Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:49

23
مرداد
نكات طلايی در مراقبت از پوست‌ دست‌

نكات طلايی در  مراقبت از پوست‌ دست‌

نمك دريا پوست‌هاي خسته را جان تازه‌اي مي‌بخشد. پيش از حمام كمي نمك دريا ...

نكات طلايی در  مراقبت از پوست‌ دست‌

 

 

نمك دریا و پوست خسته و بدرنگ

نمك دریا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای می‌بخشد. پیش از حمام كمی نمك دریا را كه در ‌آب حل كرده‌اید. به بدن بمالید و سپس آبكشی كنید. ممكن است نمك كمی پوست شما را بسوزاند یا خارش مختصری ایجاد كند، اما با شست‌وشوی این مشكل رفع می‌شود.

 

 

لكه‌های پیری

بر اثر گذشت زمان لك‌ها و خال‌هایی روی پوست به وجود می‌آید. برای رفع یا كمرنگ كردن آنها، هفته‌ای یك‌بار، آب یك عدد لیموترش را با مقداری روغن سالاد یا روغن مایع آشپزی و یا نوعی روغن زیبایی (روغن‌هایی كه در بهبود و سالم‌سازی پوست مصرف می‌شوند) مخلوط كنید و دست را در آن فرو برید، طوری كه تمام دست را بپوشاند.

 

 

ناخن‌های كوتاه و بلند

اگر نمی‌توانید ناخن‌هایتان را تمیز نگهدارید، آنها را كوتاه كنید و اگر یكی از ناخن‌هایتان شكست بقیه ناخن‌ها را به همان نسبت كوتاه كنید.

 

 

به طبیعت نزدیك‌تر

اگر رنگ طبیعی ناخن‌ها را ترجیح می‌دهید برای جلوگیری از زود شكستن ناخن‌ها و نیز جلوه دادن به آنها می‌توانید از برق ناخن استفاده كنید. زیر ناخن‌ها را نیز می‌‌توانید با مدادهای سفید مخصوص ناخن، رنگ بزنید.

 

 

ماساژ دست

یك آرنج را به میز تكیه دهید و با دست دیگر كرم دست را از سر یك انگشت تا مچ دست بمالید. سپس كرم را خوب روی انگشت به طرف مچ پخش كنید و ماساژ دهید. این حركت را انگشت به انگشت تكرار كنید، درست مثل اینكه می‌خواهید دستكش تنگی را به دست كنید. بعد دست را از ناحیه مچ تكان دهید و شل كنید. سپس این حركات را برای دست دیگر تكرار كنید. روش دیگر ماساژ دست، فشار آوردن به كف دست و ادامه حركت به طرف نوك انگشتان است. در این روش، پس از مصرف كرم دست، باید با حركات دورانی از مچ و كف دست به طرف انگشتان پیش بروید و روی هر انگشت جداگانه كار كنید بی‌آنكه هیچ عجله‌ای داشته باشید!

 

 

ورزش دست‌ها

پیانو بزنید تا انگشتان نرمی داشته باشید. برای این نرمش نیاز به پیانو نیست. كافی است سر انگشتان را روی میز بگذارید (سر ناخن‌ها روی میز قرار نگیرد) و بعد انگشت كوچك را بلند كنید و دوباره روی میز بگذارید. هنگام این حركت، انگشتان دیگر باید روی میز باشند و حركتی نكنند. این نرمش را ده بار تكرار كنید و سپس انگشتان دیگر را یكی یكی به همین ترتیب ورزش دهید. ورزش دیگر ضرب گرفتن است. درست مثل موقعی كه بی‌قرار هستید، با انگشتان خود روی میز ضرب بگیرید. بعد از انجام این حركات دست‌ها را بالای سر ببرید و یكی دو دقیقه به همان حال بگذارید. ورزش مفید دیگر كه به بهبود گردش خون دست‌ها كمك می‌كند، مشت كردن دستها و سپس باز كردن و كشیدن انگشتان است. این حركت را چندبار به تناوب انجام دهید و این كار را چند بار در روز تكرار كنید.

 

سركه سیب و ناخن: سركه سیب به استحكام ناخن‌ها كمك می‌كند. اگر ناخن‌های شكننده‌ای دارید گهگاه آنها را در سركه سیب فرو برید تا مقاومت بیشتری پیدا كنند و سخت‌تر شوند.

 

با دستكش كار كنید!: كارهای خانه به‌خصوص شستن ظروف را با دستكش انجام دهید. اگر پوست‌تان به دستكش‌های لاستیكی حساسیت دارد، زیر آن دستكش نخی بپوشید.

 

 

از كرم محافظ كمك بگیرید!: در پاره‌ای موارد كار كردن با دستكش مشكل است. مثلاً بعضی كارهای باغبانی را حتماً‌باید با دست انجام داد. در اینگونه موارد از كرم محافظ استفاده كنید و زیر ناخن‌ها را با صابون جامد پر كنید تا گل و خاك زیر ناخن‌ها نرود.

 

ناخن‌های مرتب: اگر ناخن‌های سست و شكننده‌ای دارید، آنها را كوتاه و یكدست كنید. هیچ چیز زشت‌تر از ناخن‌های ناجور و كوتاه و بلند نیست. اینگونه ناخن‌ها آسیب‌پذیر نیز هستند و ممكن است طوری بشكنند كه شما را مدتی گرفتار كنند.

 

به ناخن‌ها مرطوب كننده بزنید: هنگام مصرف مرطوب كننده، ناخن‌ها را فراموش نكنید. حتماً قدری مرطوب كننده روی ناخن‌ها بمالید.

 

كرم پاك كننده به جای صابون: شستن مكرر دست‌ها با آب و صابون سبب خشكی پوست می‌شود. روزی یكی دوبار نیز می‌توانید دست‌ها را با كرم پاك كننده یا لوسیون و دستمال كاغذی تمیز كنید.

 

رشد ناخن‌ها: اگر ناخن دستتان شكسته یا افتاده است حدود شش ماه طول می‌كشد تا ترمیم شود و رشد كند. پس ناامید نباشید و در این فاصله به توصیه‌های پزشك توجه كنید.

 

لاك‌برها زیان آورند: موادی كه لاك ناخن را حل می‌كنند و از روی ناخن برمی‌دارند، برای دست‌ها و ناخن‌ها مضرند. سعی كنید از این مواد زیاد استفاده نكنید.

 

تغذیه و ناخن: پروتئین، آهن، كلسیم، پتاسیم، ویتامین B و ید به سلامت ناخن‌ها كمك می‌كنند.اگر می‌‌خواهید ناخن‌های سالمی داشته باشید ماست، زردآلو، بادام زمینی، كرفس، هویج، سویا، تخم‌مرغ و ماهی بخورید.

 

لاك‌ ناخن بیرنگ:لاك ناخن بر استحكام ناخن‌ها می‌افزاید. از لاك ناخن‌های بیرنگ كه لایه محافظی بر روی ناخن‌ها می‌سازند نیز می‌توانید استفاده كنید.

 

آب و نمك: اگر یك قاشق چایخوری نمك معمولی به نصف لیوان آب سرد بیفزایید و ناخن‌ها را در آن فرو برید و دو سه دقیقه به همان حال بگذارید، نتیجه خوب آن را می‌بینید. نمك طعام به استحكام ناخن‌ها كمك می‌كند.

 

آرنج‌ها: تكیه گاه بدن: آرنج‌ها خیلی زود دچار چین‌وچروك می‌شوند، چون به آنها تكیه می‌كنیم. پوست این قسمت از بدن سخت و خشك است و به مرور زمان بدتر نیز می‌شود، مگر اینكه با لیف، زبری آن را برداریم و پس از خشك كردن، لوسیون بزنیم.

 

لباس آستین كوتاه و آرنج: وقتی لباس آستین كوتاه می‌پوشید، به لطافت پوست آرنج‌هایتان توجه بیشتری داشته باشید. برای چرب كردن آرنج‌ها از روغن بادام، روغن زیتون و یا روغن آفتاب‌گردان می‌توانید استفاده كنید.

 

نمك دریا و آرنج : آرنج و پاشنه پاها پوست خشن‌تری دارند و می‌توانید نمك دریا را مستقیماً روی این نقاط بمالید و ماساژ دهید. سپس آبكشی كنید. توجه داشته باشید كه پوست كاملاً تمیز شود، زیرا اگر نمك بر روی آن باقی بماند باعث خشكی بیشتر آن خواهد شد. برای آبكشی ابتدا از آب گرم و بعد از آب سرد استفاده كنید.

 

شكل ناخن‌ها: همیشه ناخن‌ها را به شكل بیضی درآورید و سر آنها را با سوهان صاف كنید. سوهان را در جهت سر ناخن‌ها به كار برید. از یك گوشه حركت سوهان را آغاز كنید و به طرف وسط ناخن پیش بروید. سوهان را جلو عقب نبرید. پس از كوتاه كردن و سوهان زدن ناخن‌ها، از كرم محافظ استفاده كنید و ناخن‌ها و اطراف آنها را ماساژ دهید.

 

پوست اضافی زیر ناخن‌ها را برندارید: برداشتن پوست زیر ناخن‌ها ممكن است سبب عفونت شود و در گوشه بعضی ناخن‌ها سرخی و تورم به وجود آورد. برای تمیز و مرتب كردن ناخن‌ها باید آنها را چند دقیقه در آب گرم و صابون یا شامپو فرو ببرید. آلودگی زیر و اطراف ناخن‌ها را به آرامی برس بزنید و سپس با وسیله خاصی كه برای این كار ساخته شده است به آرامی پوست اضافی روی ناخن‌ها را كنار بزنید.

 

 

از سوهان فلزی استفاده نكنید!: اگر ناخن‌های ضعیفی دارید، سوهان‌های فلزی قوی است و به آنها آسیب می‌رساند. بهتر است برای صاف كردن سر ناخن‌ها از سوهان‌های غیر فلزی یا سمباده استفاده كنید.

 

 

ناخن‌هایتان را نجوید!: جویدن ناخن‌ها عادت زیان‌‌آوری است كه باید برای ترك آن كوشید. در قدیم سر ناخن‌ها را با مواد تلخ و بدمزه‌ای – كه سمی نبود – آغشته می‌كردند تا بچه‌ها از مكیدن انگشت و یا جویدن ناخن‌ها منصرف شوند. راه دیگر این بود كه دست‌ها را با دستكش می‌پوشاندند تا بچه‌ها نتوانند دست به دهان ببرند.

اگر شما نتوانستید خود یا فرزندتان را از این كار بازدارید، تنها راهی كه باقی می‌ماند مشورت با یك روانشناس است، زیرا امروزه اعتقاد بر این است كه هر یك از این عادت‌های زیان‌آور انگیزه‌ای روانی است. گفته می‌شود كه مكیدن انگشت نمودی از توجه و محبت خواهی و جویدن ناخن نشانه‌ای از هیجان و بی‌قراری است

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز