Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:21

14
شهریور
مراقبت از پوست در آقایان

مراقبت از پوست در آقایان

در زمان بلوغ در پسرها ترشح هورمون‌هاي مردانه‌اي همچون تستسترون...

مراقبت از پوست در آقایان

 

 

در زمان بلوغ در پسرها ترشح هورمون‌های مردانه‌ای همچون تستسترون افزایش می‌یابد. این هورمون‌ها تولید سبوم و یا چربی پوست را افزایش می‌دهند و باعث بروز جوش‌های سرسیاه (کومدون)، آکنه (جوش غرور جوانی) و پوست چرب می‌شوند. البته همه پسران نوجوان پوست چرب ندارند و تعدادی حتی از خشکی پوست رنج می‌برند. امروزه بسیاری از مردان برای سلامت پوست خود به استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده‌ و ضد آفتاب‌ها ‌متوسل می‌شوند. گرچه استفاده از این کرم‌ها تحت نظارت پزشک توصیه می‌شود، ولی نباید ازتأثیر منفی نوشیدن الكل و مصرف دخانیات بر پوست غافل شد! سیگار كشیدن و نوشیدن الكل باعث پیری زودرس پوست می‌شوند.

سیگار کشیدن باعث کاهش کلاژن (پروتین اصلی پوست) می‌شود و با تنگ کردن عروق پوست، خونرسانی پوست را کاهش می‌دهد و پوست بظاهر رنگ پریده و زرد بنظر می‌رسد. سیگار کشیدن رشد موی سر را کُند می‌کند و این اثر در آقایان از خانم‌ها واضح‌تر است. برای داشتن پوستی سالم، از كودكی باید مراقبت از پوست را آغاز كرد و در بزرگسالی با استفاده از محصولات مردانه و البته طبیعی و ایمن همچون مرطوب ‌كننده‌ها، كرم‌های ضدآفتاب، کرم‌ها و محلول‌های بعد از اصلاح، سلامت پوست را حفظ نمود.یافتن محصولات غیر سمی و مناسب برای كودكان با كمی دقت، بسیار آسان است.

برخی از برندها فقط به محصولات مردانه ایمن اختصاص دارند و حاوی مواد كاملاً گیاهی و طبیعی هستند. اگر آماده ایجاد انقلابی در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی همسر و پسرهای خود هستید، به پیشنهادات زیر توجه كنید كه بسیار ساده و كارآمد می‌باشند.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز