Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:27

9
مهر
پيلينگ با ليزر

پيلينگ با ليزر

پيلينگ يا لايه‌برداري پوست به منظور تحريك كلاژن‌سازي پوست انجام مي‌گيرد...

پيلينگ با ليزر

 

 

پیلینگ یا لایه‌برداری پوست به منظور تحریك كلاژن‌سازی پوست انجام می‌گیرد كه با روش‌های مختلفی مانند داروهای اسیدی، درم ابری‌ژن كه به روش مكانیكی با دستگاه لایه‌برداری می‌شود و بالاخره اشعه لیزر كه از نظر ظاهری پوسته‌ریزی خفیفی داشته ولی از نظر كلاژن‌سازی می‌تواند قوی‌تر از روش‌های قبلی باشد.جوان‌سازی پوست با لیزر از سال 1961 با لیزر N.d.yag شروع شد سپس لیزر Co2 سال‌ها بهترین روش جوان‌سازی پوست بود تا در سالهای اخیر لیزر FRAXEL كه اثرات خوب لیزر Co2 را دارد ولی عوارض آن مانند قرمزی، پوسته‌پوسته شدن برای چندین هفته تا ماه، ترشح از محل لیزر، ایجاد احتمالی جوشگاه و غیره را ندارد این روش نیاز به بیهوشی (مانند Co2) و یا حتی بی‌حسی موضعی ندارد و بعد از 6-5 بار لیزر FRAXEL بالاترین اثر جوان‌سازی پوست اثرات آن طولانی مدت است و اگر هر 6 ماه یك بار دوز یادآوری آن تابانده شود برای سال‌های طولانی از افت شل شدن و چین و چروك جدید جلوگیری می‌كند.

لیزر درمانی مانند هر روش درمانی دیگر محدودیت‌هایی دارد از قبیل حساسیت به نور در بعضی افراد یا كسانی كه تبخال فعال دارند كه ابتدا باید تبخال درمان شود بعد لیزرتراپی صورت گیرد، كسانی كه بیماری‌های اتوایمیون از قبیل ویتیلیگو (لك و پیس) دارند و یا در كسانی كه اخیرا جراحی وسیع مانند لیفتینگ صورت شده‌اند لیزر درمانی ممنوع است. همچنین در آنها كه اخیرا از آفتاب یا دستگاه سولاریوم برای برنزه كردن استفاده كرده‌اند لیزر ممنوع است. لیزر FRAXEL علاوه بر بهبود چین و چروك‌های پوستی باعث ترمیم فرورفتگی‌های پوست ناشی از جوش غرور جوانی، آبله مرغان و غیره هم می‌شود زیرا با فعال شدن كلاژن‌سازی طبقه میانی پوست و لایه‌برداری سطح پوست باعث بهبود تدریجی جوشگاه‌های صورت می‌شود بدیهی است باید لیزردرمانی به دفعات حداقل 6-5 بار به فواصل 5-3 هفته یكبار انجام شود تا حداكثر نتیجه عاید شود و بعد از آن هم با استفاده از كرم‌های ضدآفتاب از تماس مداوم با اشعه ماوراء بنفش خورشید دوری نمایند و چنانچه در فواصل لیزر درمانی از كرم‌های كلاژن ساز استفاده شود تاثیر لیزر افزایش می‌یابد.

برچسب ها: زندگی آنلاین، لیزر درمانی، ليزر تعداد بازديد: 509 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز