Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:35

23
مرداد
بايدها و نبايدهای استفاده از محصولات آرايشی معدنی

بايدها و نبايدهای استفاده از محصولات آرايشی معدنی

پوست من خيلي بي‌رنگ است و هيچ كرمي با رنگ آن متناسب نيست پوست من...

بايدها و نبايدهای استفاده از محصولات آرايشی معدنی

 

 

پوست من خیلی بی‌رنگ است و هیچ كرمی با رنگ آن متناسب نیست  پوست من بسیار مستعد جوش زدن است و با استفاده از هر كرمی صورتم پر از جوش می‌شود و ...

برخی از خانم‌ها از تأثیرات نامطلوب انواع محصولات آرایشی- بهداشتی روی پوست‌شان دائماً شكایت می‌كنند. ممكن است فردی با استفاده از یك محصول جوش‌های صورتش زیاد شود؛ محصولات آرایشی حاوی مواد معدنی می‌‌روند تا به نتیجه بهتری برسند، اما باز هم مثل همیشه ناراضی هستند. آنها فكر می‌كنند كه معدنی بودن یك محصول یعنی طبیعی‌تر بودن آن و می‌توانند با خیالی سوده‌تر از آنها استفاده كنند. البته این تصور دور از واقعیت نیست؛ چرا كه برخی از خانم‌ها با مصرف این محصولات به نتیجه دلخواه خود نیز می‌رسند.

 

 

تاریخچه لوازم آرایشی معدنی

از سال 1970، تولید این محصولات توسط دیان رنگر شروع شد. او خط تولید محصولاتش را در سال 1976 به راه انداخت. دیان یك شیمیدان بود و اعتقاد داشت كه مردم نیاز به مصرف مواد طبیعی‌تر در محصولات زیبایی‌شان دارند تا زیباتر به نظر برسند و در همین زمان برای نخستین بار روی محصولات برچسبی زده شد كه نشان‌دهنده تركیبات اصلی موجود در آنها بود.  میل و اشتیاق خانم‌ها برای استفاده از این محصولات طبیعی ناگهان به اوج رسید؛ چرا كه اغلب آنها ادعا می‌كردند پوست حساسی دارند. اما محصولات معدنی واقعاً چه ویژگی‌هایی دارند و در كنار مزایا چه مضرات و عوارضی خواهند داشت؟

در این محصولات آرایشی، برخی املاح معدنی، مثل اكسیدهای آهن، اكسید روی، اكسید تیتانیوم به صورت اجزای بسیار ریز در مقادیر متفاوت به كار می‌روند. هر چه به صورت كوچك‌تری (میكرو) از این مواد استفاده شود، میزان پوشانندگی‌شان نیز بیشتر می‌شود. مثلا كرم‌هایی كه اجزاء‌شان 12 بار ریزتر و به هم نزدیك‌تر شده‌اند، پوشش‌دهی بالاتری دارند.

با وجود آنكه ادعا می‌شود محصولات معدنی حاوی مواد نگهدارنده و عطرهای كمتری هستند و یا اینكه اصلاً ندارند و ایجاد حساسیت نمی‌كنند، اما باز هم ممكن است در آنها از پاربن وایمتیكن استفاده شده باشد تا بافت نرم‌تری داشته باشند.

 

 

مزایای استفاده از محصولات معدنی

برخی از خانم‌ها ادعا می‌كنند كه با مصرف این محصولات از شر جوش‌های روی پوست راحت شده‌اند. مواد ضدحساسیت در این محصولات (مثل روی) باعث كاهش التهابات پوستی می‌شود؛ اما آنها نقش درمانی ندارند و نمی‌توان آنها را جایگزین دارو كرد.

فقدان اجزای پر كننده (بتونه‌كاری) در این محصولات باعث می‌شود كه منافذ پوست به طور كامل مسدود نشوند و به این ترتیب پوست كمتر آسیب ببیند. اما در مورد كرم‌های ضدآفتاب اگر ابتدا مرطوب‌كننده بعد ضدآفتاب و در نهایت پودر صورت را روی پوست‌تان بمالید، دیگر نباید انتظار داشته باشید كه منافذ پوست‌تان باز بمانند! هر چقدر هم كه این محصولات چنین ویژگی نداشته باشند، اما استفاده نامناسب می‌تواند همان عوارض را ایجاد كند. محصولات معدنی باعث تشدید جوش‌های پوستی نمی‌شوند، اما آنها را بهبود هم نمی‌دهند. البته وجود روی در آنها به پوست آرامش می‌دهد و این ویژگی خوب در سایر محصولات به چشم نمی‌خورد. افرادی كه روی پوست‌شان جوش‌های زیادی دارند، باید از محصولات خاص استفاده كنند. تولیدكنندگان این محصولات می‌گویند كه به دلیل وجود اكسیدروی در محصولات معدنی و البته دی‌اكسید تیتانیوم، این محصولات به عنوان كرم‌های ضدآفتاب نیز عمل كرده و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نورخورشید نیز محافظت می‌كنند؛ اما با وجود اكسید روی و دی‌اكسیدتیتانیوم، باز هم این محصولات نمی‌توانند در جایگاه كرم‌های ضدآفتاب قرار بگیرند؛ چرا كه SPF آنها برای مقابله با اشعه‌های زیانبار ماوراء بنفش كافی نیست. برخی از محصولات ادعا می‌كنند كه SPF محصولاتشان 30 است، اما مشخص نمی‌كنند با چقدر استفاده از پودر می‌توان به این میزان از SPF دست یافت. به هر حال SPF موجود در این محصولات منافعی برای پوست دارد.

 

 

آیا  استفاده از محصولات آرایشی معدنی بهتر است؟

خاصیت نرم‌كنندگی و ضدالتهابی این محصولات به دلیل وجود اكسیدآهن و اكسیدروی باعث برتری آنها نسبت به سایر محصولات می‌شود. این محصولات بسیار سبك هستند و اصلاً به پوست احساس سنگینی نمی‌دهند. البته برخی از خانم‌ها به اشتباه فكر می‌كنند كه به دلیل طبیعی و سبك بودن می‌توانند با آرایش بخوابند؛ اما این كار اشتباه است. خوابیدن با هر نوع آرایشی روی پوست باعث بسته شدن منافذ و ایجاد برخی حساسیت‌ها و آسیب‌های پوستی می‌شود. محصولات آرایشی معدنی حاوی چربی‌های موجود در سایر محصولات آرایشی سنتی نیستند؛ به همین دلیل روز به روز به طرفداران آنها افزوده می‌شود.  محصولات آرایشی معدنی باعث رشد برخی از باكتر‌ی‌ها نمی‌شوند؛ به همین دلیل كمتر از سایر محصولات آرایشی آلودگی‌ها را جذب می‌كنند. افرادی كه پوست‌های حساس، دارند یا به اگزما و سایر حساسیت‌های پوستی دچارند، بهتر است فقط از محصولات آرایشی معدنی استفاده كنند. یك پوشش‌دهی خوب در كنار امكان نفس كشیدن برای پوست، از مزایای اصلی این محصولات است.  به هنگام استفاده از این محصولات این تصور را ندارید كه روی پوست‌تان ماسك گذاشته‌اید و احساس راحتی بسیاری می‌كنید. چین و چروك‌های پوست با این محصولات افزایش نمی‌یابند؛ چرا كه برخی از انواع ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز پوست را از این طریق به آن می‌رسانید.

هیچ‌كس به اندازه مصر‌ف‌كننده قادر به توصیف ویژگی‌های حقیقی یك محصول نیست. تجربه استفاده از محصولات معدنی برای اكثر خانم‌ها خوشایند است و البته در میان آنها هستند كسانی كه ادعا می‌كنند هیچ یك از نیازهای‌شان با مصرف این محصولات برآورده نشده است.  خانم‌های راضی می‌گویند كه این محصولات باعث جوانی پوست‌شان شده است. آرایش صورت‌شان سنگین به نظر نمی‌رسد، مطابق با هر نوع پوستی هستند و قادرند نواقص پوست را بپوشانند.

 

 

عوارض استفاده از محصولات آرایشی معدنی

تمام محصولات در كنار مزایایی كه دارند، معایبی هم خواهند داشت كه نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی كرد. خانم‌هایی كه پوست‌های تیره دارند، از اینكه این محصولات برای رنگ پوست آنها مناسب نیست، شكایت می‌كنند؛ چرا كه محصولات معدنی برای پوست‌های روشن و نسبتاً روشن هستند. گاهی اوقات املاح معدنی موجود در آنها با وجود تمام خواص خوبی كه دارند، می‌توانند عوارضی هم داشته باشند؛ یكی از این عوارض، ایجاد برخی حساسیت‌های پوستی در تعدادی از مصرف‌كنندگان است.  مثلاً میكا و اكسی‌كلرید بیسموت در برخی افراد ایجاد حساسیت می‌‌كند. خارش پوست و سرخ شدن آن از عوارض مصرف محصولاتی است كه حاوی این دو نوع ماده معدنی هستند.

اجزاء و تركیبات موجود در این محصولات در برابر آب مقاومت بیشتری دارند و به هنگام شستشو با آب به سختی پاك می‌شوند.

با توجه به اینكه تولید محصولات ناب و بی‌نقص غیرممكن است و هر محصول در كنار ویژگی‌های خوبی كه دارد، ممكن است برخی مشكلات را نیز به همراه داشته باشد، باز هم به جرأت می‌توان گفت خانم‌هایی كه می‌‌خواهند از آرایش‌های سنتی و سنگین خود را نجات دهند و در كنار آرایش، پوستی سالم‌تر داشته باشند، می‌توانند از محصولات آرایشی معدنی به عنوان بهترین انتخاب استفاده كنند.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 539 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز