Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:36

18
آذر
پوست‌ تيره را چگونه روشن كنيم؟!

پوست‌ تيره را چگونه روشن كنيم؟!

آيا شما جزء آن دسته از افرادي هستيد كه به رنگ پوست خود اهميت مي‌دهيد...

پوست‌ تيره را چگونه روشن كنيم؟!

 

 

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید كه به رنگ پوست خود اهمیت می‌دهید؟ باید گفت تیره شدن پوست دلایل مختلفی دارد كه علت اصلی آن به تولید بیش از حد رنگدانه مرتبط می‌شود. پوست‌های تیره به نسبت پوست‌های روشن دارای ملانین بیشتری هستند. این مقاله به شما كمك خواهد كرد تا با استفاده از ماسك‌های پوست خود را كمی روشن‌تر كنید.

 

شایع‌ترین علل تیرگی رنگ پوست

 وراثت: پدر و مادرهایی كه رنگ پوست‌شان تیره‌است، معمولاً فرزندان‌شان نیز دارای پوست تیره هستند و به نظر می‌رسد كه ژن‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند.

 تجمع  بیش از حد رنگدانه‌ها: تولید بیش از حد ملانین باعث تیرگی بیش از حد می‌شود.

 بیماری‌ها و اختلالات پوستی مانند شرایطی كه موجب خارش و در نهایت ضخامت و تیرگی پوست می‌شود.

 قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و اشعه UV نیز موجب تیرگی پوست می‌شود، زیرا پوست برای محافظت از نور در برابر نور خورشید، ملانین بیشتری تولید می‌كند.

در اینجا برخی از روش‌های خانگی رفع تیرگی پوست و تبدیل پوست تیره به پوست روشن اشاره خواهیم كرد. البته باید این دستورالعمل‌ها را به صورت روزانه انجام داده و آنها را جزء برنامه خود قرار دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود:

 

ماسك‌های روشن كننده

مواد لازم:

شیر  ............................... 1 قاشق غذاخوری

عسل ............................. 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو ............................ 1 قاشق چایخوری

روغن بادام ..................... یك قاشق چایخوری

پودر شیرین بیان  .............1قاشق مرباخوری پر

مواد فوق را با یكدیگر تركیب كنید و روی صورت بمالید به مدت نیم‌ساعت صبر كنید و سپس با آب ملایم بشوئید تا علاوه بر درخشش پوست، لكه‌های قهوه‌ای روی پوست شما نیز از بین بروند.

 

مواد لازم:

پودر جو دوسر ................................................... 1 قاشق مرباخوری

ماست آب‌گرفته تازه(كیسه‌ای)  ........................... 1 قاشق مرباخوری

پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط كرده تا خمیری یكدست به دست آید مثل ماسك روی صورت بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید و با یك حوله نرم خشك كنید و هفته‌ای دوباره تكرار شود تا تمامی لكه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

قرار دادن سیب‌زمینی خام برش داده شده بر روی پوست و دور چشم نیز لكه‌ها و علامت‌های پوستی را از بین می‌برد. بعد از خوردن پرتقال كمی از آن را لایه لایه كرده و روی صورت قرار دهید. لایه‌های پرتقال هم لكه‌ها و زخم‌های پوستی را از بین می‌برد، فقط دقت كنید كه این ماسك را باید بعد از 15دقیقه با آب سرد بشوئید.

به مدت دو هفته هر شب 4 عدد بادام آسیاب‌شده را در شیر خیس كنید و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح آن را با آب سرد بشوئید.

15الی 20 روز و روزی دو مرتبه مخلوطی از گوجه‌فرنگی رنده شده و 2 الی 3 قطره آبلیمو را روی پوست قرار دهید.

(البته در صورتیكه پوست شما به گوجه فرنگی حساس نباشد و دچار قرمزی و خارش نشوید!)

 

رژیم غذایی برای پوست‌های تیره

اگرچه به طور خاص، هیچ غذای خاصی فوراً پوست شما را روشن نمی‌كند، ولی قطعاً یك رژیم غذایی متعادل می‌تواند به داشتن پوستی درخشان كمك كند. نوشیدن مقدار زیاد مایعات، پوست را هیدراته و به دفع سموم از بدن كمك می‌كند. از مصرف بیش از حد غذاهای سنگین و چرب خودداری كنید، غلات كامل، حبوبات، میوه‌جات تازه و سبزیجات را در رژیم غذایی بگنجانید. همراه با غذا، حتماً سالاد بخورید و تا آنجا كه می‌توانید، مصرف چای و قهوه را كاهش دهید. ویتامین‌های A، B، C، E در سلامت پوست بسیار مفیدند. در وضعیتی كه شخص دچار كمبود برخی از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها از جمله ویتامین B12 شود، این كمبود می‌تواند به شكل لكه‌های پوست روی پوست ظاهر شود. برخی از مواد غذایی تأثیر ملانین‌ها را روی پوست تشدید می‌كنند؛ مثل كرفس كه متخصصان پوست معتقدند مصرف بیش از اندازه آن‌موجب تیرگی رنگ پوست می‌شود. تغذیه تأثیر قابل توجهی بر تمام اعضای بدن دارد و پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قبل از اینكه به سراغ مصرف داروها و مكمل‌های شیمیایی بروید، بهتر است رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید كه با حفظ وزن مناسب و مصرف به اندازه تمامی گروه‌های غذایی از جمله غلات، پروتئین‌ها، سبزیجات، لبنیات، علاوه بر سلامتی بدن، موجب درخشندگی پوست خود نیز می‌شوید. هیچ‌گاه برای كاهش شدید وزن خود به رژیم‌های نادرست متوسل نشوید. رژیم‌های غیراصولی بدن را دچار فشار و شوك می‌كنند و تأثیر منفی آن روی پوست و سایر اندام‌های بدن ظاهر می‌گردد. كمبود ویتامین E موجب تیرگی پوست می‌شود.

.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز