Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:38

16
آذر
پيشگيری از چاقی، مبارزه با ريزش مو

پيشگيری از چاقی، مبارزه با ريزش مو

بسیاری از ما برای کاهش وزن خود هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شویم...

پيشگيری از چاقی، مبارزه با ريزش مو

 

 

 

  مبارزه با چاقی

بسیاری از ما برای کاهش وزن خود هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شویم. از خرید قرص‌ها و شربت‌های لاغری گرفته تا انجام عمل‌های جراحی. اما راه دیگر و بهتری هم برای کاهش وزن وجود دارد؛ خرید برخی مواد غذایی مفید! بسیاری از تحقیقات اخیر نشان دهنده نقش برخی مواد غذایی در کاهش وزن هستند. سعی کنید در عین حال که از خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و آماده خودداری می‌کنید، مواد غذایی زیر را حتما در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

1– تخم‌مرغ: فردا صبحانه، به جای مواد چاق کننده‌ای مانند نان سفید یا کره حیوانی، تخم‌مرغ بخورید. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و به همین دلیل هم مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. در آزمایشی که بر روی 30 خانم دارای اضافه وزن انجام شد، ثابت شد خانم‌هایی که صبحانه 2 تخم‌مرغ آبپز مصرف می‌کنند در مقایسه با خانم‌هایی که به همان میزان کالری نان سفید مصرف می‌کنند، در 36 ساعت بعد از آن، میل کمتری به خوردن غذا دارند. تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهند که مصرف پروتئین در آغاز روز از افت ناگهانی قند خون در طول روز که منجر به ریزه‌خواری‌های غیر ضروری می‌شود جلوگیری می‌کند.

 

2– لوبیا :شاید شما تا به حال راجع به هورمون کوله‌سیستوکینین چیزی نشنیده‌اید، اما این هورمون یکی از همراهان شما در مسیر کاهش وزن است. این هورمون گوارشی یک ضد اشتهای طبیعی است، اما برای افزایش دریافت کوله‌سیستوکینین چه باید کرد؟ یکی از راه‌ها، مصرف انواع لوبیا است. لوبیا همچنین قند خون را به مدت طولانی در حالت تعادل نگه‌می‌دارد که در نتیجه، احساس گرسنگی کمتری در فرد به وجود می‌آید. همچنین فیبر بالای لوبیا در کاهش کلسترول موثر است.

 

3– چای سبز :برخی تصور می‌کنند که کافئین موجود در چای باعث لاغری می‌شود، اما واقعیت این است که آنتی اکسیدانی به نام کاتچین در چای سبز وجود دارد که فعالیت و سرعت سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد و چربی‌های بدن را می‌سوزاند. در تحقیقات گوناگون بارها ثابت شده است که مصرف چای سبز نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش کلسترول مضر خون (LDL) نیز می‌شود. بدیهی است مصرف چای سبز نباید با افزایش مصرف غذا و بویژه خوراکی‌های نامناسب، همراه شود؛ وگرنه فرد بجای لاغر شدن، چاق می‌شود!

 

4– سالاد :آیا دوست دارید اشتهایتان برای خوردن وعده‌های غذایی کاهش پیدا کند؟ پس حتما پیش از غذا یک ظرف بزرگ سالاد (بدون سس پرچرب!) بخورید. در تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه پنسیلوانیا بر روی 42خانم صورت گرفته است ثابت شد خانم‌هایی که پیش از وعده اصلی سالاد مصرف می‌کنند، 12 درصد کمتر از سایر خانم‌ها میل به غذا دارند. علت این امر حجم بالای سالاد است که در عین پر کردن معده، کالری کمی را وارد بدن می‌کند.

 

5– گلابی : گلابی جزو آن دسته از میوه‌هایی است که به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر خیلی زود حجم معده شما را اشغال کرده و شما را سیر می‌کند. فیبر گلابی حتی از سیب هم بیشتر است. فیبر موجود در گلابی همچنین به حفظ تعادل قند خون نیز کمک می‌کند که در نتیجه میل شما را به ریزه‌خواری کاهش می‌دهد. در تحقیقاتی که اخیرا در کشور برزیل صورت گرفت، ثابت شد خانم‌هایی که روزانه 3 گلابی مصرف می‌کردند، در مقایسه با سایر خانم‌هایی که رژیم غذایی مشابه اما بدون گلابی داشتند، وزن بیشتری را کم کردند.

 

 

 مبارزه با ریزش مو

رژیم غذایی رابطه ای مستقیم با سلامت موهای شما دارد. مواد غذایی که شما مصرف می‌کنید از طریق خون در بدن شما پخش می‌شود و در نتیجه بر همه جای بدن شما از جمله موهای سر شما نیز تاثیر می‌گذارد. آگاهی از مواد تشکیل دهنده مو به شما کمک می‌کند در انتخاب مواد غذایی دقت بیشتری به خرج دهید. مو از پروتئین، آهن، ویتامین‌های گروه B، کلسیم و سایر مواد شیمیایی تشکیل شده است.در ادامه برخی مواد غذایی موثر در افزایش سلامت موها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1– ماهی: ماهی از جمله  گوشت‌های مفید و سالم برای کل بدن از جمله موها می‌باشد. ماهی سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری برای رشد موها است. دارا بودن چربی‌های مفید و برخی مواد معدنی از دیگر دلایل ضروری بودن مصرف این نوع گوشت است.

 

2– کشمش: کشمش نه تنها یک میان وعده خوب و سالم برای کودکان محسوب می‌شود، بلکه به دلیل دارا بودن مقادیری آهن برای بزرگسالان نیز مفید است. آهن به تولید هموگلوبین کمک می‌کند. وظیفه هموگلوبین جابجایی اکسیژن در خون است. جابجایی اکسیژن به شکلی موثر و مفید در خون، خصوصا در ناحیه پوست سر به عدم ریزش موها کمک بسیاری می‌کند. به همین دلیل است که معمولا کمبود آهن منجر به ریزش مو می‌شود.

 

3– خرما : خرما نیز یکی دیگر از منابع آهن و ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C به جذب پروتئین در خون کمک می‌کند و سلامت موها را افزایش می‌دهد. همچنین به درآمدن موهایی که در گذشته ریخته‌اند نیز کمک می‌کند.

 

4– تخم‌مرغ :در این مورد نیز تخم‌مرغ یکی از بهترین غذاها محسوب می‌شود. تمام افرادی که به سلامتی بدن خود اهمیت می‌دهند سعی می‌کنند تخم‌مرغ را در برنامه غذایی خود به شکلی موثر بگنجانند. تخم‌مرغ دارای پروتئین، آهن و بسیاری از مواد مغذی دیگر است .

 

5– سبزیجات

سبزیجاتی که برگ‌های سبز دارند یکی از بهترین منابع کلسیم، آهن، منیزیوم، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی با ارزش هستند. کلسیم و آهن برای رشد و سلامت مو ضروری محسوب می‌شوند. اگر شما دچار کم خونی هستید یا آهن خونتان کم است و به همین علت هم موهای سرتان می‌ریزد، خوردن سبزیجات یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

برچسب ها: زندگی آنلاین، مبارزه با چاقی، ريزش مو تعداد بازديد: 482 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز