Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:17

19
اردیبهشت
رابطه مدل مو و سن و سال

رابطه مدل مو و سن و سال

یک مدل موی اشتباه مي‌تواند سن شما را سال‌ها بیشتر نشان دهد، اما این ...

رابطه مدل مو و سن و سال

 

 

یک مدل موی اشتباه می‌تواند سن شما را سال‌ها بیشتر نشان دهد، اما این سه مدلی که ما به شما معرفی خواهیم کرد، درست بر عکس عمل می‌کنند.

 

مدل یك

موهایی با قد متوسط همراه با لایه‌هایی اطراف صورت چگونه شما را جوان‌تر نشان می‌دهد: در خانم‌های بالای 40سال، موهای بلندی که ساده باشد و لایه‌ای نباشد، صورت را افتاده نشان می‌دهد، زیرا با افزایش سن تارهای مو نازک‌تر می‌شوند. موهایی با قد متوسط که چندین لایه دارد، صورت شما را شاداب‌تر و شما را جذاب و خوش‌تیپ‌تر نشان می‌دهد. با این مدل گویی صورت شما را قاب کرده‌اند. خیلی از متخصصان مو و زیبایی معتقدند این بهترین مدل برای خانم‌ها با مدل‌های مختلف صورت و جنس مو است.

از آرایشگرتان دقیقاً چه بخواهید: از او بخواهید موهای‌تان را تقریبا تا پایین گردن یا یقه‌تان کوتاه کند. سپس لایه‌هایی به بلندی گونه یا دهان‌تان برای‌تان ایجاد کند.

نکته: موهای نمدارتان را بپیچانید و گره‌ای شل در آن ایجاد کنید. بگذارید خشک شود. سپس گره را باز کنید. حال می‌بینید موهای‌تان به طرز زیبایی فر شده است. با این کار لایه‌های موهای‌تان زیباتر به نظر می‌رسند.

 

 

مدل دو 

موهای کوتاه با حجم زیاد در قسمت بالای سر چگونه شما را جوان‌تر نشان می‌دهد: موهای کوتاه، در حدی که بتوان آن را پشت گوش زد، صورت شما را باز می‌کند و گونه‌های‌تان را برجسته‌تر نشان می‌دهد. همچنین حجم آن در قسمت بالای سرتان شما را جوان‌تر نشان می‌دهد، بدون هیچ گونه عمل جراحی و توجه همه را به خود جلب می‌کند.

از آرایشگرتان دقیقاً چه بخواهید: موهای کوتاهی که در قسمت بالای سر خیلی کوتاه نشده باشد، موهای‌تان را نرم و حالت‌دار نشان می‌دهد. همین نكته در جوان به نظر رسیدن شما بسیار موثر است. اگر موها در قسمت بالا خیلی کوتاه شده باشد گاهی قدیمی و اصطلاحاً از مد افتاده به نظر می‌رسند. همچنین صورت را بیش از حد بزرگ نشان می‌دهد. از آرایشگرتان بخواهید خودش تصمیم بگیرد که انتهای موهای‌تان را صاف بزند یا با تیغ تیزشان کند یا اینکه موهای پشت گردن‌تان را چگونه کوتاه کند. کوتاه کردن و مدل دادن با تیغ از به وجود آمدن خط قیچی جلوگیری می‌کند.

نکته: می‌توانید برای حجیم‌تر شدن موهای بالای سرتان از انواع اسپری موجود در بازار استفاده کنید و آن را سشوار کنید.

 

 

مدل سه

چتری کج تا روی ابرو شما را جوان‌تر نشان می‌دهد: به قول یکی از متخصصان زیبایی، چتری از بوتاکس هم بهتر است! چتری به صورت‌تان جوانی می‌بخشد، خطوط ایجاد شده بر پیشانی را می‌پوشاند، چشمهای‌تان را شیطان‌تر، گونه‌های‌تان را برجسته‌تر نشان می‌دهد و هر مدل مویی را که شاید قدیمی به نظر برسد جدید می‌کند. حتی اگر موهای‌تان فر است، می‌توانید چتری‌های‌تان را سشوار بکشید تا موهای‌تان نرم و صاف‌تر به نظر برسد.

از آرایشگرتان دقیقا چه بخواهید: از او بخواهید چتری‌های‌تان را دقیقاً تا زیر ابروهای‌تان کوتاه کند، به طوری که نوک آنها تیز شود (با تیغ بهتر است). از چتری‌هایی که بالای ابرو قرار می‌گیرند و کاملا افقی کوتاه شده‌اند و اصطلاحاً به آنها کلئوپاترایی گفته می‌شود پرهیز کنید. چتری بلند و کج  با کمی زاویه به صورت تقارن و ملاحت خاصی می‌بخشد. برای جلوگیری از پف کردن چتری‌های‌تان، هنگام سشوار کردن، سرسشوار را از بالا به سمت پایین نگه دارید و همزمان با برس مخصوص موهای‌تان را از طرفی به طرف دیگر شانه کنید (حرکتی مانند برف پاک کن ماشین).

 

 

تناسب رنگ مو با مدل مو

یك متخصص در زمینه زیبایی، چهار راهکار برای تناسب هر چه بیشتر رنگ مو با مدل موهای شما معرفی می‌کند.

  رنگ پایه را درست انتخاب کنید: با افزایش سن، پوست شما به تدریج رنگدانه‌های خودش را از دست می‌دهد. پس رنگ موی شما باید این كمبود را جبران کند. اگر رنگ موهای‌تان خیلی تیره باشد، پوست شما رنگ پریده به نظر خواهد رسید. همچنین اگر رنگ موهای‌تان بیش از حد روشن باشد، پوست‌تان محو به نظر می‌رسد، اما قانون کلی این‌گونه است که اگر رنگ طبیعی موی شما روشن است، آن را یک درجه تیره کنید و اگر رنگ طبیعی موی شما تیره است، آن را یک درجه روشن کنید.

   از هایلایت روشن استفاده کنید: هایلایت طلایی به صورت شما رنگ می‌بخشد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. اگر موهای‌تان بور است، از هایلایت طلایی- مسی استفاده کنید. اگر موهای‌تان تیره است از هایلایت کاراملی و اگر موهای‌تان طلایی است از هایلایت عسلی- طلایی استفاده کنید.

  افراط نکنید: نباید  همه سرتان را از هایلایت پر کنید، چند تکه در اطراف صورت و چند تکه هم بالای سر کافی است و طبیعی به نظر می‌رسد. این‌گونه میتوان تضاد و در اصطلاح کنتراست بین رنگ صورت و مو را دید، اما افراط در این زمینه سن شما را بیشتر نشان می‌دهد. در واقع این رنگ‌های زیبا و مهیج در صورت افراط با صورت شما سازگاری نخواهد داشت.

  موهای سفیدتان را تیره کنید: موهای سفید رنگدانه ندارند. در نتیجه اگر شما نه در موی‌تان و نه در پوست‌تان رنگدانه داشته باشید، بیش از حد رنگ پریده به نظر خواهید رسید. به منظور ترمیم رنگ موهای‌تان، از رنگ‌های کمی تیره‌تر استفاده کنید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 586 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز