Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:51

28
آذر
آرايشگر خود باشيد

آرايشگر خود باشيد

خاكستري شدن موها هميشه نشان از تجربه و بلوغ فكري است ولي اين...

آرايشگر خود باشيد

 

 

خاكستری شدن موها همیشه نشان از تجربه و بلوغ فكری است ولی این بدان معنا نیست كه شما باید موهای خاكستری خود را در دید همگان قرار داده و نتوانید رنگ آنها را تغییر دهید چه احساسی پیدا می‌كنید وقتی با دوست‌تان كه هم سن‌وسال شما است در پاركی قدم می‌زنید و كودكی شما را عمو و یا عمه خطاب می‌كند و دوست شما را برادر یا خواهر صدا می‌زند بخشی از این تفاوت در ظاهر به دلیل تفاوت در رنگ موهاست.

ممكن است بگویید كه قادر نیستید هر ماه مبالغ زیادی صرف رنگ كردن موهای خود در آرایشگاه‌ها بپردازید. ما پیشنهاد می‌دهیم خودتان این كار را در خانه انجام دهید.

 

رنگ‌ موهای دائمی

رنگ مو نه تنها موهای خاكستری را می‌پوشاند بلكه موها را ضخیم‌تر و رنگ چهره را روشن‌تر می‌كند. برای رنگ كردن موهای‌تان فقط كافی است رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب كرده یك جفت دستكش و یك آینه و شانه تهیه كرده و البته به نكات زیر دقت كنید:

 رنگ‌های دائمی بهترین انتخاب برای رنگ كردن موهای سفید و خاكستری  هستند.

 موهای خود را از جلوی سر تا پشت سر به بخش‌های مختلف تقسیم كنید و سپس به تدریج رنگ را روی هر یك از قسمت‌های مو بمالید. تقسیم مو باعث می‌شود كه رنگ به مقدار مساوی و یكسان به همه قسمت‌های مو برسد و كاملا موها را پوشش دهد. اگر موهای جلوی شما چتری است و یا ضخامت آن خیلی زیاد است و یاخیلی پر است. جلوی مو را خود به چند قسمت تقسیم كنید.

 

 

سن خود را در نظر بگیرید

زمانی كه رنگ مو انتخاب می‌كنید، به سن خود نیز توجه كنید و رنگ مویی را انتخاب كنید كه متناسب با سن شما باشد. رنگ‌ موهای خیلی روشن و یا خیلی تیره معمولاً برای هر فردی مناسب نیستند اگر قصد دارید موهای‌تان را روشن كنید، فقط آنها را دو درجه روشن‌تر از موهای طبیعی‌تان كنید. دو درجه رنگ مو روشن‌تر باعث می‌شود خطوط ریز و تیرگی‌های پوست و لكه‌ها و پیری پوست كمتر مشخص شود.

  به جای استفاده از رنگ موهای تركیبی آماده از رنگ موهایی استفاده كنید كه خودتان آنها را در یك كاسه آماده كنید و با یك برس روی سر می‌مالید. رنگ موهای آماده را باید به صورت یك‌جا و یكدفعه استفاده كنید ولی از این رنگ موها چند بار می‌توان استفاده كرد.

 

 

مراقب ریشه‌های مو باشید

افرادی كه موهای كوتاه‌تری دارند هنگام رنگ كردن باید بیشتر مواظب ریشه‌های مو باشند. بهتر است اجازه دهید كه ریشه‌ موهای‌تان كمی تیره‌تر از ساقه بماند و رنگ نخورد.

 بعد از رنگ كردن موها، یك كلاه روی سر خود قرار دهید تا حرارت و گرما به‌طور طبیعی موجب پردازش و رنگ موها شود.

 قبل از اینكه موها را رنگ كنید، مطمئین شوید كه آنها كاملا سالم هستند. رنگ كردن موهای خشك كه مستعد شكنندگی هستند اصلاً كار درستی نیست.

 48 ساعت قبل از استفاده از رنگ مو مقداری از آن را روی دست یا آرنج خود تست كنید تا مطمئن شوید هیچ آلرژی به آن ندارید.

 هنگام رنگ كردن موها استفاده از دستكش را فراموش نكنید و با توجه به دستورالعمل داخل جعبه، رنگ مو را درست كنید.

 بعد از سپری شدن مدت زمان لازم، موها را به دقت بشویید و آن را شامپو كنید.

 زمان ماندگاری رنگ بر روی موها داخل دستورالعمل رنگ‌ها نوشته شده است. دقت كنید كه مقدار اكسیدان مصرفی نباید از آنچه كه در دستورالعمل است،‌ بیشتر شود.

 اگر موهای شما سفید است، حتماً از قسمت جلوی موها شروع به رنگ كردن كنید. موهای سفید حداقل باید به مدت 45 دقیقه آغشته به رنگ باشند.

 حتما پس از رنگ كردن موها، از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده كنید و موها را تا زمانی كه خیس هستند شانه نكنید و از سشوار كردن آنها خودداری ورزید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 452 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز