Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:05

25
تیر
ماسك‌های مناسب صورت

ماسك‌های مناسب صورت

اگر فرصت كافی برای تهیه ماسك ندارید، یكی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین ماسك‌ها ماسك سفیده تخم‌مرغ است.

ماسك‌های مناسب صورت

 

 

ماسك سفیده تخم‌مرغ

 

اگر فرصت كافی برای تهیه ماسك ندارید، یكی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین ماسك‌ها ماسك سفیده تخم‌مرغ است. این ماسك پوست را شاداب و درخشان می‌كند و برای پیش از رفتن به میهمانی، ماسك مناسبی است. برای تهیه آن كافی است سفیده یك تخم‌مرغ را با همزن آنقدر بزنید كه سفت شود و از همزن نریزد. بعد آن را روی پوست بگذارید و پس از 5‌دقیقه با آب گرم و سپس آب سرد، صورت را بشویید.

 یادآوری: با هیچ ماسكی نباید اطراف چشم و روی لب‌ها را پوشاند.

 

 

تخم رازیانه و آویشن برای پوست نرمال 

 

رازیانه گیاهی است علفی یك‌ ساله معطر با گل‌های زرد به شكل چتر و میوه ریز و برگ‌های بسیار باریك و بلند. تخم رازیانه دارای اسانس روغنی فرار است كه بخش مهمی از آن را آنتول تشكیل می‌دهد. دانه‌های این گیاه، لعاب‌دار و حاوی مقداری ویتامین و املاح است. رازیانه در طول تاریخ برای كمك به هضم غذا و یا به عنوان ماده‌ای مدر به كار می‌رفته است. پوست رازیانه پاك‌كننده مفید و مناسبی است كه التهاب و پف آلودگی پوست آن را نیز رفع می‌كند. آویشن نیز علاوه بر خواص گوناگونی كه دارد منقبض كننده مؤثری نیز هست و منافذ پوست را جمع می‌كند.

پاك‌كننده آویشن و تخم رازیانه خیلی سبك و ملایم است و برای مصرف هر روز صبح توصیه می‌شود.

 

مواد لازم:

آویشن تازه خردشده ................2 ساقه

آویشن خشك ........................یك‌دوم قاشق سوپخوری

تخم رازیانه له‌شده .................2 قاشق چایخوری

آب جوش............................. یك‌دوم فنجان

آب لیموترش .........................یك‌دوم عدد

 

روش تهیه:

آویشن و تخم رازیانه را درون ظرفی ریخته و آب جوش را روی آن بریزید. آب لیموترش را اضافه كنید. بگذارید 15 دقیقه بماند. ماده به دست آمده را از صافی بگذرانید. مایع حاصله را در شیشه در دار مناسبی بریزید و آن را در یخچال بگذارید. هر روز صبح مقداری از آن را با پنبه به صورت بمالید و پوست را تمیز كنید.

 

 

 

ماسك جلبك دریایی

جلبك‌های دریایی در سواحل دریاها مشاهده می‌شوند و بوی نامطبوعی دارند. این نوع گیاهان دارای مقادیر قابل توجهی املاح مفید هستند.

هنگام خرید در انتخاب جلبك دریایی توجه كنید. باید جلبكی را انتخاب كنید كه مناسب  پوست صورت باشد. بعضی از انواع آن فقط برای پوست بدن مفیدند و برای پوست لطیف صورت، خشن هستند و نباید مصرف شوند.

 

مواد لازم:

پودر جلبك دریایی.......................... 4 قاشق سوپخوری

ژل آلوئه‌ورا (ژل صبر زرد طبی)........ یك‌دوم پیمانه

آب مقطر................................... 3 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه:

پودر جلبك را با ژل آلوئه‌ورا در ظرف كوچكی بریزید و كم كم آب مقطر را به آن بیفزایید و هم بزنید تا كاملاً مخلوط شوند و به شكل خمیر درآیند. خمیر به دست آمده را به كمك انگشتان روی پوست صورت و گردن بگذارید. 15‌دقیقه استراحت كنید و بعد با آب نیم‌گرم پوست را بشویید. سپس خشك كنید و مرطوب‌كننده بزنید.

 

 

گوجه‌فرنگی برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید یك عدد گوجه‌فرنگی خام را قطعه قطعه كنید و روی پوست بگذارید و 5 دقیقه بعد بشویید. گوجه‌فرنگی اسید ملایمی دارد كه سبب می‌شود آلودگی‌های پوست به سطح آن بیایند و با آبكشی از بین بروند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 432 تعداد نظرات: 0

نظر شمابعد از تایید مدیر منتشر خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز