Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:32

17
مهر
ویژگی پاک کننده‌های آرایشی

ویژگی پاک کننده‌های آرایشی

اگر شما از آن دسته بانواني هستيد كه بدون پاك كردن آرايش صورت‌تان به ...

ویژگی پاک کننده‌های آرایشی

 

 

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید كه بدون پاك كردن آرایش صورت‌تان به رختخواب می‌روید، بدانید كه دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌كنید. در صورتی كه باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازند. پاك كردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بكشد.

 

پاك‌كننده

فراموش نكنید بهتر است یك پاك كننده آرایش خوب تهیه كنید.  چرا که خرج کردن  پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارك‌های معروف تجاری لوازم آرایش، به‌طور معمول پاك كننده‌های خوبی نیز به بازار عرضه می‌كنند. برای پاك كردن آرایش چشم، از مواد پاك كننده آرایش كه ویژه چشم است، استفاده كنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. آرایش صورت شما مانند كرم پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاك كننده‌های آرایشی كه پایه آبی دارند، از روی پوست‌تان پاك می‌شوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاك كننده قوی‌تری دارند. این مواد پاك كننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاك كنند.

 

 پاك كردن آرایش چشم

  برای پاك كردن آرایش چشمان‌تان، از حركات ملایم‌تر دست‌تان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس و امكان آسیب دیدن و چروك خوردن آن زیاد است. برای پاك كردن آرایش یك تكه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاك كننده آغشته كنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشید. در صورتی كه با این روش، آرایش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك‌كننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش كنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ كرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.

 

 پاك كننده ملایم

در صورتی كه اصلا آرایش نمی‌كنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت‌تان را با یك پاك كننده ملایم تمیز كنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست شما پاك شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگیری می‌كند.

تمیز كردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌كند.  پاك كننده‌هایی را كه در آن الكل به كار رفته است، خریداری نكنید. این پاك كننده‌ها گرچه باعث می‌شوند در سطح پوست‌تان احساس تازگی كنید ولی در طولانی مدت موجب خشكی پوست شما می‌شوند.

 

 پوست حساس

كسانی كه پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاك كننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. می‌توانید نمونه این محصولات را روی پوست بازوی‌تان امتحان كنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری كنید. پاك كننده‌های ملایم برای شما مناسب‌ترند. ویژگی یک ماده تمیز کننده قابلیت محلول بودن همزمان در آب و چربی جهت پاکیزه نمودن مواد محلول در این دو محیط است. بنابراین ماده تمیز کننده باید متشکل از آب و روغن باشد که به آن امولسیون گفته می‌شود.

بطور طبیعی ذرات و لکه‌های خارجی که سطح پوست را می‌پوشانند از دو طریق ممکن است بوجود آیند. ازطریق پماد‌ها و محصولات آرایشی و یا ترشحات غدد سباسه و اپوکرین. در التهاب‌های پوست حاد و مزمن, یک پانسمان کننده مرطوب، جرم‌های جمع شده بر روی پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل آب به عنوان یک فاکتور پاک‌کننده خوب در نظر گرفته می‌شود. ولی به هر حال آب به تنهائی به عنوان یک عامل پاک کننده کافی نیست و این امر بخصوص در شرایطی که ذرات روی پوست چرک به همراه چربی یا سایر عوامل غیر محلول در آب باشد کاملا مشهود است. حلال‌هائی مانند بنزین یا نفت ممکن است لکه‌های روغنی را در خود حل کنند. ولی این نیز کافی نیست چون استفاده از آن برای پاک کنندگی مناسب نیست. روغن‌های معدنی قادرند آلودگی‌های روغنی را در خود حل کنند ولی اینگونه مواد نیز بدلیل چرب کردن ظاهر پوست مناسب نیستند.

 

 انواع پاك‌کننده

1- تونیک و لوسیون‌های تمیز کننده

2- فرآورده‌های کف‌زای صورت

3- صابونهای آرایشی 

4- مواد پاک کننده آرایش چشم  این مواد باید دارای خصوصیات زیر باشند:  بتوانند پوست را بطور موثر پاکیزه کنند  به راحتی از روی پوست پاک شود   میزان PH آن متعادل باشد  بعد از استفاده از آن احساس خوبی به فرد دست بدهد.

 

شیر پاک‌کن‌ها:

پودر‌ها و سایر مواد آرایشی پوست را کثیف کرده و منافذ آنرا مسدود می‌کنند و ما مجبور هستیم به دفعات و مکرراً آنها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهائی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیست، بلکه باید از موادی استفاده شود که مواد رنگی این پودر‌ها وجرم‌های پوست را بگیرند و آنها را بیرون بکشند و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شوند. به این فرآورده‌ها، روغن‌های پاک کننده یا شیر زیبائی می‌گویند که در آنها مواد چربی کم و سبکی وجود دارد و برای پاک کردن روزانه پوست بکار می‌رود. شیر پاک‌کن‌ها از قدیمی‌ترین محصولات پاک کننده هستند که بیشتر به فرم روغن در آب استفاده می‌شوند و روغن آنها نیز از نوع پارافین انتخاب می‌گردد. حدود 70-80 درصد وزن این فرآورده‌ها از آب و 30درصد آن روغن می‌باشد. امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستیکی، این لوسیون‌ها در حد وسیعی تولید شده‌اند.

ساخت آنها آسان بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. میزان اسیدیته این فرآورده‌ها همخوانی زیادی با اسیدیته پوست داشته و  به پوست آسیب نمی‌رسانند. از این مواد می‌توان به عنوان پاک کننده‌های آرایشی و یا برطرف کننده آلاینده‌های صورت استفاده کرد. نحوه استفاده از این فرآورده‌ها بصورت زدن آنها روی نوک انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت بشکل دوایر متحدالمرکز (یا مارپیچی از داخل به خارج) بهمراه ماساژ ملایم می‌باشد. که در صورت احتیاج به تکرار عمل فوق دوباره به همان شکل تکرار می‌شود. کار پاکسازی به اتمام نمی‌رسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده بدنبال استفاده از شیر پاک‌کن‌ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.

 

کرم‌های پاک کننده:

کرم‌های پاک کننده اصولا نقش پاک کننده آرایش و گریم با روغن‌هایی که به صورت و گردن مالیده می‌شود را دارند. یک کرم یا لوسیون خوب پاک کننده با فرمول اختصاصی می‌تواند هر نوع ماده آرایشی نظیر پودر صورت، رژ لب، کرم‌های پایه و غیره را به راحتی و به سرعت از روی پوست بردارد. با آنکه صابون با آب بدون املاح می تواند عمل پاک کنندگی را به اندازه کافی انجام دهد. یک کرم پاک کننده خوب می‌تواند پس مانده‌های موجود روی پوست صورت را ازبین برده و آن را در شرایط خشک حفظ کند. لوسیون‌های تمیز کننده و تونیک‌ها غالبا برای افرادی که پوست‌های چربی دارند مناسب‌ترند. فرآورده‌های کف‌زای صورت کاربردی شبیه صابون دارند ولی مانند صابون‌های معمولی منجر به خشکی پوست نمی‌گردند و با حفظ رطوبت پوست کار تمیز کردن را انجام می‌دهند. در بازار صابون‌های آرایشی که خاصیت پاک کنندگی خوب بدون ایجاد خشکی پوست دارند موجود است که برای افرادی که تمایل به استفاده از صابون در پاک کردن آرایش دارند می‌تواند موثر باشد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز