Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 11:23

24
شهریور
كاربردهای غيرحرارتی ليزر CO2

كاربردهای غيرحرارتی ليزر CO2

هرچند ليزر CO2 ساليان زيادي است كه به عنوان ablative در كارهاي جراحي مورد...

كاربردهای غيرحرارتی ليزر CO2

 

 

هرچند لیزر CO2 سالیان زیادی است كه به عنوان ablative در كارهای جراحی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار موفقیت‌آمیزی داشته است. جدیدا، لیزر CO2 برای كاهش درد ناشی از ضایعات مخاطی و آفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیمارانی كه دچار آفت‌های دهانی راجعه هستند، هنگام غذا خوردن و هنگام صحبت كردن از درد بسیار و مشكلات فراوانی رنج می‌برند. با استفاده از این روش، هیچ‌گونه زخم و قرمزی در بافت ایجاد نمی‌شود. در بیماران فوق، درد كاملا از بین می‌رود و اثر ضددرد كاملا پایداری دارد؛ در عین حال ترمیم ضایعات نیز به سرعت صورت می‌گیرد. انجام این روش در بیماران به هیچ‌وجه دردناك نبوده، عوارض جانبی نظیر قرمزی، زخم و انعقاد كه به طور معمول در درمان با لیزر CO2 در بافت ایجاد می‌شود، در این روش به‌وجود نمی‌آید.

 

آیا استفاده از این روش با توجه به درجه‌بندی و شدت بیماری محدودیت‌هایی دارد؟

این روش در بیماران دچار ضایعات آفتی با شدت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و پاسخ بیماران به این نوع، بسیار خوب بوده است. در بیمارانی كه دچار ضایعات آفتی هستند، مشاهده شده استفاده از این روش سبب تسهیل در ترمیم زخم نیز شده است.

در حین انجام این روش استفاده از عینك مخصوص ضرورت دارد، زیرا تغییر طول موج لیزری بعد از عبور از ژل وجود دارد. با توجه به اینكه در حین انجام كار تصاویر آیینه‌ای در سطح ژل ایجاد می‌شود، علی‌رغم استفاده از عینك محافظ در استفاده از این روش درمانی در حین تابش لیزر باید توجهات خاصی در رابطه با مسائل ایمنی چشم به عمل آید.

 

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز