Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:57

11
تیر
ارتباط رنگ مو و شخصيت

ارتباط رنگ مو و شخصيت

متخصصان همواره به تجزيه و تحليل كردن رنگ لباس‌هايي كه مي‌پوشيم يا انتخاب...

ارتباط رنگ مو و شخصيت

 

 

متخصصان همواره به تجزیه و تحلیل كردن رنگ لباس‌هایی كه می‌پوشیم یا انتخاب می‌كنیم می‌پردازند. برای بررسی كردن خصوصیات شخصیتی، رنگ‌هایی كه با آن خلق شده‌ایم چه معنایی دارند؟ رنگ مو با تیپ شخصیتی افراد ارتباط دارد.

 

مو قرمزها

 زنان مو قرمز معمولا بدخلق، یك دنده، زودرنج، هیجانی و با ایده‌های عالی و شگفت‌انگیز هستند. تحلیل‌گران می‌گویند؛ این افراد حساس و خوش‌فكرند و تقریباً هیچ چیز برای آنها غیر ممكن نیست. این افراد به سختی به چیزی عادت‌می‌كنند و به سادگی هم ناراحت می‌شوند. متخصصان تایید می‌كنند كه هورمون ضد استرس در افراد مو قرمز كمتر است، بنابراین آنها زندگی پرهیجانی دارند.

 

 مو قهوه‌ای‌ها

زنانی مسئولیت‌پذیر،كاری و پرتلاش‌تر از دیگران هستند. زنان مو قهوه‌ای صبور و پرتحمل هستند. آنها فقط در لحظات آخر یعنی زمانی كه كارد به استخوان‌شان برسد، عصبی می‌شوند. و در واقع افرادی آرامش‌بخش، قابل اعتماد و شكست ‌ناپذیرند.

 

 مو بلوندها

معمولاً ولخرج هستند. زنان بلوند باهوش‌تر از آن هستند كه مردان فكر می‌كنند. آمارها نشان داده كه زنان بلوند بیشتر از دیگران طلاق می‌گیرند، البته زودتر از زنان دیگر نیز ازدواج می‌كنند. ولی گاهی سوال پیش می‌آید كه چرا مردان بیشتر جذب زنان بلوند می‌شوند؟ این رنگ مو منعكس كننده جوانی، شادابی و زنانگی است، در عین حال افراد بلوند مطیع و معصوم به نظر می‌رسند، برخلاف آنچه كه ممكن است فكر كنید افراد بلوند بسیار باوجدان هستند و حافظه خوبی دارند، آنها در ریاضیات نیز قوی هستند و بسیار بذله‌گو می‌باشند.

 

 مو مشكلی‌ها

جالب اینجاست كه در عین اینكه افراد بلوند عجول و پرهیاهو هستند مو مشكی‌ها آرام و صبورند. هیچ رنگ مویی به اندازه موی مشكی توجه احترام‌آمیز مردان را به خود جلب نكرده است. آنها شخصیت عالی دارند، به مسائل فلسفی اینكه از كجا آمده‌اند و به كجا می‌روند و اینكه چطوری می‌توان خود را متحول كنند، بسیار توجه دارند و تحقیقات نشان داده‌اند كه زنان مو مشكی، جدی، سنجیده و موقرند. گاهی افسرده و غمگین می‌شوند و به توانائی‌های خود اعتماد ندارند. اغلب به تاریخ، دین، شعر و نقاشی علاقه دارند و در مورد پول و حسابگری در امور مالی بی‌نظیرند.

 

شناخت رفتار از چگونگی حالت موها

1- خانم‌هایی كه موهای‌شان را از پشت گوش‌هایشان محكم می‌بندند، انسان‌هایی گوشه‌گیر هستند كه اغلب میل به عزلت و تنهایی دارند، اینان به راحتی نسبت به دیگران اطمینان نمی‌كنند.

2- خانم‌هایی كه با موهای‌شان بازی می‌كنند و گاهی آنها را بالا می‌بندند، تا حدی كه جزیی از گردنشان مشخص می‌شود، بیانگر آن است كه آنها از هر چه كه آزادی‌شان را مقید می‌كند بی‌زارند و یا انسان‌هایی راحت‌طلب هستند و از برقراری رابطه با دیگران خشنودند.

3- خانم‌هایی كه عادت دارند غالباً موهای‌شان را دور انگشتان‌شان بپیچند و بازی كنند و معمولاً خواستار جلب توجه دیگران هستند و دوست دارند كه مردم دوست‌شان بدارند و از آنها تعریف كنند.

4- خانم‌هایی كه دائماً به موهای‌شان دست می‌زنند و اسباب سرگرمی آنهاست كسانی هستند كه نازپرورده و لوس هستند و ماجراجویی و مبارزه طلبی را دوست دارند.

 

 به نظر متخصصان یك گروه كاری اید‌ه‌آل از افراد با رنگ موهای متفاوت می‌تواند به این ترتیب باشد كه موقرمزها، مسئول فكر كردن و دادن ایده‌های جدید باشند.  مو قهوه‌ای‌ها شاهكار خلقت هستند.  مو بلوندها كار را به عموم عرضه می‌كنند.  مو مشكی‌ها امور مالی را به دست می‌گیرند.

مدل و رنگ موی شخص نشانگر شخصیت فرد است.موی كوتاه نشانه‌ محافظه‌كاری و سازگاری و موی بلند نشانه هنری بودن فرد و عصیانگری است. البته موهای بسیار كوتاه می‌‌تواند نشانه موارد دیگری نظیر اهل ورزش بودن، نظامی بودن یا بیمار بودن فرد باشد. در مورد مردان موی آراسته با كفش و لباس آراسته در واقع نشانگر موقعیت و پایگاه اجتماعی و شغلی فرد است. كم‌پشتی و طاسی سر مردان كه بطور وسواسی سر خود را با دقت شانه می‌زنند نشانه خود‌خواهی آنان است.

 

 مدل یا رنگ موی غیر عادی

در مورد زنان بالای چهل سال موی بلند ممكن است معنای دیگری داشته باشد. چون در غالب فرهنگ‌ها موی بلند نشانه جذابیت و زیبایی است. زنان مسن اگر موی بلند داشته باشند لزوماً در مقابل پیر شدن از خود مقاومت نشان می‌دهند و بالاخره موی بلند، كثیف و ژولیده نشانگر خصوصیاتی چون فقدان قوه تشخیص داوری، بیماری، كاهلی و تن‌آسایی و لاقیدی شخص است.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 452 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز