Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 03:23

19
بهمن
جراحی پلاستیک صورت و ابرو با اندوسکوپ

جراحی پلاستیک صورت و ابرو با اندوسکوپ

پیشرفت‌های گسترده در علم پزشکی همزمان با افزایش پـیچیدگی درخواستهای...

جراحی پلاستیک صورت و ابرو با اندوسکوپ

 

 

زیبایی دستاوردی از تلفیق علم و هنر

سریع‌ترین روش درمــان برای چهره‌هایی که چروک بــه آن‌هــا راه یـــافــتـه

 

پیشرفت‌های گسترده در علم پزشکی همزمان با افزایش پـــیچیدگی درخواستــهای مـــراجــعان برای جراحی‌های زیبایی منشاء تغییرات بسیاری در این جراحی‌ها به خصوص در قرن حاضر بوده است به همین دلیل روز به روز جراحی‌های زیبایی صورت به علت فهم دقیق‌تر علل پیری چهره و استفاده از تکنولوژی‌های جدید با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای روبرو است جراحی جوان سازی چهره با اندوسکوپ هم یکی از مدرن‌ترین روش‌های زیبا سازی چهره است که امروزه با تلفیق دانش و هنر جراحی پلاستیک صورت و آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌های موجود با کم‌ترین برش‌ها و صدمات غیر ضروری، زیبایی و جوانی را به چهره شما باز می گرداند دکتر «فرزان رضایی» اتولارنگولوژیست، عضو آکادمی جراحی پلاستیک بینی و صورت اروپا در این گزارش با ما و شما از جزییات این جراحی زیبایی می‌گوید.

 

دکتر رضایی! یکی از نگرانی‌های همیشگی به خصوص در مورد بانوان پیدایش نشانه‌های گذشت زمان بر چهره است لطفا در مور تشخیص و روند پیدایش این نشانه‌ها بر چهره بیشتر توضیح بدهید

نشانه‌های سن بر چهره نه تنها در افراد مختلف متفاوت است بلکه در هر شخص هم نقاط خاصی را درگیر می‌کند اما به طور کلی اثر افزایش سن بر چهره نشانه های متعددی دارد که از میان شایع ترین آنها می‌توان به ایجاد چین‌های افقی و عمودی پیشانی بین ابروها، افت ابروها، ایجاد چین‌های اطراف چشم افت گوشه خارجی چشم‌ها خالی شدن و ایجاد گودی زیر چشم‌ها، کم شدن پری گونه‌ها، عمیق شدن چین بین بینی و لب، تجمع بافت چربی اطراف چانه تجمع چربی زیر گردن و شولی بافت‌های گردن اشاره کرد.

 

 

 

شرایط بیهوشی در این شیوه از جراحی چگونه است؟

جراحی با اندوسکوپ معمولا با بیهوشی کامل انجام می‌شود اما شرایط جراحی به گونه‌ای است که بیمار بعد از 24 ساعت از مرکز درمانی مرخص می‌شود همچنین اغلب بیماران می توانند بعد از حدود 2 هفته به محیط کاری خود باز گردند.

 

اما راه درمان چیست به خصوص با وجود شیوه‌های درمانی متعددی که امروزه در طب زیبایی وجود دارد؟

روش‌های مختلفی برای اصلاح نشانه‌های ناشی از افزایش سن بر بافت‌های صورت وجود دارد اما در مورد اصلاح چین‌های عمیق چهره  و افت بافت‌های صورت، جراحی مهم‌ترین روش است و از آن جا که اولین تغییرات ناشی از پدیده افزایش سن در قسمت میانی صورت ظاهر می شود در بسیاری از موارد بدون نیاز به برش‌های وسیع در نواحی پیشانی و صورت می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای پوست را اصلاح و در حقیقت جوان کرد.

 

 

آقای دکتر، در جامعه امروز همه در تلاشند تا به طریقی از روند پیری چهره‌شان جلوگیری کنند بنابراین بهتر است بحث را از این جا شروع کنیم، به راستی پیری صورت و ایجاد چین و چروک در چهره یک عارضه اجتناب ناپذیر است؟!

پیر شدن چهره پدیده‌ای است که از بدو تولد شروع شده و یک سیر قابل پیش بینی و معمول در ادامه حیات فرد دارد. فاکتورهای مختلفی مثل نژاد، مسائل ژنتیکی تماس طولانی مدت با آفتاب و اشعه ماورا بنفش تغییرات زیاد وزن بدن، کشیدن سیگار نحوه زندگی شخص و استرس نقش مهمی در روند پدیده پیر شدن نسوج صورت بازی می‌کند اما علت اصلی پیر شدن چهره در حقیقت حرکت و جابه جایی نسوج صورت به سمت پایین ناشی از اثر مدام جاذبه زمین بر روی بافت‌های صورت است به علاوه تغییرات و تخریب به بافت‌های کلاژن و لاستین پوست تحلیل و جابجایی نسوج چربی صورت تحلیل استخوان‌های صورت و بسیاری از علل دیر نیز از علل عمده پیری صورت هستند.

 

 

چرا معمولا اولین نشانه‌های افزایش سن یا همان پیری در  قسمت‌های میانی صورت مانند: پیشانی یا خط خنده دیده می‌شود؟

به طور طبیعی بیشترین تجمع عضلات و چربی‌هایی که در زیبایی صورت نقش دارند در قسمت میانی صورت قرار گرفته‌اند. بنابراین اولین تغییرات و اثرات افزایش سن هم در همین قسمت از چهره یعنی پیشانی ، افت ابروها، خط خنده، افت گونه و خالی شدن زیر چشم‌ها و خط خنده ایجاد می‌شود.

 

 

روش پیشنهادی شما در بین متدهای مختلف جراحی کدام است؟ بدون شک نگاه تخصصی شما در انتخاب بهترین روش بی اثر نیست.

ببینید مدت‌ها استفاده موفقیت آمیز از اندوسکوپ دردرمان بیماری‌های مختلف ریه، سینوس، کلیه، دستگاه گوارش و کیسه صفرا با عوارض بسیار کم باعث شد تا استفاده از این شیوه یعنی جراحی زیبایی صورت با اندوسکوپ یکی از شایع-ترین و جدیدترین تکنولوژی‌های موجود برای بهبود اثرات پدیده افزایش سن بر چهره باشد. شیوه‌ای که در اروپا و آمریکا با استقبال بسیاری از پزشکان و بیماران روبه رو شد. بنابراین بنده معتقدم در مورادی که نیاز به جراحی زیبایی، ضروری است استفاده از این شیوه می تواند یکی از مناسب‌ترین راه‌های ممکن باشد البته سن بیمار و معاینات تخصصی پزشک، تعیین کننده بهترین روش جوان‌سازی صورت است.

 

 

برتری این روش بر روش‌های معمول جراحی چیست؟

اول این که با این روش، زیبا سازی در چهره فرد به شیوه‌ای کاملا موثر و با برش‌های کوچک در حدود 1 سانتی متر بدون نیاز به برش‌های وسیع قدیمی قابل انجام است. علاوه بر این طول درمان در این روش بسیار کوتاه است. عوارض جانبی آن بسیار کم و احتمال آسیب به اعصاب صورت نسبت به جراحی‌های باز بسیار کمتر است.  از طرف دیگر برش‌های مورد  استفاده در روش جراحی به کمک اندوسکوپ (دوربین) نه تنها بسیار کوچک‌اند. بلکه معمولا درنواحی مثل پشت موی سر و زیر لب ایجاد می‌شوند به طوری که پس از جراحی و البته پس از طی دوره بهبودی قابل رویت نیستند. البته تاکید مجدد می‌شود که تعیین کننده بهترین روش جوان‌سازی صورت، معاینات تخصصی پزشک، سن بیمار و مشکلات وی می‌باشد. البته مزیت اصلی روش‌های اندوسکوپی، جوان سازی صورت، ابروهاو پیشانی، بدون نیاز به برش‌های وسیع در سنین میان سالی می‌باشد در ضمن این روش قابل استفاده همزمان با روش‌های زیبایی حجم دهنده به صورت مانند تزریق چربی نیز می‌باشد.

 

 

برچسب ها: جراحی پلاستیک، زندگی آنلاین، جراحی‌های زیبایی تعداد بازديد: 743 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز