Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:02

17
مهر
تأثير طب سوزنی بر جوان‌سازی پوست

تأثير طب سوزنی بر جوان‌سازی پوست

طب سوزنی از دیر باز به عنوان روشی موثر برای کاهش وزن-لاغری و التیام درد ...

تأثير طب سوزنی بر جوان‌سازی پوست

 

 

طب سوزنی از دیر باز به عنوان روشی موثر برای کاهش وزن-لاغری و التیام درد در بین جوامع بشری شناخته شده است اما تاثیرات شگفت انگیز این روش درمانی کهن بر روی جوانسازی پوست در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود معطوف کرده است. ظاهراً شاداب و روشن شدن یکطرف صورت در مبتلایان به فلج بلز (افرادی که به فلج عصب صورت دچار شده‌اند یعنی  یک طرف صورت آنها فلج می‌‌شود در درمان این افراد از طب سوزنی كمك گرفته شد

و  باعث جوانسازی  پوست آنها گردید).

 

تاریخچه

استفاده از سوزن‌های مویی شکل برای جوانسازی پوست به سلســله سـانـگ دیـناستی برمی‌‌گردد. در آن زمان طب سوزنی درمانی خاص و فقط مخصوص اشراف و خانواده سلطنتی محسوب می‌‌شد. ولی در سالهای اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، امریکا، کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و... استفاده از سوزن‌های جادویی برای جوانسازی پوست جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

 

چرا طب سوزنی در زیبایی بر سایر درمان‌های رایج مثل ژل، بوتاکس، لیزر و حتی جراحی... ارجح است؟

1-اثرگذاری در کل بدن: اثرات طب سوزنی زیبایی تنها به صورت محدود نمی‌شود. بسیاری از بیماران اظهار می‌‌کنند که تغییراتی مثبت در وضعیت جسمانی خود احساس می‌‌کنند (حتی زمانی که نیدلینگ فقط روی صورت انجام می‌‌شود).

2- طب سوزنی نه تنها به رفع مشکل کمک می‌کند بلکه به چهره نشاط و زیبایی طبیعی  می‌‌بخشد. (برخلاف روش‌های تهاجمی‌ ‌رایج که اگرچه مشکل را حل می‌‌کند، مثلاً برطرف کردن چروک‌های دور چشم با بوتاکس. ولی در اغلب موارد چهره حالت طبیعی خود را از دست می‌‌دهد.

3- طب سوزنی اغلب می‌‌تواند چروک‌های عمیق  خط خنده (مثل نازولبیال) را کم عمق کرده و چروک‌های کم عمق (مثل دور چشم) را محو نماید.

4- می‌‌تواند عضلات صورت را ریلکس نماید.

5- با بالانس کردن وضعیت چربی پوست طب سوزنی می‌‌تواند به بسته شدن منافذ پوست کمک کند.

6- جالب است بدانید نقاطی وجود دارد که باعث افزایش برق چشم‌ها می‌‌شود.

7- با مکانیسم‌هایی می‌توان پف زیر چشم را برطرف کرد.

8- طب سوزنی می‌تواند با عواملی که روند پیری را ایجاد می‌‌کنند چه فیزیولوژیک مانند پیر شدن عادی پوست و چه پاتولوژیک مانند خشکی پوست، کم‌خونی و مشکلات روحی - روانی که نقش عمده‌ای در پیری پوست دارند... مقابله کند.

9- برعکس درمان‌های رایج که عوارضی جدی و صرف هزینه هنگفتی برای بیمار به همراه دارد طب سوزنی مقرون به صرفه‌تر. موثرتر و از همه مهم‌تر- اگر توسط پزشک ماهر انجام شود- کاملا بدون عارضه است.

10- طب سوزنی  بر عکس ژل یا بوتاکس که ‌اندیکاسیون‌های به خصوصی دارند (مثلا گونه‌گذاری یا از بین بردن خطوط پیشانی) قادر است همزمان تقریبا روی تمام مشکلات اثر بگذارد (هاله و پف دور چشم، چروک‌ها، غبغب، لک وکک‌ومک...)

11- اثرات آن سریع است و از همان جلسات اولیه اغاز می‌‌شود و بر خلاف سایر روش‌ها ماندگار است.

12- همانطوری ‌که گفته شد شانس برگشت اثرات آن بسیار کم است و پوست روند پیری خود را  طی می‌‌کند ولی برای حصول به بهترین نتیجه درمان‌های نگهدارنده به بیماران توصیه می‌‌شود.

13- می‌‌توان به همراه سایر روش‌ها از آن استفاده کرد.   

 

اندیکاسیون‌های طب سوزنی در زیبایی:

 جوانسازی و شادابی پوست  متعادل کردن چربی پوست  روشن کردن پوست  لیفتینگ و برطرف کردن افتادگی پوست صورت  گونه گذاری طبیعی صورت

 برطرف کردن چین و چروک صورت   برطرف کردن خط عمیق اخم پیشانی و لبخند و خط دور لب

 برطرف کردن جوش یا آکنه صورت و جای مانده جوش صورت و بدن  برطرف کردن تیرگی و گودی زیر چشم و پف زیر چشم  درمان استریاهای ناشی از بارداری  برطرف کرد منافذ باز پوست  برطرف کردن لک‌های صورت وکک‌ومک  برطرف کردن غبغب و افتادگی پلک (برای بعضی از افراد).

تمام این نازیبایی‌های پوست صورت را می‌‌توان با درمان طب سوزنی که برای کلاژن‌سازی و برطرف کردن سریع نازیبایی صورت موثر خواهد بود استفاده کرد تا حداقل ۵ تا ۱۰ سال جوانتر به نظر برسید و ماندگاری بسیار خوبی هم برای فرد خواهد داشت.

 

نمونه‌ای از برطرف کردن گودی زیر چشم و خط اخم:

 طب سوزنی در بیماری‌های پوست:

علاوه بر مواردی که ذکر شد طب سوزنی برای درمان بیماری‌های زیر می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد:

1-آکنه (طب سوزنی هم از طریق تعادل هورمون‌ها و هم اثرات موضعی روی صورت در اغلب موارد می‌‌تواند حتی روی موارد مقاوم اکنه موثر باشد.)

2- پسوریازیس

3- آلوپسی و ریزش مو

4- خارش بدن (که در دراز مدت سبب تیرگی پوست می‌شود.)

5-کهیر.

 

برخی مکانیزم‌های طب سوزنی برا ی جوانسازی پوست:

1- افزایش جریان خون و انرژی

2- پاک‌سازی کانال‌های انرژی 

3- تعادل اسانس بدن

4- آرامش ذهن و فکر

5- سنتز کلاژن...

لازم به ذکر است که درمان طب سوزنی نیز مانند سایر روش‌های درمانی پاسخ صد در صد ندارد و درصد کمی‌‌ از افراد ممکن است پاسخ ندهد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 732 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز