Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:45

29
تیر
مشاوره زيبايی

مشاوره زيبايی

دختري 20 ساله هستم. پوست خشكي دارم. با وجود سن كم، دور دهان ...

مشاوره زيبايی

 

 

دختری 20 ساله هستم. پوست خشكی دارم. با وجود سن كم، دور دهان، زیر چشم‌ها و روی پیشانی‌ام خط افتاده و به خاطر این وضعیت افسرده شده‌ام لطفاً مرا راهنمایی كنید؟

علت ایجاد چروك‌های ذكر شده ممكن است همان‌طور كه گفتید، خشكی شدید پوست شما باشد كه در صورت استفاده از كرم‌های نرم و مرطوب‌كننده می‌‌توانید آن را رفع كنید. همچنین ممكن است زیاد در معرض آفتاب قرار می‌گیرید و یا با صورت خود زیاد بازی می‌كنید در هر حال، چون سن كمی دارید به راحتی می‌توانید این مشكل را برطرف و از پیشرفت آن جلوگیری كنید؛ ولی باید هر چه سریع‌تر به پزشك متخصص مراجعه كرده و مورد مشاوره قرار گیرید.

 

به منطقه‌ای ییلاقی رفتیم و تمام بدنم پر از جوش‌های قرمز و ملتهب با خارش شدید شد. دكتر دارو داده، اما بعد از یك هفته هنوز خارش دارم. صابون یا محلول خاصی هست كه استفاده كنم؟

به احتمال زیاد به دنبال سفر كردن به منطقه ییلاقی دچار آلرژی به گل و گیاه یا ماده دیگری كه در آنجا بوده، شده‌اید و آن گیاهان و علف‌ها با بدن شما تماس پیدا كرده است. در هر صورت اگر خارش و التهابتان شدید است، می‌توانید از آمپول‌های مخصوصی كه ضدآلرژی و یا كوریتلو استروئید هستند، استفاده كنید و در صورت عدم شدت و نداشتن مشكلات تنفسی می‌توانید از قرص و كرم‌های مخصوص جهت از بین بردن آن استفاده نمایید؛ ولی صابونی برای آن وجود ندارد. معمولاً استفاده از صابون باعث تحریك پوست و شدت یافتن التهاب‌ها می‌شود.

 

زیاد عرق می‌كنم (بیشتر در ناحیه زیربغل)؛ به طوری كه مجبورم در روز 3 بار لباس عوض كنم. بوی تند و شدت عرق آزارم می‌دهد؛ چه باید بكنم؟

بوی بدن و تعریق زیاد علل مختلفی دارد كه به دو نوع باعث بیماری و بدون علت تقسیم می‌شود. در نوع اول كه به دنبال بیماری‌هایی مثل مشكلات تیروئید و غددی، دیابت و ... دیده می‌شود، لازم است با پیگیری و آزمایش‌های مناسب، علت مشخص شده و اقدام به رفع آن كنید. ولی ممكن است علت آن بیماری نباشد. در زمان تغییرات هورمونی این نوع تعریق، معمولاً افزایش می‌یابد و بوی بدی هم پیدا می‌كند كه معمولاً با گذشتن از این دوره بهتر می‌شود. همچنین گروهی از افراد به صورت ارثی زیاد عرق می‌كنند، در هر صورت اگر علت آن بیماری نباشد، می‌توانید از روش‌هایی مثل داروهای موضعی، تزریق بوتاكس و روش‌های الكتریكی جهت رفع آن استفاده كنید كه در هر صورت بهتر است جهت تشخیص و رفع آن حتماً به پزشك متخصص مراجعه نمایید.

 

 علت قرمزی لب‌ها چیست؟ چرا بعضی از لب‌ها سفید هستند؟

منظور قرمزی عادی و طبیعی است یا قرمزی غیرطبیعی؟ سیاتور یا قرمزی شدید لب‌ها بیشتر در كسانی دیده می‌‌شود كه دچار كمبود اكسیژن شدید باشد؛ مثلاً در افراد دچار مشكلات شدید تنفسی یا آسم شدید (حملات آسم). همچنین افرادی كه بیماری‌های قلبی شدید دارند، و اكسیژن‌رسانی آن‌ها دچار اختلال می‌شود. افرادی كه بسیار سرخ هستند. در كودكان دچار مشكلات خونی، قلبی، تنفسی نیز این حالت بیشتر دیده می‌شود. ولی اگر منظورتان قرمزی طبیعی لب‌ها است، داشتن تغذیه‌ای مناسب، نداشتن كم‌خونی و زندگی در مناطق خوش آب و هوا و... باعث رنگ پوست صورتی و زیبا و لب‌های خوش‌رنگ و قرمز می‌شود و برعكس، كمبودهای تغذیه‌ای و كم‌خونی اثرات معكوسی خواهد داشت.

 

 رویش موهای ابروی من متوقف شده است. چه كنم؟

بهتر بود مشخص می‌كردید كه ابروی شما در كناره‌های خارجی یا تاج دچار ریزش شده است یا نه و یا فقط احساس می‌كنید كه در تمامی قسمت‌ها دچار كمبود یا كاهش رشد شده‌اید. زیرا ریزش كناره‌های ابرو؛ بیماری‌های خاصی مانند اختلالات غده تیروئید برمی‌گردد كه پس از درمان بیماری به مرور برگشت‌پذیر است. دستكاری ابروها خصوصا در محصل‌ها یا دانشجویانی كه موقع درس خواندن با ابروهای خود بازی می‌كنند نیز باز از علل ریزش ابرو می‌تواند باشد. كمبود ویتامین‌ها و املاح همان‌طور كه باعث ریزش موهای سر می‌شود در رشد و ریزش موهای ابرو و مژه هم مؤثر است كشیدن مداد ابروی سفت در خانم‌ها در داخل ابرو به مرور زمان باعث اختلال در رشد و ریزش ابروها می‌شود. در هر صورت بهتر است شما توضیحات بیشتری در رابطه با سن، جنس و سایر علائم خود بدهید تا راهنمایی بیشتری به شما داده شود.

 

خانمی 25 ساله هستم، ابروهایم را تاتو كرده‌ام اما خیلی خراب شده‌اند. آیا می‌توان با لیزر درست كرد؟

روش‌های متفاوتی برای پاك كردن جای تاتو وجود دارد از جمله رنگ‌های پاك كننده، RF و لیزر. و شما می‌توانید با مراجعه به افراد متخصص در این زمینه و پس از دیدن و معاینه شما، روش مورد قبول را انتخاب كرده و برای شما انجام دهند.

 

چطور می‌توان زردی پوست را برطرف كرد؟

در زردی پوست شدید لازم است آزمایشات كبدی حتماً انجام شود و در صورت بالا بودن آنها درمان‌های لازم انجام شود ولی بیشتر زردی‌هایی كه شما عزیزان عنوان می‌كنید زرد‌ی‌های غیربیماری است و معمولاً به دنبال خستگی زیاد در افرادی كه دچار كم‌خونی هستند دیده می‌شود. این افراد علاوه بر زردی و رنگ‌پریدگی پوست دارای علائمی مانند خستگی، تپش قلب به دنبال فعالیت كم، كم تحملی، خواب آلودگی و سرگیجه به دنبال تغییر وضعیت هستند. البته قابل ذكر است كه گروهی از افراد این زردی و رنگ‌پریدگی پوست را به صورت خانوادگی دارند كه در اینها درمان خاصی جهت رفع آن به جز استفاده از كرم‌های آرایشی وجود ندارد ولی در سایر موارد با رفع علت زمینه‌ای می‌توان به رفع مسئله رنگ‌پریدگی و زردی كمك كرد. چطور می‌توان زردی پوست را برطرف كرد؟

در زردی پوست شدید لازم است آزمایشات كبدی حتماً انجام شود و در صورت بالا بودن آنها درمان‌های لازم انجام شود ولی بیشتر زردی‌هایی كه شما عزیزان عنوان می‌كنید زرد‌ی‌های غیربیماری است و معمولاً به دنبال خستگی زیاد در افرادی كه دچار كم‌خونی هستند دیده می‌شود. این افراد علاوه بر زردی و رنگ‌پریدگی پوست دارای علائمی مانند خستگی، تپش قلب به دنبال فعالیت كم، كم تحملی، خواب آلودگی و سرگیجه به دنبال تغییر وضعیت هستند. البته قابل ذكر است كه گروهی از افراد این زردی و رنگ‌پریدگی پوست را به صورت خانوادگی دارند كه در اینها درمان خاصی جهت رفع آن به جز استفاده از كرم‌های آرایشی وجود ندارد ولی در سایر موارد با رفع علت زمینه‌ای می‌توان به رفع مسئله رنگ‌پریدگی و زردی كمك كرد.

 

خانمی با رنگ پوست سبزه هستم. همه جا از برنزه شدن صحبت می‌شود. اما می‌خواستم بدانم برای روشن‌تر و سفیدتر شدن پوست چه كار می‌توان كرد؟

برای سفیدتر شدن پوست بدن می‌توان از تركیبات روشن‌كننده كه برای صورت استفاده می‌شود، بهره برد ولی مسلماً چون حجم پوست بدن زیادتر و مقاوم‌تر است، این كار هزینه‌بر و سخت‌تر خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به پزشك از كرم‌های حاوی آزولئیك اسید یا اسیدهای میوه (AHA) یا آربوتین و . . . جهت روشن كردن بدن خود استفاده كنید كه البته تا حدودی (نه كامل) كمك‌كننده خواهد بود.

 

استفاده از اكسیدزینك كه دكتر توصیه می‌كند (برای ضدآفتاب)، تا چند ساعت اثر ضدآفتاب خود را حفظ می‌كند؟ آیا می‌توان از آن برای دست‌ها هم استفاده كرد؟

زینك‌اكساید ضدآفتاب فیزیكال است و مشابه سایر ضدآفتاب‌ها بهتر است هر 3 ساعت یك‌ بار تجدید شود. ضدآفتاب‌هایی مانند زینك‌اكساید به علت داشتن رنگ نامطلوب، ایجاد سفیدی زیاد روی صورت، امروزه كمتر استفاده می‌شود ولی برای بچه‌ها و افراد حساس و آلرژن بسیار مطلوب و مناسب است. از زینك‌اكساید جهت محافظت دست‌ها در برابر اشعه آفتاب می‌توان استفاده كرد. دست‌ها نیز مانند صورت لازم است در برابر آفتاب و به منظور جلوگیری از تیرگی و لكه‌دار شدن مراقبت شوند. شما می‌توانید قبل از خروج از منزل دست‌ها را با زینك‌اكساید پوشش دهید.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 605 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز