Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:57

16
اردیبهشت
مـشاوره زيبـايی

مـشاوره زيبـايی

پسر سه ‌ساله‌ام هر بار بعد از اينكه زمين مي‌خورد، خراش كوچكی روي صورتش...

مـشاوره زيبـايی

 

 

پسر سه ‌ساله‌ام هر بار بعد از اینكه زمین می‌خورد، خراش كوچكی روی صورتش به‌جا می‌ماند با چه كرمی می‌توان این زخم‌ها را ترمیم كرد؟

کرم‌های ترمیم‌کننده زخم بسیاری در بازار وجود دارد و شما می‌توانید با راهنمایی پزشک‌تان مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید استفاده منظم از میوه و سبزیجات تازه باعث تسریع در بهبود زخم‌ها می‌شود.

 

 

از چه سنی باید از كرم‌های دور چشم و دور لب استفاده كرد؟

استفاده از مرطوب‌کننده و چرب‌کننده‌های دور لب برای همه سنین توصیه می‌شود. کرم‌های دور چشم با توجه به سن پوستی فرد و با توجه به اولین علائم چروک‌های ملایم دور چشم باید استفاده شوند.

 

 برای از بین بردن ترك‌های شکم حین بارداری آیا می‌توان از لیزر استفاده كرد؟

استفاده از هرگونه لیزر در افراد حامله ممنوع می‌باشد.

 

 

  خانمی 26 ساله‌ای هستم. همسرم علاقمند است جهت زیبایی بهتر صورت اقدام به كاشت گونه كنم. اما خودم كمی از این عمل واهمه دارم در صورت مبادرت به چنین كاری چهره‌ام مخدوش شود. از مشاور محترم این سوال را دارم كه عوارض و پیامدهای منفی گذاشتن گونه چیست و به طور كلی آیا كمكی به زیبایی فرد می‌كند یا خیر.

بزرگ كردن گونه می‌تواند هم با روش‌های جراحی انجام شود. هم روش‌های غیر جراحی. اینكه كدام روش برای شما مناسب است باید توسط پزشك شما بعد از معاینه چهره شما تعیین شود. چنانچه فردی مجرب در محیط مناسب با مواد استاندارد و مطمئن این كار را برای شما انجام دهد. عوارضی مانند واكنش‌های حساسیتی، عفونت، غیر قرینگی صورت بسیار كم خواهد بود.

 

 دختر 25 ساله‌ای هستم از طالقان مدت 6 ماه است كناره‌های ناخن دستم پوسته پوسته می‌شود. این در حالی است كه همزمان با آن گوشه‌های لبم هم خشك و زخم می‌شود. این اتفاق آزارم می‌دهد. كمی هم گوشه‌گیر و منزوی شده‌ام. از آنجایی كه این اتفاق برای زیبایی دست و صورت من اثر منفی دارد. لطفاً بگویید علت چیست؟ و چه راهكارهای درمانی خاصی برای آن وجود دارد؟

شما باید به صورت دقیق معاینه و از نظر كمبود املاح معدنی، ویتامین، كم‌كاری تیروئید، كم‌خونی سابقه حساسیت و اگزما بررسی شوید و سپس درمان مناسب برایتان انجام شود توجه داشته باشید ممكن است مشكل شما صرفاً خشكی پوست ساده باشد و با مرطوب كننده‌ای ساده درمان شوید. در مورد پوسته شدن ناخن‌ها توجه كنید كه هنگام انجام كارهای‌تان از دستكش نخی و روی آن دستكش پلاستیكی استفاده كنید.

 

آیا استفاده از اپی‌لیدی برای نقاط مختلف بدن مضر است؟

در صورتی که به اپی‌لیدی حساسیت ندارید و دچار جوش، خارش و قرمزی پوست نمی‌شوید، می‌توانید از آن برای همه نقاط بدن استفاده کنید.

 

 آیا آرایش كردن موجب تشدید آكنه می‌شود؟

در صورتی که علت آکنه‌های شما چربی پوست‌تان باشد، باید از محصولات آرایشی فاقد چربی استفاده کنید. حتما آرایش خود را شب به شب با مواد پاک‌کننده تمییز کرده و از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

 

از مشاور محترم این سوال را دارم كه كرم‌‌های ضدآفتاب هر كشور با توجه به آب و هوای آن منطقه ساخته شده است و سایر كشورها از آن كرم نمی‌توانند استفاده كنند. آیا این مطلب صحت دارد. 

کرم ضد آفتاب دارای فیلتر‌های فیزیکی و شیمیایی برای جلوگیری از مواجهه پوست با اشعه‌های مضر آفتاب یعنی UVB,UVA می‌باشد و این در تمامی ضد آفتاب‌ها یکسان می‌باشد. آنچه ضد آفتاب‌ها را از هم تمایز می‌دهد فاکتور(SPF  (sun protection factor یا میزان قدرت یک کرم در جذب یا انعکاس اشعه مضر آفتاب می‌باشد. در کشور‌های مختلف بسته به شدت نور آفتاب از کرم‌هایی با SPF متفاوت استفاده می‌شود. بدیهی است در مناطقی که شدت تابش نور خورشید زیاد است کرم‌هایی باSPF  بالاتر باید استفاده شود و تعداد دفعات تجدید ضدآفتاب باید بیشتر شود.

 

 خانم 24 ساله‌ای هستم از آستارا كه جهت فرم‌دهی بهتر موهای خود از ژل، تافت، واكس مو استفاده می‌كنم البته به طور همزمان، از مشاور محترم این سوال را دارم استفاده از این مواد در درازمدت ضرر دارد. در تبلیغات این گونه مواد مشاهده می‌كنیم كه ذكر می‌گردد كه جهت تقویت، جلوگیری از ریزش مو، آیا این حرف صحت دارد. توصیه شما در زمینه استفاده از این‌گونه مواد چیست؟

هیچکدام از مواردی که شما ذکر کردید جهت تقویت مو استفاده نمی‌شوند و صرفا جهت آرایش و زیبایی مو کاربرد دارند. این مواد عوارضی مانند ایجاد حساسیت، خارش، نازک و خشک شدن و ریزش مو ایجاد می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود این مواد به صورت دائمی استفاده نشود، زیاد روی سر باقی نماند و سریع‌تر شسته شوند.

 

20 ساله هستم، پوست چربی دارم كه شل و چروك شده است از چه محصولی استفاده كنم؟

شما باید در ابتدا چربی پوست خود را با محصولات مخصوص پوست چرب کنترل کنید. سپس چروک و شلی پوست‌تان را با محصولات ضدچروک درمان نمایید. برای انتخاب کرم مناسب از پزشک‌تان راهنمایی بگیرید.

 

چند سال است كه موهایم را رنگ می‌كنم و به تازگی دچار ریزش موی شدید شده‌ام، لطفاً مرا راهنمایی كنید.

ریزش مو دلایل فراوانی دارد؛ از جمله مشکلات درونی مانند کم‌خونی، مشکلات غدد و هورمونی، مشکلات عصبی و... بنابراین، ابتدا باید این علت‌های زمینه‌ای حذف شوند و سپس مشکلات خارجی مانند رنگ کردن مو، اتو کردن مو و... بررسی گردند.

 

آیا استفاده از كرم حلزون و رژودرم مناسب است؟

رژودرم کرم بسیار خوبی است و برای بازسازی پوست و ترمیم زخم‌ها، به تنهایی یا به همراه کرم‌های دیگر با مشورت پزشک‌تان می‌توانید آن را مصرف کنید. در مورد کرم حلزون مطالعات زیادی انجام نشده و از نتایج استفاده از آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

 

آیا ضدآفتاب اوریاژ و بیودرما را می‌توان برای دور چشم هم استفاده كرد؟ كرم دور چشم را از چه سنی باید شروع كرد؟

ضد آفتابی که روی آن ذکر شده «مخصوص دور چشم»، فقط قابل استفاده برای نواحی اطراف چشم می‌باشد.  به یاد داشته باشید ضدآفتاب‌های معمولی نباید اطراف چشم استفاده شوند. سن استفاده از کرم دور چشم به سن پوستی فرد بستگی دارد. بهترین زمان برای شروع کرم‌های دور چشم زمانی است که فرد اولین آثار چروک‌های ملایم را در اطراف چشمش می‌بیند.

 

آیا در خانم‌های شیرده یا حامله امكان لیرز موهای زائد وجود دارد؟

خانم‌های حامله نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند، ولی استفاده از لیزر برای خانم‌های شیرده مجاز می‌باشد.

 

كدام ویتامین‌ها برای پوست مفیدند؟

ویتامین‌های C، B، A، بیوتین، مواد معدنی مانند زینک و سلنیوم برای پوست بسیار مفید هستند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 576 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز