Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:12

27
مهر
توصيه‌های كليدی در آرايش انواع پوست

توصيه‌های كليدی در آرايش انواع پوست

آکنه به وضعیتی گفته مي‌شود که در آن منافذ موجود بر روی سطح پوست...

توصيه‌های كليدی در آرايش انواع پوست

 

 

 پوست‌های چرب و آکنه‌دار

آکنه به وضعیتی گفته می‌شود که در آن منافذ موجود بر روی سطح پوست بسته می‌شوند و در نتیجه فرصتی برای رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید و منافذ پوست عفونی می‌شوند. آکنه بر پوست‌های چرب وجود دارد و این مشکل معمولا از دوران بلوغ شروع می‌شود و پس از چند سال پایان می‌یابد. اما در مورد افرادی که چربی پوستشان کاهش نمی‌یابد، آکنه نیز به قوت خود باقی می‌ماند. برای درمان و کاهش آثار آکنه و زخم‌های ناشی از آن راه‌های گوناگونی وجود دارد، اما خانم‌هایی که پوست چرب و آکنه دار دارند باید پیش از آرایش به نوع محصولی که انتخاب می‌کنند توجه داشته باشند تا بتوانند علاوه بر اینکه به بهداشت پوست خود کمک می‌کنند، زمانی بیشتری آرایش را بر پوست خود نگهدارند.

افرادی که پوستی چرب و آکنه دار دارند باید به دنبال محصولات آرایشی گیاهی و طبیعی باشند. سولفات، مواد شیمیایی، مواد عطری، رنگ و گلوتن همگی برای پوست‌ها چرب و آکنه دار مضر هستند. به همین دلیل هم خانم‌هایی که پوستشان چرب است باید تا می‌توانند از لوازم آرایش گیاهی استفاده کنند. برای مثال استفاده از زیرساخت پوستهایی که حاوی آلوئه ورا هستند از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند و در عین حال به ماندگاری بیشتر کرم پودر بر روی پوست کمک می‌کند.

کانسیلرها به عنوان پایه آرایش در زیبایی مواد آرایشی بر روی پوست نقش زیادی دارند. برای پوست‌های چرب می‌توان از کانسیلرهایی حاوی عصاره چای سبز یا قهوه استفاده کرد. همچنین در مورد مرطوب کننده‌ها، مرطوب کننده‌های حاوی چای سفید، روغن انار و ویتامین‌ها برای پوست‌های چرب مفیدند و از رشد باکتری‌ها و در نتیجه آکنه جلوگیری می‌کنند.

 

 

 راه‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش بر روی پوست‌های چرب

اینکه پوست شما چرب است دلیل نمی‌شود که از استفاده از لوازم آرایشی به کلی صرف نظر کنید. کافیست در رابطه با پوست خود و انواع لوازم آرایشی اطلاعات کافی کسب کنید و از لوازم آرایش مناسب با پوست خود استفاده کنید. با توجه به نکاتی که به شما معرفی خواهیم کرد می‌توانید از لوازم آرایش به درستی استفاده كنید.

 

1 – پیش از آرایش، از یک  زیرساخت مناسب استفاده کنید: افرادی که پوست چربی دارند با استفاده از یک زیرساخت پوست مناسب می‌توانند آرایش، خصوصا کرم پودر را بهتر، بیشتر و زیباتر بر روی پوست خود نگهدارند. بهتر است افرادی که پوست چرب دارند از زیرساخت پوست‌ها حداقل در نقاط چرب تر (بینی، پیشانی و چانه) استفاده کنند. زیرساخت پوستی که مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد باید مخصوص پوست‌ها چرب باشد. از زیرساخت پوست باید پس از شستن کامل صورت و پیش از استفاده از کرم پودر استفاده کرد.

 

2 – برای چشم‌ها از زیر ساخت‌ پوستی های مخصوص استفاده کنید: اکثر خانم‌هایی که دور چشمانشان سیاه است پیش از شروع آرایش، بر پلک‌های خود نیز زیرساخت پوست می‌زنند. اما توجه داشته باشید که زیرساخت‌پوستی که برای چشم‌هایی خود استفاده می‌کنید باید با زیرساخت‌پوستی که برای کل پوست خود مورد استفاده قرار می‌دهید متفاوت باشد. پیش از استفاده از سایه چشم از یک زیرساخت‌پوست مخصوص چشم استفاده کنید تا سایه چشمتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

3 – در استفاده از كرم پودر افراط نکنید: برخی خانم‌هایی که پوست چربی دارند سعی می‌کنند چربی پوست خود را با استفاده از پودر زیاد پنهان کنند. اما استفاده از پودر به شکلی افراطی باعث افزایش ترشح چربی پوست شما می‌شود و در نتیجه پرزهای پوستتان بیشتر دیده شود. بهتر است افرادی که پوست چرب دارند از پودرهای مات که مخصوص پوست‌های چرب هستند استفاده کنند و این پودرها را فقط بر قسمت‌های چرب‌تر بزنند. اگر در استفاده از پودر افراط کردید، یک تکه ابر یا اسفنج آرایشی را کمی‌نمناک کنید و به آرامی ‌با ضربات ریزپودر اضافه را از پوست خود پاک کنید 

 

4 – چربی اضافی را پاک کنید: آرایش شما هر چه قدر هم که در ابتدای روز مات و زیبا به نظر برسد، پس از گذشت چند ساعت خیلی زود پوستتان چربی زیادی ترشح می‌کند و آرایشتان زیبایی خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از چنین وضعیتی کافیست به کمک دستمال کاغذی مرطوب یا خشک کمی‌از چربی پوستتان را پاک کنید. اما توجه داشته باشید که برای اینکه آرایشتان پاک نشود باید دستمال را بر روی پوستتان قرار دهید و بدون اینکه آن را بر پوست بمالید با ضربات ریز چربی پوستتان را پاک کنید.

 

5 – از لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید: از آنجاییکه پوست شما به طور طبیعی بیش از حد مورد نیاز چربی تولید می‌کند، شما نیازی به چربی موجود در لوازم آرایش (خصوصا رژ گونه و کرم پودر) ندارید. به همین دلیل باید به دنبال لوازم آرایش بدون چربی باشید. اینگونه لوازم آرایش منافذ پوست شما را نمی‌بندند. همچنین سعی کنید از مواد شوینده و تونرهایی که حاوی اسید گلایکولیک هستند استفاده کنید تا تولید چربی پوستتان کاهش یابد.

 

6 – به دنبال محصولات ضد آب باشید: آب و چربی در مورد پوست عملکردی مشابه دارند. هر دو منجر به پاک شدن آرایش می‌شوند. به همین دلیل است که افرادی که پوست چربی دارند باید سعی کنند از مواد آرایشی ضد آب استفاده کنند. ریمل ضد آب، خط چشم ضد آب، سایه چشم ضد آب از جمله این مواد هستند.

 

7 – به دنبال پوستی نرم و سبک باشید: کرم‌های چرب و ضد چروک برای پیش از خواب مناسب هستند. اما قبل از آرایش باید از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کرد تا علاوه بر اینکه پوستتان رطوبت کافی دریافت می‌کند، چرب نمی‌شود.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. افرادی که پوست چرب دارند باید به دنبال کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب باشند. پس از استفاده از کرم ضد آفتاب به کمک یک دستمال کاغذی تمام کرم‌های اضافی را از روی پوستتان پاک کنید.

 

8 – چربی پوستتان را کاهش دهید: هفته‌ای یک الی دوبار از ماسک‌های مخصوص برای کاهش چربی پوستتان استفاده کنید. معمولا ماسک‌های حاوی کائولین و بنتونیت برای پوست‌های چرب مناسب هستند زیرا علاوه بر کاهش التهابات، به طور طبیعی چربی پوست را کاهش می‌دهند.

 

 

 پوست خشک

خشکی پوست یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند از زیبا به نظر رسیدن آرایش بر روی پوست جلوگیری کند. افرادی که پوستی خشک دارند باید به طور روزانه از مرطوب کننده‌ای مناسب استفاده کنند. این مسئله پیش از استفاده از مواد آرایشی از اهمیت بسیار برخوردار است چرا که پوسته شدن پوست صورت به دلیل خشکی وضعیتی است که همه خانم‌ها سعی می‌کنند از آن اجتناب کنند. لب‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به همین دلیل هم رسیدگی و توجه به لب‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

 راه‌هایی برای افزایش ماندگاری آرایش بر روی پوست‌های خشک

آیا پوست شما خشک است؟ شما می‌توانید علاوه بر حفظ سلامتی و لطافت پوستتان، از زیبایی آرایش نیز بهره مند شوید. پیش از آرایش حتما اطلاعات مندرج بر روی محصول آرایشی را به دقت بخوانید و محصولی متناسب با پوست خود که حاوی مواد مرطوب کننده نیز هست را انتخاب کنید.

 

1 – به دنبال لوازم آرایش مایع و کرمی ‌باشید: اگر پوستتان خشک است و مدام پوست پوست می‌شود، از کرم پودرهای مایع یا کرمی‌استفاده کنید که حاوی مقداری روغن باشد. اگر پوستتان نیازی به کرم پودر ندارد می‌توانید از کمی‌مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مرطوب کننده رنگی نباید جایگزین مرطوب کننده روزانه شما شود. یکی دیگر از ضروریات برای کسانیکه پوست خشکی دارند استفاده از یک مرطوب کننده لب است. پیش از استفاده از رژ لب باید حتما از یک مرطوب کننده مناسب استفاده شود تا لب‌ها خشک و ترک خورده به نظر نیایند.

2 – پوست‌های مرده را جدا کنید: کرم پودر یا رژ لب بر روی پوستی خشک زیبا به نظر نمی‌رسد. معمولا لایه رویی پوست‌های خشک سلول‌های پوستی مرده قرار دارند. به همین دلیل هم بهتر است هفته ای یکبار پوست صورت و لب با یک لیف بسیار نرم شسته شوند تا آن لایه سلول‌های مرده از بین بروند. همچنین می‌توانید از ترکیب عسل و شکر استفاده کنید. شکر پوست مرده را از بین می‌برد در حالیکه عسل به نرمی‌پوست کمک می‌کند.

3 – كرم پودر را فراموش کنید: به حرف‌هایی که فروشنده به شما می‌زند توجه نکنید! اگر پوست شما خشک است شما نیازی به استفاده از كرم پودر ندارید. اگر پوست شما به طور کلی خشک است اما پیشانی، بینی و چانه شما کمی‌چرب است، از پودر فقط در نواحی چرب استفاده کنید. در غیر اینصورت از كرم پودر به طور کلی صرف نظر کنید.

4 – از محصولات لایه بردار استفاده کنید: اگر پوست شما خشک و ترک خورده به نظر می‌رسد، بهتر است هفته ای یکبار از محصولات مخصوص پوست‌های خشک که لایه بردار نیز هستند استفاده کنید. همچنین استفاده روزانه از مرطوب کننده‌ها را فراموش نکنید. از بین بردن لایه‌های مرده و مرطوب کردن لایه‌های جدید از اهمیتی بسیاری برخوردار است.

5 – مرطوب کننده‌ها را فراموش نکنید: از آنجا که پوست شما به میزان کافی چربی تولید نمی‌کند، استفاده روزانه از مرطوب کننده‌ها و کرم‌ها ضروری است. به جای لوسیون‌های معمولی از کرمی‌استفاده کنید که مخصوص پوست‌های خشک است. کرم‌ها یا سرم‌های حاوی هیالورونیک به افزایش رطوبت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

6 – بیشتر آب بنوشید: اگر پوست صورت و لب‌های شما خشک است شاید اشکال از رژیم غذایی شما باشد. آیا به میزان کافی آب دریافت می‌کنید؟ رژیم غذایی سرشار از کافئین و قند نیز در خشک شدن پوست صورت و لب تاثیر بسیاری دارد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 504 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز