Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:13

11
تیر
اما و اگر‌های حالت‌دهنده‌ها

اما و اگر‌های حالت‌دهنده‌ها

مو يك موجود زنده است كه عمر آن از سه مرحله تولد، رشد و مرحله مرگ ...

اما و اگر‌های حالت‌دهنده‌ها

 

 

مو یك موجود زنده است كه عمر آن از سه مرحله تولد، رشد و مرحله مرگ تشكیل می‌شود. معمولاً بعد از مرگ مو یا همان ریزش مو، موهای جدیدی جایگزین موهای قبلی می‌شوند و اصولاً ریزش بین 50 تا حتی 100 تارمو در روز طبیعی است. طاسی یا كم‌مویی به زمانی اطلاق می‌شود كه موهای جایگزین موهای ازدست‌رفته رشد نكنند. از دست دادن موها پدیده‌ای بسیار معمولی است كه درصد قابل توجهی از مردان و درصد كمتری از زنان به آن مبتلا هستند. این عارضه و به عبارتی این بیماری با عواملی همچون استرس، برخورد نادرست با موها و ضربه‌زدن به آنها، رژیم غذایی نامناسب، آلودگی هوا و ناراحتی‌های داخلی ارتباط مستقیمی دارد. در این مقاله به برخی عوارض ناشی از مصرف نادرست مواد و حالت ‌دهنده‌های مو اشاره می‌شود. هرچند همه ما با تغییر و تحول موافقیم، اما آنچه در جامعه با آن مواجه هستیم، افراط و تفریط در این زمینه است كه سبب می‌شود بعضی از پسرها و دخترهای جوان در سنین پایین شاهد از دست‌رفتن زودرس موهای خود باشند.

 

تاثیر حالت دهنده ها بر مو

معمولاً حالت‌دهنده‌های مو شامل تافت، ژل، موس و...بیشتر روی ساقه و كوتیكول مو اثر می‌گذارند و به طور منطقی روی ریشه مو و ریزش آن بی‌تأثیرند؛ اما نکته مهم اینكه این مواد باعث چسبندگی موها به یكدیگر و گره خوردن آنها در هم نیز می‌شوند و نتیجتاً هنگام شانه كردن به موها ضربه یا تروما وارد می‌گردد و باعث كنده شدن موها و زودتر ریختن موهای در حال ریزش می‌شود. از دیگر عوامل آسیب‌دیدگی موها، انجام آرایش‌های مختلف مو مثل بافت‌های آفریقایی، شینیون و سشوار‌های مكرر است. این موارد موجب صدمه شدید موها شده و به موهای در حال استراحت آسیب خواهد زد. استفاده از اتوی مو و بابلیس باعث صدمه‌ جدی به ساقه موها زده و لایه خارجی را به تدریج تخریب می‌كند كه موها شكننده و كدر شده و با شانه زدن تكه‌تكه می‌شوند و می‌ریزند. در بابلیس نیز ریزش مو ناشی از كشش و آسیب‌دیدگی كوتیكول (لایه خارجی مو) مو در اثر حرارت ایجاد می‌گردد.

 

 

موی خو را دائم رنگ نکنید 

رنگ كردن‌های مكرر نیز، به‌خصوص با رنگ‌های تیره، به ساقه موها آسیب می‌رساند و براساس مطالعات انجام‌شده در آرایشگاه‌هایی كه با رنگ‌های مو، به‌خصوص رنگ‌های تیره سروكار دارند، برخی از بیماری‌های بدخیم شایع‌تر است. پس یادمان باشد استفاده از موس، ژل و حالت‌دهنده‌ها و تغییر حالت‌های مرتب موها می‌تواند سبب خشكی و شكنندگی و همچنین كاهش تراكم زودتر از موعد آنها شود.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 561 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز