌کنند، تظاهراتی به صورت چروک‌های ظریف اطراف چشم و لبها، لک‌های پوستی و ظاهر پوست جرمی پیدا می‌کنند.

 شلی و افتادگی پوست: در این حالت افتادگی‌هایی شبیه کیسه زیر چشم، ابرو، افتادگی در ناحیه غبغب و افتادگی پوست گردن پیدا می‌کنند.

 بین سال‌های 1960 تا 1990 تمامی این سه مورد توسط یک روش که آن هم جراحی لیفت صورت بود انجام می‌شود جراحی فرایند پیچیده‌ای بود که ریسک بالا، عوارض و 3 –6 ماه زمان جهت بهبودی داشت. در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به سمت روش‌های طبیعی‌تر جوان‌سازی صورت شامل روش‌های غیر جراحی لیفت صورت رفته است.

و امروز بیماران با لیست بلند طولانی روش‌های جراحی و غیر جراحی لیفت صورت مواجه هستند از جمله لیفت‌ مایع، بوتاکس، پرکننده، پیلینگ، لیزر، درم ابریژن، (لیفتینگ صورت) لیفت صورت در وقت نهار و... ولی سئوال مهم این است که کدام را باید انتخاب کرد؟ 

در صورتی که صورت تو رفته و کم حجمی ایجاد شده است، فیلر یا پرکننده‌ها (حجم‌دهنده‌ها) بهترین انتخاب هستند. چربی از یک منطقه بدن برداشته شده و به ناحیه تو رفته صورت تزریق می‌شود. البته جایگزین‌هایی مثل فیلرها  (پر كننده) هم می‌تواند در این مورد به کار رود. لیفت مایع صورت (Liquid) با تزریق یک ماده سنتتیک که به عنوان پلی لاکتیک اسید شناخته می‌شود، قابل انجام است. این ماده زیر سطح پوست تزریق می‌شود و با تزریق آن به تولید کلاژن توسط خود بدن کمک می‌کند و برای پر کردن بخش‌ وسیع‌تری از پوست به کار می‌رود و برای سال‌ها هم باقی می‌ماند. بوتاکس یک فیلر محسوب نمی‌شود و بر روی عضله اثر دارد، بهترین اثر بخشی را در درمان مناطق در معرض فشار دارد و با ریلکس کردن عضلات زیر منطقه چروک اثر می‌کند. که با تشخیص متخصص پوست در مناطق مورد نظر به کار می‌رود.

 

لیفت صورت با لیزر

جهت درمان اثرات مضر خورشید از جمله کک مک، لک یا چرمی شدن پوست، استفاده از درمان دارویی، لیزرهای لایه‌بردار، درم ابریژن، IPL و سایر درمان‌های لیزری مفید است. انجام لیزرهای Fractional با ایجاد هزاران ستون حرارتی کوچک تا عمق پوست منجر به بهبود سریع‌تر پوست می‌گردد. و اگر پوست اضافی دلیل اصلی پیری پوست باشد، درمان‌های جراحی بیشتر کاربرد دارد. امروزه شیوه‌های جدید جراحی لیفت صورت با برش‌های کوچک‌تر و سریع‌تر قابل انجام است و اسکار و تورم کمتری دارد. امروزه شیوه‌های غیر جراحی درمان شلی پوست مورد تمایل بیشتر بیماران قرار گرفته است. از جمله رادیوفرکوئنسی که تکنیکی جدید آن به اسم Fractional RF  کارایی بهتری دارند. در یک مطالعه وسیعی در کشور آمریکا در سال‌ 2010 نتایج روش جراحی لیفت صورت یا روش Fractional RF  نشان داد، انجام روش جراحی منجر به بهبودی 49 درصد در بهبودی شلی پوست نسبت به حالت اولیه در مقایسه با 16 درصد بهبودی با یک جلسه Fractional RF داشته است  و میزان رضایت‌مندی بیماران در روش RF، 60درصد راضی و 33 درصد بسیار راضی بود با وجودی که روش جراحی هنوز درمان استاندارد شلی پوست محسوب می‌شود ولی در روش‌هایی با عوارض بسیار کم و راحتی مثل Fractional RF می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی در بهبود افتادگی پوست در افرادی باشد که به دنبال یک روش ایمن، با عوارض بسیار کم و راحت هستند. مکانیسم Fractional RF عبور گرما به ناحیه درم (لایه عمقی پوست) از طریق میکرونیدل‌های دستگاه است. الکترودهای ظریف منجر به عبور امواج رادیو فرکوئنسی به لایه عمق پوست شده و حرارت ایجاد شده از طریق سنسورهای نوک الکترودها مشخص می‌شود. گرما منجر به بهبود ظاهر و قوام پوست و بروز لیفت صورت می‌شود. در این مطالعه روش‌ غیر تهاجمی Fractional RF را یک جایگزین غیر جراحی مهم در بهبود شلی پوست می‌داند.

برچسب ها: زندگی آنلاین، لیفتینگ صورت، شلی و افتادگی پوست تعداد بازديد: 823 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز