Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:08

28
مهر
زيبايی قربانی عادت‌های بـد!!

زيبايی قربانی عادت‌های بـد!!

همان طور که می‌گویند شما همان چیزی هستید که میل می‌کنید درست غذا ...

زيبايی قربانی عادت‌های بـد!!

 

 

همان طور که می‌گویند شما همان چیزی هستید که میل می‌کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره‌ای سالم کمک می‌کند. وقتی احساس خوبی در مورد چیزهایی که میل می‌کنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می‌کنید برا ی شما مفید است. این شانس را دارید که از چهره‌ای که می‌خواهید برخوردار باشید در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد که نه تنها به شما کمک می‌کند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می‌کند چهره‌ای فوق‌العاده نیز داشته باشید.

 

  در هوای سرد و ابری به پوست‌تان ضدآفتاب نمی‌زنید

نورخورشید همواره به پوست آسیب می‌رساند. اثرات زیانبار هر دو اشعه UVA, UVB روی پوست در درازمدت بروز چین‌وچروك‌ها و افزایش آنهاست.توجه داشته باشید که این امواج در هوای ابری هم بطورقابل توجهی به سطح پوست می‌رسند.این امواج علاوه بر چین‌وچروك‌ها باعث به‌وجود آمدن لكه‌های ریز قهوه‌ای نیز می‌شوند. توجه و مراقبت از پوست مثل مسواك زدن دندان‌ها باید یك برنامه همیشگی و دائم باشد. همانطور كه مرتب به پوست‌تان مرطوب كننده می‌زنید، باید به‌طور مرتب از كرم‌های ضد آفتاب نیزاستفاده كنید.

 

  وسایل آرایشی خود را نمی‌شوئید و آنها را تمیز نمی‌كنید

برخی از وسایل آرایشی را باید به‌طور مرتب بشویید، زیرا در اثر روغن‌های موجود در محصولات آرایشی، پوسته‌های مرده، باكتری‌ها و قارچ‌ها انباشته می‌شوند و برای پوست تان بسیار مضر هستند. فرچه‌ها، پدها و . . . آلوده حتی روی نحوه و شكل آرایش شما نیز اثر می‌گذارند و باعث می‌شوند، آرایش‌تان آنگونه كه می‌خواهید زیبا به نظر نرسد. متخصصان می‌گویند كه شستن فرچه‌ها و پد‌های آرایشی حداقل ماهی یك‌بار لازم است. این‌كار را هر هفته و با استفاده از یك شامپوی ملایم انجام دهید.

 

  جوش‌های صورت‌تان را می‌تركانید و فشار می‌دهید

به نظرتان این جوش‌ها خیلی بد می‌رسند؟ ولی با دستكاری كردن و فشار دادن آنها، وضعیت از این هم بدتر می‌شود، زیرا انگشتان شما هنگام فشار دادن پوست به لایه‌های زیرین آن نیز آسیب می‌رسانند و به همین ترتیب جوش‌ها ملتهب‌تر می‌شوند. علاوه بر این، باكتری‌های آن جوش در سایر مناطق صورت‌تان پخش می‌شود و جوش‌های جدیدی نیز به وجود می‌آید. بعلاوه پوست در محل فشار دادن دچار تغییر رنگ قهوه‌ای می‌شود.

بهتر است دست‌ها را از روی صورت‌تان بردارید و به پزشک مراجعه کنید.

 نــاخــن‌های‌تان را مـی‌جــویــد و یـا موهای‌تان را می‌كشید

با این كار نه تنها ناخن‌های‌تان كثیف و نامرتب به نظر می‌رسند، بلكه در اطراف آنها بستری مناسب برای رشد باكتری‌های عفونی به وجود می‌آید و علاوه بر این موارد، میکروب‌های نهفته بین ناخن‌ها راحت‌تر وارد دهان می‌شوند. بنابراین سعی كنید همواره خودتان ناخن‌های خود را كوتاه كنیدو از سوهان ناخن استفاده كنید و روی آنها را مرطوب كنید.

 

  خوابیدن با آرایش

شاید گاهی اوقات بسیار خسته باشید، آنقدر كه حتی توان شستن صورت‌تان را نداشته باشید ولی شستن صورت و پاك كردن آرایش روزانه قبل از رفتن به رختخواب یك انتخاب نیست، ضرورت است. پوست یكی از ارگان‌هایی است كه باید مرتباً تجدید و نوسازی شود و این اتفاق در حالتی كه شما خواب هستید نیز رخ می‌دهد. وقتی كه آرایش خود را قبل از خواب پاك نمی‌كنید، پوست‌تان این فرصت را از دست می‌دهد و به صورت طبیعی نمی‌‌تواند تجدید شود. وقتی كه خسته هستید و حتی آنقدر تاب و توان ندارید كه صورت‌تان را بشویید، می‌‌توانید از محلول‌های پاك‌كننده آرایش صورت استفاده كرده و چربی به وجود آمده روی سطح پوست را پاك كنید. این محلول‌ها باعث مرطوب شدن پوست نیز می‌شوند. بعد از پاك كردن آرایش می‌‌توانید از كرم ضد چروك شب نیز استفاده كنید.

 

  عادت دارید پلک‌هایتان را با دست بخارانید

سعی كنید هر طور شده این عادت را به زودی ترك كنید. این كار باعث می‌شود كه چشم‌های‌تان دچار خشكی، حساسیت و حتی درد شوند. اصطكاك ایجاد شده باعث تحریك پوسته مخاطی و ترشح هیستامین می‌شود و به همین دلیل اطراف چشم حساس‌تر شده و بیشتر می‌خارد و متورم می‌شود. علاوه بر آن با انجام این‌كار كلاژن پوست آسیب می‌بیند و حالت ارتجاعی آن كم می‌شود.

برای آنكه خیلی سریع از این وضعیت خلاص شوید، از قطره چشم استفاده كنید تا خشكی چشم‌ها برطرف شده و آنها نرم‌تر شوند. سپس پوست نواحی اطراف چشم‌ها را با كرم دور چشم معمولی مرطوب كنید. در صورت برطرف نشدن خارش چشم‌ها، هرچه زودتر به پزشك مراجعه كنید.

 بیش از اندازه پوست‌تان را لایه‌‌برداری می‌كنید

همچنان كه سن‌تان بیشتر می‌شود. نیاز بیشتر به رفع سلول‌های مرده پوست (لایه مرده پوست) دارید تا پوست درخشان‌تر و نرم‌تری داشته باشید. اما هیچگاه نباید در انجام این‌كار زیاده‌روی كنید؛ زیرا با لایه‌‌برداری‌های متوالی لایه محافظ روی پوست از بین می‌رود و پوست متورم و قرمزتر به نظر می‌رسد. اگر پوست خشكی دارید، هفته‌ای یك‌بار از لایه‌برداری كه پزشك‌تان تجویز نموده استفاده كنید و اگر پوست بسیار چربی دارید، مانعی ندارد كه هر روز این‌كار را انجام دهید. پاك كننده‌ها و لایه‌بردارهایی كه حاوی اسید گلایکولیک هستند، باعث نرم‌تر شدن پوست می‌شوند و انتخاب‌های بهتری به شمار می‌روند.

  آنقدر پوست دست و پای خود را می‌خارانید كه باعث خراشیدگی آنها می‌شوید

معمولاً در شروع فصل پاییزاین اتفاق بیشتر می‌افتد و علت اصلی آن نیز كم‌آبی پوست است. در فصل سرما پوست ما خشك، حساس و پوسته پوسته می‌شود. وقتی‌كه حتی فقط كمی پوست خود را بخارانیم، حساس‌تر شده و بصورت یک سیکل معیوب خارش آن بیشتر می‌شود و دلمان می‌‌خواهد كه بیشتر به این‌كار ادامه دهیم، تا جایی‌كه از پوست خون می‌آید و مستعد عفونی شدن می‌شود. برای آنكه میزان رطوبت پوست‌تان كم نشود، هر روز آن را مرطوب كنید تا آب پوست‌تان محفوظ بماند و البته خارش سطح پوست‌تان هم كمتر شود. از مصرف صابون (به‌خصوص صابون‌های تند) هنگام دوش گرفتن پرهیز كنید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 451 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز