Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:29

26
مرداد
ناخن

ناخن

همه‌ي انسان‌ها به ناخن به عنوان يكي از قسمت‌هاي مهم بدن توجه ويژه‌اي دارند...

ناخن

 

 

همه‌ی انسان‌ها به ناخن به عنوان یكی از قسمت‌های مهم بدن توجه ویژه‌ای دارند. برخی آن را وسیله‌‌ای برای خلق هنر، برخی به عنوان ابزار زیبایی و برخی به عنوان یك وسیله‌ی غیربهداشتی می‌شناسند كه همیشه باید كوتاه نگه داشته شود!!!

ناخن‌های سالم انگشتان دست و پا، می‌بایست محكم، صاف، براق و بی‌رنگ باشند. ناخن‌ها از جنس مو بوده و به طور مرتب رشد می‌كنن. ناخن می‌تواند گویای حقایقی در مورد سلامت عمومی بدن باشد: در كم‌خونی، بی‌رنگ؛ در سیانوز و كمبود اكسیژن بدن، آبی‌ رنگ و در بیماری‌های مزمن چماق مانند می‌شوند. در بیماری ؟؟ ناخن‌ها حالت سوراخ سوراخ پیدا می‌كنند و در كمبود آهن، قاشقی شكل و در دیابت مرتب عفونت می‌كنند.

عفونت اطراف ناخن نیز یكی از مشكلاتی است كه می‌تواند فرد را بسیار ناراحت كند. در این حالت گسیخته شدن ریشه‌ی ناخن یا سایر بریدگی‌ها و پارگی‌های اطراف ناخن‌ها می‌تواند باعث ورود میكروب و در نتیجه عفونت شود. در این حالت بافت اطراف ناخن، قرمز، متورم، دردناك و گرم می‌شود. در این حالت می‌بایست سریعا به پزشك مراجعه نماییم. اما برای كاهش خطر عفونت ناخن چه كنیم؟

- از دستكاری ناخن‌ها خودداری كنید.

- از كندن پوسته‌های اطراف ناخن كه اصطلاحا ریشه نامیده می‌شود، اجتناب نمایید.

- سعی كنید ناخن‌ها را از ته نگیرید و لبه‌های آن را گرد نكنید.

- در صورتی كه به طور مكرر دچار عفونت اطراف ناخن می‌شوید حتما به پزشك مراجعه نمایید.

در عفونت ناخن‌های انگشت پا كه بسیار شایع می‌باشد و به جهت درد وحشتناكش فرد را از فعالیت روزانه نیز باز می‌دارد. نحوه‌ی صحیح كوتاه كردن ناخن و پوشیدن كفش مناسب اهمیت زیادی دارد.

نكته‌ی آخر اینكه ناخن‌ها اغلب در معرض ضربات و آسیب‌ها می‌باشند و دچار كنده شدن، خونمردگی و شكستن می‌شوند كه در این موارد نیز می‌بایست به پزشك مراجعه نمود تا با توجه به وضعیت ناخن اقدام لازم را انجام دهد.

 

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 562 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز