Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:05

3
دی
جوانی واقعی به شیوه سه بعدی

جوانی واقعی به شیوه سه بعدی

در دهه گذشته مشخص شده با افزایش سن نه تنها افراد شاهد یک افت...

جوانی واقعی به شیوه سه بعدی

 

 

تزریق چربی هدیه‌ای از شما برای زیبایی خودتان

در دهه گذشته مشخص شده با افزایش سن نه تنها افراد شاهد یک افت دو بعدی در چهره خودشان هستند که معمولا باکشیدن پوست و عضلات صورت با لیفتینگ صورت  قابل  اصلاح  است، بلکه یک تحلیل سه بعدی (3D) حجمی نیز در صورت به وجود می‌آید. کشیدن پوست صورت حتی اگر شامل لایه‌های عمقی،  عضلات و چربی هم شود اگر چه باعث صاف  شدن افت‌های صورت و چروک‌های درشت ناشی از نیروی جاذبه زمین و بالا رفتن سن می‌شود اما الزاماً جوان سازی پوست را به طور کامل به همراه ندارد.

 

سوال این‌جاست چرا با وجود روش‌های مختلف جراحی زیبایی و لیزر باز هم احساس جوانی در چهره‌ها ایجاد نمی‌شود؟

دکتر فرزان رضایی متخصص گوش، حلق و بینی جراح پلاستیک صورت و عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت و بینی اروپا و رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی بیمارستان فجر به این پرسش شما پاسخ می‌دهد.

چرا با وجود لیزرها و لیفتینگ‌های متعدد در پوست همچنان احساس جوانی نمی‌‌کنیم؟

اثرات افزایش سن در چهره افراد:

 1- افت لایه‌های مختلف پوست شامل عضلات و چربیهای صورت

2- از دست رفتن حجم لایه های مختلف صورت

مثال ساده این اتفاق تبدیل شدن سطح کاملا صاف انگور به کشمش با سطحی پر از چروک تنها به علت از دست دادن آب است بنابراین لیفتینگ تنها حکم صاف کردن چهره را دارد درست مثل پارچه ایی که طول و عرض آن کشیده شود بنابر این تنها با تکیه به این روش شاهد جوانی و شادابی که منظورش را داریم نمی شویم.

 

اما راه حل چیست؟

دانش نوین زیبایی شناسی روش حجم دادن به بافتهای فرسوده و تحلیل رفته چهره به صورت سه بعدی (3D) را یکی از مدرنترین و هنرمندانه ترین شیوه های جراحی پلاستیک صورت می داند تا جایی که این روش یکی از رکان مطرح زیبا سازی صورت شده است. حجم دادن با استفاده از تکنیک های متعددی مانند استفاده از پروتز، ژل، (فیلرها) انجام می شود اما بین همه اینها بهترین و طبیعی ترین شیوه زیباسازی سه بعدی (3D) حجم دادن چهره از طریق تزریق چربی است. چون در این روش سلولهای چربی از بافت فرد گرفته می شود در نتیجه امکان دفع و یا جابه جایی احتمالی وجود ندارد از طرف دیگر این امکان را می دهد که بافتهای از دست رفته به شیوه ایی کاملا طبیعی اصلاح شود. علاوه بر این در صورت انجام صحیح این روش، بافتهای چربی تزریق شده علاوه بر سلولهای چربی، سرشار از فاکتورهای رشد پلاکتی و سلولهای بنیادی خواهد بود که نه تنها باعث پر شدن بافتهای تحلیل رفته می شود بلکه سبب تازگی، طراوت و شادابی پوست محل تزریق نیز خواهد شد که این اثر به علت وجود فاکتورهای رشد موجود در بافت تزریق شده و تمایز سلولهای بنیادی موجود به سلول های تولید کننده کلاژن و عروق خونی بافت می‌باشد.

 

کاربردهای مختلف تزریق چربی

 اصلاح خالی شدگی و گودی قسمت بالای چشم

 اصلاح خالی شدگی و گودی زیر چشم

 پر کردن گونه ها، صورت و اصلاح خط خنده

 پر کردن اطراف چانه، پر کردن خط فک پایینی

 کمک به اصلاح گودی های بالای بینی

 خط اخم و خطوط پیشانی

 ناصافی پوست انگشتان و سطح پشتی دست

 کمک به اصلاح هر گونه نا هنجاری های حجمی در صورت یا اندام ها ناشی از ضربه ، تصادف یا مسائل مادر زادی

 

تزریق چربی چگونه انجام می شود

تزریق چربی با استفاده از چربی گرفته شده از خود بیمار در نواحی شکم،  پایین تنه، بالا تنه یا استفاده از کائولاهای بسیار ظریف انجام می گیرد . این روش قابل انجام به صورت سرپائی و حتی در اتاق عمل است و نیاز به بستری یا مراقبت های خاص بعد از عمل ندارد. تورم ناشی از تزریق چربی هم معمولا پس از یک هفته از بین می رود بنابراین با انتخاب روش تزریق چربی به ساده ترین شکل ممکن به تغییری مطلوب در چهره تان می‌رسید. دکتر فرزان رضایی معتقد است برای رسیدن به نتیجه بهتر باید تزریق چربی در مراکز جراحی انجام گیرد چون فضای استریل و پاکیزه در رسیدن  به نتیجه های مطلوب نقش بسیاری دارد. در واقع نباید از بی نیازی به بیهوشی در این جراحی به معنای امکان انجام آن در هر مکانی ارزیابی شود.

 

احتمال جذب کامل بافت چربی یک باور غلط:

اگر مراحل تزریق چربی درست و براساس اصول پزشکی انجام شود احتمال جذب چربی بسیار کاهش می‌یابد. تزریق چربی یک پروسه کاملا دقیق است، زیرا بافت چربی یک بافت زنده است، بنابراین باید مرحله کشیدن چربی با ظرافت خاصی انجام شود، همین طور با فشار کاملا حساب شده‌ای، زیرا کوچک-ترین بی‌توجهی دراین مرحله باعث می‌شود سلول‌های چربی در این پروسه زنده نمانند و آن وقت است که شاهد مشکل جذب چربی درمدت کوتاهی بعد از تزریق هستیم. در کل باید به بیمار توضیح داد که برای حصول نتیجه بهتر، احتمال تزریق در چند مرحله وجود دارد.

 

راهی برای کاهش امکان جذب چربی:

بعد از مرحله حساس کشیدن بافت چربی، خون، روغن و مواد بی حس کننده از آن گرفته می شود و تنها سلول خالص چربی به بافت جدید تزریق می‌شود، این سلول‌ها باید در شرایطی خاص پالایش شوند، اما درروش های نوین قبل از تزریق نهایی به منظور گیرایی بیشتر سلول‌های چربی، سلول‌های بنیادی و برخی فاکتورهای رشد سلولی که از خون خود شخص گرفته می‌شود نیز به بافت خالص چربی اضافه شده و به این ترتیب گیرایی سلول چربی تقویت می‌شود. بنابراین با استفاده از این تکنیک‌ها امکان جذب چربی به حداقل ممکن می‌رسد، به این دلیل به جرأت می توان گفت تزریق چربی به شرط این که به شیوه درست انجام شود روش بسیار ماندگارتر است، تزریق چربی به شیوه‌ای است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با جراحی‌هایی مانند جراحی پلک، کشیدن پوست و پروتزهای صورت به منظور افزایش نتایج مثبت انجام شود.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 585 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز