Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:05

25
تیر
پنج راه دوام مانیـکور

پنج راه دوام مانیـکور

خانم‌ها به زيبايي و ظاهر خود خيلي اهميت مي‌دهند. در اين ميان ناخن‌ها از ...

پنج راه دوام مانیـکور

 

 

خانم‌ها به زیبایی و ظاهر خود خیلی اهمیت می‌دهند. در این میان ناخن‌ها از جایگاه خاصی در زیبایی دست‌ها برخوردارند. مانیكور كردن ناخن‌ها كاری است كه عمدتاً خانم‌ها انجام می‌دهند تا ناخن‌هایی هرچند زیباتر و جذاب‌تر داشته باشند. این كار هم بسیار وقت‌گیر است و هم هزینه بر پس برای حفظ كیفیت آن نكاتی را باید رعایت كرد. در اینجا پنج گام برای دوام مانیكور آمده است،  تا بتوانید از ناخن‌هایتان بیشتر مراقبت كنید.

 

ناخن سالم نشانه سلامت بدن

ناخن‌های سالم نشانه سلامت كلی بدن هستند، پس اگر موادغذایی سالم می‌خورید، بهداشت را رعایت می‌كنید و ناخن‌های سالمی دارید، می‌توانید به سادگی كیفیت ظاهری و سلامت ناخن‌های خود را افزایش دهید. در صورتی كه روی ناخن‌هایتان برآمدگی، فرورفتگی یا رنگ غیرطبیعی است، تركیبات بیشتری از ویتامین‌های ضروری و مكمل‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

این را بدانید كه شكل ناخن‌های شما می‌تواند نشانگر میزان سلامت شما باشد.داشتن ناخن‌های سالم برای بسیاری از افراد حایزاهمیت است و استفاده از ویتامین‌های مناسب می‌تواند برای تقویت رشد ناخن‌ها مفید باشد.

با این حال، امكان دارد ناخن‌های مشكل‌دار نشانه‌ای از شرایط سلامت بوده و ویتامین‌ها نباید جانشینی برای درمان‌های پزشكی باشند.

حتما با پزشك خود در مورد هرگونه خطرات پنهانی احتمالی در پس مشكلات ناخن‌های خودتان مشورت و گفت‌وگو كنید. مو، ناخن و پوست سالم با نوع تغذیه در ارتباط هستند. دقیقا درست می‌گویند كه «شما همان چیزی هستید كه می‌خورید.»

شما می‌توانید برای سلامت بیشتر ناخن‌ها، از یك رژیم غذایی متعادل پیروی كنید؛ پیروی از یك رژیم غذایی متعادل یعنی توجه كافی به استفاده از همه گروه‌های غذایی كه عبارتند از غلات، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین، لبنیات و چربی.اگر در حال حاضر از یك رژیم غذایی متعادل استفاده می‌كنید، اما ناخن‌هایتان مشكل دارد ممكن است سلامت ناخن‌هایتان تحت تاثیر شرایط دیگری همچون آسیب به عملكرد كبد، مشكلات تیرویید یا كمبود آهن قرار گیرد.

 

 

گام اول: سطح ناخن را آماده کنید

سطح ناخن خود را با پنبه‌ای آغشته به لاک‌پاک‌کن تمیز کنید. چربی کرم یا لوسیون بر ناخن مانع از چسبیدن کامل لاک به ناخن می‌شود. استون خالص تقریباً همه چربی‌ها و کثیفی‌های روی ناخن را از بین می‌برد؛ اما اگر احساس کردید استون خیلی ناخن‌تان را خشک می‌کند، از لاک‌پاک‌کن‌های بدون استون و لانولین استفاده کنید.

 

گام دوم: از پایه مناسب استفاده کنید

همه برق ناخن‌ها مثل هم نیستند. لاک پایه باید حالت چسبناک داشته باشد تا بتواند همراه با ناخن شما منبسط و یا منقبض شود و رنگ را به خود جذب کند. اما لاک روی ناخن باید سفت و بسیار براق باشد. اگر شما به اشتباه از لاک روی ناخن به عنوان لاک پایه استفاده کنید، عمر مانیکورتان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

گام سوم: از لاک‌های براق و صدفی استفاده کنید

لاک‌های براق و صدفی دوام بیشتری دارند. این لاک‌ها که دارای ذره‌های ماده معدنی میکا هستند، نسبت به لاک‌های مات عمر بیشتری دارند. برای اینکه لاک به طرزی زیبا و یکدست روی ناخن شما بنشیند، آن را دو بار، هر بار به صورت لایه‌ای نازک، به ناخن‌تان بزنید. یک لایه سنگین و حجیم مانع از تبخیر مواد حلال لاک و در نتیجه منجر به ترک خوردن و ورقه شدن لاک می‌شود.

 

گام چهارم: عجله نکنید

برای روی ناخن (لاک محافظ) از لاک‌هایی که سریع‌تر خشک می‌شوند، استفاده نکنید. هرچه سرعت خشک شدن لاک بیشتر باشد، عمر آن نیز کمتر است.لاک محافظ معمولی که ضخیم‌تر است و برای خشک شدن احتیاج به زمان بیشتری دارد، نسبت به سایر ترکیباتی که زود خشک می‌شوند و نازک هستند، دوام بیشتری دارد و براق‌تر است. از لاک‌هایی که سریع خشک می‌شوند، می‌توانید چند روز بعد از مانیکور کردن ناخن‌های‌تان استفاده کنید؛ زمانی که می‌خواهید دوباره آن را پس از چند روز براق کنید.

 

 

گام پنجم: هرروز آنها را چرب کنید

ناخن و لاک خشک هر دو مانند تکه‌های شیشه هستند؛ خشک و شکننده. کرم یا روغن کمک می‌کند لاک شما ترک نخورد و ناخن‌های شما پوسته‌پوسته نشود. هر شب قبل از خواب ناخن‌های‌تان را چرب کنید. شاید لاک بر ناخن شما سفت و جامد به نظر برسد، اما همانطور که خشک می‌شود، مواد حلال آن تبخیر شده و کانال‌های بسیار ریزی در آن ایجاد می‌شود. روغن یا کرمی که شما به ناخن‌های‌تان می‌زنید، از طریق همین کانال‌ها جذب و مانع از خشک شدن لاک و ناخن می‌شوند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 605 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز