Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:39

28
مهر
بهداشت و مراقبت از مـوهـای رنـگ شده

بهداشت و مراقبت از مـوهـای رنـگ شده

56 درصد از افرادي كه موهاي‌شان را رنگ مي‌كنند، مي‌گويند كه قبلا موهاي...

بهداشت و مراقبت از مـوهـای رنـگ شده

 

 

56 درصد از افرادی كه موهای‌شان را رنگ می‌كنند، می‌گویند كه قبلا موهای سالم‌تری داشتند. رنگ كردن موها در خانه و توسط خودتان دشوار است و ممكن است موها را بسوزانید. برای ترمیم آسیب‌های وارد شده به موها بهتر است از یك ماسك مرطوب كننده مو استفاده كنید. این ماسك‌ها حاوی روغنی هستند كه موها را براق و نرم می‌كنند. قبل از رنگ كردن موها نیز می‌توانید از این ماسك‌ها استفاده كنید. هر چه موهای‌تان سالم‌تر باشند، در برابر رنگ‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. در سالن‌های آرایش برای درخشندگی بیشتر رنگ و حفظ سلامت موها از روغن‌های بدون آمونیاك استفاده می‌شود.

این روغن‌ها وارد كورتكس (مركز ساقه‌های مو) می‌شوند و از لایه بیرونی موها محافظت می‌كنند. آمونیاك باعث بازماندن رنگدانه‌های مو می‌شود و روغن بدون آمونیاك درست برعكس آن عمل كرده و به حفظ سلامت موها كمك می‌كند. بهتر است به تیره كردن موها بیشتر از روشن كردن آنها فكر كنید. رنگ‌های تیره‌تر نسبت به های‌لایت‌های روشن‌تر كمتر به موها آسیب می‌رسانند. زیرا وقتی موها را روشن می‌كنید، پوشش مو باز می‌ماند و رنگ مو از آن بیرون می‌زند، به همین دلیل ساقه‌های مو مات و كدر به نظر می‌رسند. وقتی كه موها را تیره‌تر می‌كنید، پوشش مو باز می‌ماند سپس با رنگدانه‌هایی كه مثل چسب عمل می‌كنند، پوشانده می‌شود. این رنگدانه‌‌ها باعث درخشش موها می‌شوند؛ قبلاً به رژلبی فكر كنید كه باعث تغییر رنگ لب‌ها نمی‌شود، ولی در یك حالت كاملا طبیعی به آن درخشندگی و جلوه بیشتری می‌دهد.

 

به موهای‌تان پروتئین بیشتری برسانید

اگر می‌خواهید موهای‌تان را روشن‌تر از رنگ قبلی كنید، بی‌شك به آنها آسیب بیشتری می‌رسانید و بهتر است از پر كننده‌های پلاتینیوم كه سرشار از پروتئین هستند، استفاده كنید تا سوراخ‌های ایجاد شده روی ساقه موها در اثر رنگ كردن آنها پر شود. 45 درصد از افرادی كه به طور مرتب موهای خود را رنگ می‌كنند، از ادامه این‌‌كار خسته شده‌اند؛ اما به دلایلی ترك این عادت نیز برایشان دشوار است.

برای آنكه ریشه موهای‌تان جان تازه‌ای بگیرند، بهتر است از رنگ كردن كلی موها (تمام موهای سر) یا استفاده از رنگ‌های بسیار روشن پرهیز كنید. این روزها برخی از آرایشگران با استفاده از روش‌های جدید موها را رنگ می‌كنند. در این روش به جای استفاده از فویل برای ایجاد‌های لایت از نوارهای چسبی كه از برخی تارهای مو به صورت دسته‌ای در برابر رنگ محافظت می‌كنند، استفاده می‌شود؛ به این ترتیب فقط بخش‌هایی از مو كه از این نوارها ندارند، رنگ می‌خورند. اگر چند سال است كه به طور مرتب موهای‌تان را روشن می‌كنید و حالا می‌خواهید كمی تغییر و تحول ایجاد كنید و البته این تغییرات چندان طولانی مدت هم نباشند، می‌توانید از رنگ‌های نیمه دائمی استفاده كنید. این رنگ‌ها در عرض شش الی هفت هفته كم‌كم محو می‌شوند و كمتر به موها آسیب می‌رسانند و می‌توانید تا هر وقت كه موهای‌تان بلند شود از آنها تا چند بار هم استفاده كنید؛ بدون آنكه نیاز به استفاده از فویل باشد.

 

قبل از رنگ كردن موها به نكات زیر دقت كنید

  44درصد از افرادی كه عادت به رنگ كردن موهای‌شان دارند، می‌گویند نمی‌توانند دو ساعت وقت بگذارند و روی صندلی بنشینند تا آرایشگر موهای‌شان را رنگ بزند 24 ساعت قبل از رنگ كردن موها بهتر است آنها را نشوئید، شامپوهای خشك مصرف نكنید و همچنین از چسب‌مو، تافت و شسوار نیز استفاده ننمایید تا موها خشك نشوند و شستن و رنگ زدن موها دشوار نشود. برای آنكه هنگام روشن كردن موها كمتر به آنها آسیب برسد، می‌توانید فقط لایه رویی آن را روشن كنید یا اینكه قاب دور صورت‌تان را رنگ روشن بزنید.

 49 درصد از افرادی كه تا به حال موهای‌شان را رنگ نكرده‌اند، رنگ طبیعی موهای‌شان را دوست ندارند. اما از اینكه یكباره تغییر كنند، می‌ترسند. افرادی كه شهامت تغییر دادن رنگ موهای‌شان با رنگ مو را ندارند، می‌توانند از ماسك نرم كننده استفاده كنند كه تا حدودی موها را تغییر رنگ می‌دهند سعی كنید از رنگ‌های نزدیك به رنگ طبیعی استفاده كنید. ماسك را با نرم كننده رقیق كنید و هر یك هفته در میان طبق دستورالعمل به موها بمالید. نرم كننده رنگ را با نرم كننده معمولی به نسبت 50 به 50 تركیب كنید. برای ایجاد نرمی بیشتر هر روز به موهای‌تان نرم كننده بزنید. برای بهبود كیفیت رنگ طبیعی موها، از نرم كننده استفاده كنید تا موهای طبیعی‌تان را روشن‌تر و درخشان‌تر كند. اینكار را به مدت 5 هفته پی در پی انجام دهید.

 49 درصد از افرادی كه از رنگ كردن موهای‌شان خودداری می‌كنند، به دلیل هزینه‌های گران آن این كار را انجام نمی‌دهند. برای آنكه رنگی كه به موها زده‌اید برای مدت زمان طولانی‌تر حفظ شود به هنگام دوش گرفتن با آب ولرم دوش بگیرید، زیرا آب داغ باعث تورم پوشش از بین رفتن رنگ مولكول‌های مو می‌شود. همچنین بیشتر از 3 بار موها را شامپو نزنید، یا اینكه از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده كنید در نهایت نیز از نرم كننده‌هایی استفاده كنید كه حاوی فیلتر محافظتی در برابر اشعه‌های UVA و UVB باشد تا در اثر تابش نور خورشید رنگ موها‌ی‌تان تغییر نكند و زیبایی خود را از دست ندهد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 558 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز