Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:33

9
تیر
با تغذيه صحيح جلوی ریزش مو را بگيريد

با تغذيه صحيح جلوی ریزش مو را بگيريد

امروزه مسئله ریزش مو یکی از مسائل مورد توجه اکثر مردم دنیا به شمار می‌رود...

با تغذيه صحيح جلوی ریزش مو را بگيريد

 

 

امروزه مسئله ریزش مو یکی  از مسائل مورد توجه اکثر مردم دنیا به شمار می‌رود. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری‌ها مانند اختلالات تیروئید، کم‌خونی و نوع تغذیه  در ریزش مو دخیل‌اند. ولی اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن از جمله سلامت پوست نمی‌توان نادیده گرفت.

 

  تخم‌مرغ

تخم‌مرغ احتمالا یکی از بهترین مواد غذایی برای مو است زیرا که حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین،  ویتامین‌ها، آهن، روی و اسید‌های چرب امگا 3 می‌باشد. کمبود هر یک از این مواد مغذی ‌می‌تواند باعث ریزش مو شود. بعلاوه تخم‌مرغ منبع خوبی از بیوتین می‌باشد که برای مقابله با ریزش مو، موثر است و نیز تخم‌مرغ دارای اسیدآمینه سیستئین است که نقش مهمی در سلامت مو دارد.

 

 

 ماکیان و مرغ

گوشت انواع ماکیان و مرغ می‌تواند به دلیل مقادیر بالای پروتئین و چربی کمتر جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد. ویتامینB3 موجود در آنها باعث افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو می‌شود.

 

 

  لبنیات کم چرب

لبنیات به عنوان منابع پروتئینی با کیفیت بالا به شمار می‌روند و غنی از ویتامین A  هستند که باعث تولید SEBUM در فولیکول‌های مو می‌شود. sebum نوعی چربی ترشحی در بدن است که مانع از خشک شدن  پوست و مو می‌شود. در انتخاب فرآورده‌های لبنی از انواع کم‌چرب باید استفاده شود.

 

 

  غلات کامل

برنج سبوس‌دار قهوه‌ای، غلات کامل و غنی شده حاوی مقادیر بالایی از اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B، آهن و روی می‌باشند. اسید‌های چرب امگا 6 موجود در آنها نیز در حفظ پوست و رشد طبیعی مو ضروری است. مصرف روزانه غلات کامل به جای نان سفید و برنج توصیه می‌شود.

 

 

  لبنیات کم چرب

لبنیات به عنوان منابع پروتئینی با کیفیت بالا به شمار می‌روند و غنی از ویتامین A  هستند که باعث تولید SEBUM در فولیکول‌های مو می‌شود. sebum نوعی چربی ترشحی در بدن است که مانع از خشک شدن  پوست و مو می‌شود. در انتخاب فرآورده‌های لبنی از انواع کم‌چرب باید استفاده شود.

 

 

  حبوبات

  حبوبات حاوی پروتئین، روی، آهن و بیوتین هستند. از آنجایی که کم‌خونی می‌تواند عامل تشدید کننده ریزش مو باشد و کمبود بیوتین نیز باعث شکنندگی و نازک شدن موها است، لذا حبوبات (همچون لوبیای چشم بلبلی) غنی از این مواد بوده و می‌تواند به بهبود و رشد مو کمک کند. حبوبات منبع خوبی از ویتامین E هستند که به عنوان آنتی‌اکسیدان، باعث افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو می‌شود. مصرف 3 فنجان از حبوبات در هفته می‌تواند تامین کننده مواد مغذی برای رشد مو باشد.

 

 

  میوه‌ها

میوه‌جات غنی از ویتامینC  مانند پرتقال، توت‌فرنگی و کیوی باعث پیشگیری از ریزش مو می‌شوند، ویتامینC علاوه بر نقش آنتی‌اکسیدانی باعث افزایش جذب آهن شده و همانطور که قبلاً ذکر گردید آهن عنصر مهم برای پیشگیری و متوقف نمودن ریزش مو می‌باشد.

 

 

مغزها

مغزها نظیر بادام، بادام‌زمینی و گردو دارای اسید چرب آلفا لینولنیک اسید بوده و باعث بهبود شرایط مناسب رشد مو می‌شوند. علاوه بر این حاوی روی و سلنیم نیز هستند که روی در غده‌های مجاور فولیکول‌ها، از نازک شدن و ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند  و سلنیم نقش آنتی‌اکسیدانی دارد. مصرف یک مشت از مغز‌ها در هفته می‌تواند در حفاظت از موها مفید باشد.

 

 

 ماهی

مصرف ماهی می‌تواند تامین‌کننده پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 مورد نیاز مو باشد. از آنجایی‌که غذاهای حاوی اسید‌های چرب اشباع با افزایش ترشح تستوسترون باعث ریزش مو می‌شوند،  لذا مصرف ماهی با تامین پروتئین و اسید‌های چرب غیر اشباع امگا 3 می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

 

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 507 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز