Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:45

11
خرداد
پيكرتراشی با حداقل تهاجم بافتی

پيكرتراشی با حداقل تهاجم بافتی

به اختصار در مورد قدمت و سابقه روش ليزر ليپوليز توضيح دهيد. ويژگي‌هاي ...

پيكرتراشی با حداقل تهاجم بافتی

 

 

 به اختصار در مورد قدمت و سابقه روش لیزر لیپولیز توضیح دهید. ویژگی‌های سیستم مورد استفاده شما چیست؟

اگرچه كاربرد لیزر در پزشكی سابقه‌ای طولانی دارد اما استفاده از آن دردرمان چاقی از دهه اخیر آغاز شد. خاستگاه این تكنولوژی اروپا بوده ولی پس از مهر تایید سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) در سال 2006 میلادی، كاربرد لیزر لیپولیز ابعاد جهانی گسترده‌ای یافت. به رغم تنوع دستگاه‌های متعدد موجود، انواع diode و Nd- yag با طول موج‌های خاص به این منظور مورد تایید قرار گرفته‌‌اند. دستگاه مورد استفاده اینجانب به نام لیپوترم دارای تاییدیه FDA آمریكا، CE اروپا و مجوز وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی ایران است. برای جزئیات بیشتر به سایت www.drbehjoo.com مراجعه كنید.

 

 كاربرد اصلی روش لیزر لیپولیز در چه مناطقی از بدن بوده و چه مقدار بافت چربی از بدن خارج می‌كند؟

امروزه كاربرد لیپولیز لیزری بسیار گسترده بوده و به منظور درمان چاقی موضعی و فراگیر در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. شایع‌ترین نواحی مورد درمان عبارتند از شكم، پهلو، بازو، بالای پا، پشت پا و غبغب، عمل لیپولیز معمولا به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. درمان یك مرحله‌ای بوده و پرتو لیزر از طریق پروب‌های 2-1 میلی‌لیتری وارد نسج زیرپوستی شده به آرامی بافت چربی را ذوب كرده و با كانولاهای مخصوص بیرون می‌كشد. در تكنیك اینجانب طی یك جلسه می‌توان حجم‌های بالای چربی بالغ بر 12-10 لیتر از نواحی مختلف بدن استخراج كرد.

 

  برای بسیاری از خوانندگان مجله عنوان «پیكر تراشی» با نام شما عجین شده است. آیا این روش نوعی جراحی پلاستیك و زیبایی است یا ماهیت متفاوتی دارد؟

بادی كانتور یا پیكرتراشی مبحث گسترده‌ای در دانش جراحی پلاستیك و زیبایی را به خود اختصاص داده و مشتمل بر مجموعه روش‌های جراحی و غیرجراحی به منظور فرم‌دهی به نواحی مختلف بدن است. در گذشته لیپوساكشن و لیفت جراحی بیشترین تعداد این موارد را تشكیل می‌داد. اگرچه هنوز هم در مواردی از این روش‌ها استفاده می‌شود ولی پیدایش روش جدید لیپولیز با اشعه لیزر با استقبال بسیار زیاد بیماران و جراحان روبه‌رو شده و در حال حاضر بیشتر بیماران اینجانب با این روش جدید تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

  به چه دلیل امروزه لیپوساكشن طرفداران گذشته خود را از دست داده است؟

در روش‌های سنتی بادی كانتور و از جمله لیپوساكشن محدودیت‌هایی وجود دارد كه از جمله آنها می‌توان به دوره نقاهت طولانی، خونریزی زیاد حین عمل، نیاز به بیهوشی عمومی و در نتیجه عوارضی غیرقابل پیش‌بینی مانند ترومبوز عروقی (لخته شدن خون در رگ‌ها) یا آمبولی چربی (ورود قطرات چربی به ارگان‌های حیاتی مانند مغز و ریه) اشاره كرد. پس از انجام لیپوساكشن و خارج كردن چربی موضعی معمولاً پوست ناحیه دچار افتادگی شده و در آینده نیازمند كشیدن پوست یا لیفت به روش جراحی است.

 

  وجه تمایز روش لیزر لیپولیز نسبت به روش‌های پیشین چیست؟

فناوری لیپولیز یا پرتولیزر كه طی دهه اخیر معرفی شده انقلاب و تحولی بزرگ در زمینه بادی كانتور به ارمغان آورد. اساس سیستم لیزر لیپولیز بر مبنای تخریب دیواره سلول‌های چربی با مكانیسم حرارتی است كه منجر به تخلیه یكنواخت و برگشت‌ناپذیر چاقی موضعی در نواحی مختلف بدن می‌شود. این فناوری به دلیل منعقد ساختن عروق زیرجلدی مانع خونریزی حین عمل شده و از ورود چربی به خون (آمبولی) جلوگیری می‌كند. تابش اشعه لیزر به بافت زیرجلدی موجب بازآرایی رشته‌های كلاژن و در نتیجه جمع‌شدن پوست لیفتینگ یا Tightening شده و سلولیت‌های موضعی را نیز از بین می‌برد.

 

 آیا سن و جنسیت در انتخاب این روش درمانی مؤثر است؟ و آیا افراد مبتلا به بیماری قندخون، یا چربی خون می‌توانند از این روش استفاده كنند؟

لیزر لیپولیز محدودیت سنی و جنسی نداشته و در افراد بالای 18 سال ایمنی آن به اثبات رسیده است. 20 تا 30 درصد بیماران را آقایان تشكیل می‌دهند به‌ویژه به منظور كوچك كردن سایز شكم و پهلو. همچنین بزرگی سایز سینه در آقایان (ژنیكوماستی) مشكل شایعی است كه به خوبی و در یك مرحله با روش لیپولیز قابل اصلاح است. انجام لیپولیز و كاهش بافت چربی دور شكم تأثیر بسزایی در كنترل چربی و قندخون داشته و به سلامت دستگاه قلب و عروق كمك می‌كند.

 

 آیا روش لیپولیز در خانم‌های مجرد نیز امكان‌پذیر است؟

بسیاری از افراد مراجعه‌كننده برای اعمال جراحی و غیرجراحی بادی كانتور را خانم‌های مجرد تشكیل می‌دهند. روش لیزر لیپولیز هیچ‌گونه مشكل یا عارضه‌ای از این بابت نداشته و مشكلی از نظر بارداری یا شیردهی در آینده ایجاد نمی‌كند. افرادی كه به دنبال نوسانات زیاد وزن یا بارداری‌های قبلی دچار شلی یا افتادگی پوست شكم در حد خفیف باشند نیز می‌توانند ازاین روش بهره ببرند. تحریك كلاژن‌سازی در نسج پوست به دنبال تابیدن پرتو لیزر نوعی لیفتینگ همزمان غیرجراحی نیز انجام می‌دهد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز