Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:37

23
خرداد
چگونه‌ موهای تان‌ را صـاف،موج‌دار و فر كنيد

چگونه‌ موهای تان‌ را صـاف،موج‌دار و فر كنيد

وقتي كه به آرايشگاه مي‌رويد، آرايشگرتان به راحتي و به سادگي موهاي‌تان ...

چگونه‌ موهای تان‌ را صـاف،موج‌دار و فر كنيد

 

 

وقتی كه به آرایشگاه می‌روید، آرایشگرتان به راحتی و به سادگی موهای‌تان را صاف و لَخت می‌كند، اما هر زمان كه خودتان در خانه این‌كار را انجام می‌دهید، به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. شاید تمام چیزی كه شما نیاز دارید لازم است تا مطابق آنها پیش رفته و به فرم دلخواهتان برسید. فرقی نمی‌كند كه می‌خواهید موهای‌تان را صاف یا موج‌دار كنید، ما در اینجا، تمام آنچه كه نیاز دارید را به شما یاد می‌دهیم. پس می‌توانید جلوی آینه بایستید و كارتان را شروع كنید.

 

 

چگونه موها را صاف كنید

به اندازه یك نخود (یك قطره) سرم نرم كننده موی سر را روی انگشتان خود بریزید و آن‌را روی موهایتان بمالید. قبل از این‌كار موهای‌تان را به خوبی بشوئید و با حوله آب‌گیری كنید. سرم را از وسط ساقه موها تا نوك موها بمالید. به تمام سر و موهایتان اسپری محافظت كننده در برابر گرما بزنید تا به هنگام استفاده از سشوار و اتوی مو دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

موهای‌تان را با سشوار خشك كنید (حداقل تا 80 درصد موهای‌تان خشك شود). با انگشتان دست موها را به چپ و راست حركت دهید و ریشه‌ها را خشك كنید، موها را با دست به بالا بكشید و قسمت‌های زیرین موها را سشوار بكشید. این‌كار باعث می‌شود تا موهای‌تان حجم بیشتری پیدا كنند و شكل زیباتری پیدا كنند.

موها را چند بخش كنید (4 بخش). هر بخش را در دست بگیرید و بپیچید و با گیره سفت كنید تا تكان نخورند. موهای جلوی سر را به دو بخش تقسیم كنید. از بالای پیشانی تا كنار گوش‌ها.

هر بخش از موها را به ترتیب باز كنید و از بالا به پایین سشوار بكشید. از برس گرد استفاده كنید. همزمان با حركت بُرس، سشوار را نیز روی موها بكشید.

  وقتی كه موها كاملا خشك شدند با یك شانه دندانه ریز از بالای موها به سمت پایین حركت كنید و موها را شانه كنید و با دست دیگرتان اتوی موی نسبتا پهن را درست پشت سر شانه روی موها بكشید. به این ترتیب موها صاف‌تر می‌شوند.

   این‌كار را چند بار روی هر تكه از موها كه قبلا جدا كرده‌اید انجام دهید و اصلا اتو را به طور ثابت روی موها نگه ندارید. چرا كه باعث آسیب‌دیدگی موها می‌شود.

 قسمت‌های پشت موها را نیز باز كنید. كمی سرتان را به سمت چپ متمایل كنید و تكه سمت راستی را در دست بگیرید. در آیینه موهایتان را نگاه كنید. شانه را از بالا به پایین بكشید. قسمت‌های زیرین موها را نیز به همین شكل خشك و صاف كنید، سپس با اتو و شانه دندانه ریز آنها را صاف‌تر كنید و بعد سراغ سمت راست سرتان بروید.

كمی سرم مو روی كف دست‌تان بمالید، دست‌ها را روی هم بمالید و آنها را روی موها بكشید (از بالا به پایین) تا موهایتان حالت بهتری پیدا كند.

 

چگونه موها را حالت‌دار كنید

با انگشتان خود چند قطره سرم مو را روی موهای‌ تمیزی كه با حوله آبگیری كرده‌اید بمالید، از وسط موها به سمت پایین، سپس برای محافظت از موها در برابر گرمای سشوار، به موهای خود اسپری ضد حرارت بزنید.

موها را تا حدود 80 درصد خشك كنید. با دست موها را بكشید و ریشه‌های موها را نیز سشوار بكشید. موها را با دست چپ و راست كنید و زیر موها را نیز سشوار بكشید تا پر حجم‌تر به نظر برسند.

موها را به چند بخش تقسیم كنید (5 بخش) هر بخش را با دست بپیچید و با گیره سفت كنید. قسمت جلوی موها بالای تاج ابروها را نیز بپیچید و به سمت پشت سر بكشید و گیره بزنید. موهای بغل گوش‌ها را نیز با دست بپیچید و در اطراف گوش‌ها جمع كنید. اگر موهای ضخیمی دارید، شاید لازم باشد كه تكه‌های بیشتری ایجاد كنید و اینكه هر بخش را دو تكه كنید. شاید با این‌كار كارتان سخت‌تر شود اما در حین كار راحت‌تر عمل خواهید كرد و نتیجه بهتری نیز می‌گیرید.

موهای سمت چپ را باز كنید و با استفاده از سشوار و بُرس گِرد شروع به خشك كردن كامل موها كنید. از قسمت‌های زیرین موها شروع كنید برس را در زیر موها بگذارید آن‌را بپیچید و همراه با حركت برس به سمت پایین سشوار را نیز از بالای برس به سمت پایین بكشید.

در واقع در این بخش سشوار را به طور مستقیم روی موها می‌كشید و حركت می‌دهید با این‌كار موها صاف و یكدست می‌شوند و قسمت نوك موها به سمت داخل حالت می‌گیرد. همین كار را در مورد موهای قسمت راست سر نیز تكرار كنید.

قسمت بالای موها را نیز آزاد كنید، یك تكه از آنها را در دست بگیرید و برس گرد را روی نوك موها قرار داده و موها را به دور آن بپیچید. شانه را آرام‌آرام به سمت بالا حركت دهید و سشوار را به طور مستقیم روی آنها بكشید. موها را به دور برس بپیچید و سشوار را از روبرو روی موها بگیرید، برس را كمی ثابت نگه دارید تا موها حالت بگیرند و البته بسیار پر حجم‌تر به نظر برسند.

جلوی آینه بایستید. كمی سرتان را سمت چپ برگردانید تا موهای پشت سر را نیز تا حدودی ببینید. گیره را بردارید و مثل قبل موها را از ریشه به نوك سشوار بكشید. برس را به سمت داخل موها بكشید. سشوار را به طور مستقیم روی موهایی كه دور برس پیچیده‌اید، بكشید.

 

 

چگونه موهای خود را بپیچید

بابلیس خود را به برق بزنید. سپس تمام مراحل مربوط به حالت‌دار نمودن موها را در مورد موهای‌تان انجام دهید. استفاده از بابلیس وقتی كه قبل از آن موها را نرم كرده‌اید، بسیار آسان‌تر است.

موها را به پنج قسمت تقسیم كنید، آنها را بپیچانید و با گیره سفت كنید. قسمت جلوی موها را سه قسمت كنید. یك بخش وسطی و دو بخش كناره‌های موها. هر كدام را به طور جداگانه بپیچید و گیره بزنید.

سمت چپ موها را باز كنید، موها را به سمت جلو بكشید. بابلیس را باز كنید. نوك موها را دور لوله بابلیس بپیچید تا به ریشه موها برسید، 10‌ثانیه صبر كنید و بعد بابلیس را باز كنید تا موها فر شوند. حالا همین كار را در مورد موهای سمت راست انجام دهید.

4- قسمت پشت موها از سمت چپ را باز كنید، كمی سر خود را برگردانید تا پشت موهایتان را در آیینه ببینید. بابلیس را دور موها بپیچید تا به ریشه برسید، 10 ثانیه صبر كنید و بعد موها را رها كنید. بعد از آنكه تمام موها را پیچیدید، با اسپری تثبیت كننده، موها را به حالت ثابت در آورید تا حالت فر آنها به زودی باز نشود.

 

 

ابزار مورد نیاز

چیزهایی كه برای صاف كردن، حالت دادن و فر كردن موها نیاز دارید:

  یك سشوار حرفه‌ای 2800-3200 وات، درجه حرارت سشوار باید قابل تنظیم باشد. برای موهای خشك بهتر است كه از درجه سرد سشوار استفاده كنید تا موها وز نشوند.

  اتوی مو با عرض (5/2-5 سانتی‌متر)؛ از حرارت معمولی برای اتوی مو استفاده كنید (200-250 درجه) برای موهای ضخیم حرارت 350 درجه بهتر است. اما هیچ‌گاه از حرارت بالای 400 درجه استفاده نكنید تا موها آسیب نبینند.

  بابلیس، با قطر لوله 3 سانتی‌متری. برای موهای معمولی از درجه 200-250 استفاده كنید و برای موهای ضخیم از درجه بالاتر.

  چند عدد گیره یا كلیبس مو

  شانه دانه‌دار

  سرم موی سر (نرم كننده) یا لوسیونی كه به نرم شدن موها كمك كند.

  اسپری محافظت كننده موها در برابر گرما و حرارت: اسپری Pantene هم به موها حالت خوبی می‌دهد و هم باعث درخشندگی موها می‌شود و از طرفی از موها در برابر حرارت نیز محافظت می‌كند.

  اسپری مو: برای تثبیت كردن موها بعد از اتمام كار.

 

وقتی كه به آرایشگاه می‌روید، آرایشگرتان به راحتی و به سادگی موهای‌تان را صاف و لَخت می‌كند، اما هر زمان كه خودتان در خانه این‌كار را انجام می‌دهید، به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. شاید تمام چیزی كه شما نیاز دارید كمی توضیح است تا مطابق آنها پیش رفته و به فرم دلخواهتان برسید.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 776 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز